adexo3
۴۰۵۵۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پس از رسوایی ترامپ، کلینتون جلو افتاد

در شرایطی که تنها سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت باقی مانده است، نظرسنجی جدید روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون دموکرات ۴ درصد از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه جلوتر است.

خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که تنها سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت باقی مانده است، نظرسنجی جدید روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون دموکرات ۴ درصد از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه جلوتر است.

این نظرسنجی در یکی از پرآشوب‌ترین دوران‌های نامزدی ترامپ و پس از انتشار ویدیویی جنجالی از او مربوط به سال ۲۰۰۵ انجام شد. این ویدیو مربوط به سخنان ترامپ درباره سوءاستفاده جنسی از زنان بود که با واکنش‌های بسیاری حتی در درون جمهوری‌خواهان همراه شد.

رسانه‌های آمریکایی فیلمی از سال ۲۰۰۵ منتشر کرده‌اند که در آن دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با کلمه‌های رکیک درباره زنان حرف می‌زند. در این فیلم که روزنامه واشنگتن‌ پست آن را منتشر کرده، صدای ترامپ شنیده می‌شود که به بیلی بوش، مجری یک برنامه تلویزیونی، می‌گوید "وقتی آدم ستاره باشد، می‌تواند هر کاری خواست با زن‌ها بکند." در این مکالمه، سرمایه‌دار نیویورکی هم‌چنین درباره این‌که چه‌طور تلاش کرده با یک زن متاهل رابطه جنسی برقرار کند و همین‌طور درباره بوسیدن و آزار جنسی زنان دیگر با افتخار حرف می‌زند.

از هر ۱۰ پرسش‌شونده، ۷ تن باور دارند که ترامپ احتمالا آزارهای جنسی ناخواسته مرتکب شده و اکثریت می‌گویند که عذرخواهی او درباره سخنانش از روی ریاکاری بوده است. با این وجود، به نظر می‌رسد که جنجال بر سر انتشار این ویدیو تاثیر اندکی روی حمایت کلی از ترامپ داشته است.

در مجموع کلینتون ۴۷ به ۴۳ از ترامپ جلو است؛ به عبارت دیگر کلینتون با چهار درصد اختلاف پیشتاز است. یافته‌های این نظرسنجی اختلاف چندانی با نظرسنجی پیشین واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز نداشت. در آن زمان، کلینتون دو درصد از ترامپ جلوتر بود. نتایج این نظرسنجی برای ترامپ بسیار بهتر از سایر نظرسنجی‌های پس از انتشار فیلم ویدیویی جنجالی بوده است اما اگر کلینتون بخواهد که همچنان چنین اختلافی را تا زمان انتخابات حفظ کند، این بدان معناست که در انتخابات باید اکثریت کالج‌های انتخاباتی را از آن خودش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج