۴۰۵۵۴۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آغاز ماموریت فضایی جدید چین از دوشنبه

کشور چین که در حال حاضر به یکی از قدرت های مطرح ماموریت ها و عملیات فضایی تبدیل شده، قصد دارد دوشنبه صبح فضاپیمای دو نفره خود را تحت عنوان شنژو به فضا پرتاب کند.

وب سایت دیجیاتو - حسین آدینه: کشور چین که در حال حاضر به یکی از قدرت های مطرح ماموریت ها و عملیات فضایی تبدیل شده، قصد دارد دوشنبه صبح فضاپیمای دو نفره خود را تحت عنوان شنژو به فضا پرتاب کند. این ماموریت قدمی در راستای هدف اصلی چینی ها برای استقرار ایستگاه فضایی دائمی تا سال ۲۰۲۲ است.
آغاز ماموریت فضایی جدید چین از دوشنبه

شی جین پینگ، رئیس جمهور جمهوری خلق چین فرمان داده تا این کشور به یکی از قطب های قدرتمند و توانای فعالیت های فضایی تبدیل شود. به اعتقاد دولت چینی، تمام برنامه ها و ماموریت های فضایی صرفاً برای اهداف صلح طلبانه انجام خواهد شد؛ اما در سوی مقابل کاخ سفید از رشد توانایی ها و امکانات در اختیار این سرزمین پهناور در راستای امنیت بین المللی ابراز نگرانی کرده است.

فضاپیمای ماموریت شنژو ۱۱ راس ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت چین از شمال غربی استان گانسو به پرواز درآمده و بعد از خروج از جو به آزمایشگاه فضایی تیانگنگ ۲ متصل شده و تا یک ماه در همان حال باقی می ماند.

آغاز ماموریت فضایی جدید چین از دوشنبه

چن دانگ، یکی از فضانوردان این ماموریت در گفت و گوی خود با رویترز می گوید: «ماهیت ماموریت شنژو ۱۱ در قالب آزمایشات متعدد و طولانی مدت شکل می گیرد. ما قصد داریم با تمرکز روی توانایی ها و دستاوردهای خود به گسترش فناوری های مفید فضایی، کمک های اولیه پزشکی، امکانات کمک به هم نوع و تجربیات فضایی بپردازیم.»

شنژو ۱۱ سومین ماموریت فضانورد کارکشته جینگ هایپنگ بوده که هدایت آن را برعهده داشته و تولد ۵۰ سالگی خود را در فضا سپری خواهد نمود. گفتنی است چین بعد از کسب تجربیات در زمینه عملیات های نزدیک به زمین، قصد دارد پا را فراتر از ۴۰۰ کیلومتر گذاشته و به اهداف تکنولوژیک این ملت دست یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج