۴۰۵۶۲۶
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

آمار تنبیه بدنی دانش‌ آموزان در سال‌ ۹۳ و ۹۴

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش جزییات آمار تنبیه بدنی دانش‌آموزان در دو سال اخیر را اعلام کرد.

خبرگزاری ایلنا: مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش جزییات آمار تنبیه بدنی دانش‌آموزان در دو سال اخیر را اعلام کرد.

رحیم میرشاه‌ولد؛ مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اعلام اینکه در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، از ۸۰ هزار شکایت ۱۹۲۴ شکایت درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان ثبت شده است، اظهار داشت: در سال ۹۳ جمع شکایات در ارتباط با تنبیه بدنی ۱۲۴۹ بوده است و آنچه که در سال ۹۴، گزارش شده، ۶۷۵ مورد بوده که تقریبا به نصف تقلیل پیدا کرده است.

وی با بیان این مطلب که مابقی شکایات‌ها، مسائل آموزشی و مالی بوده است، خاطرنشان کرد: از جمع ۱۹۲۴ مورد تنبیه بدنی، ۱۲۷۴ شکایت به حق بوده و ۶۵۰ مورد از آن‌ها ناحق بوده است.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در ادامه اعلام کرد که از این پرونده‌ها، ۳۶ پرونده به هیات تخلفات اداری فرستاده شده است. همچنین ۱۸۶ تذکر کتبی و ۵۱۸ تذکر شفاهی از سوی آموزش و پرورش داده شده و ۱۵۲ نفر نیز رضایت شاکی را گرفته‌اند.

میرشاه‌ولد گفت: از این آمار می‌توان نتیجه گرفت که اولا در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ شکایات به نصف تقلیل یافته و حجم شکایت به حق، ۲ برابر ناحق بوده است.

وی همچنین درباره چند مورد تنبیه بدنی که در هفته‌های اخیر رسانه‌ای شد و در ارتباط با آمار ثبت شده تنبیه بدنی از ابتدای سال تحصیلی جاری، گفت: هنوز این آمار جمع‌بندی نشده است. خوشبختانه به چشمان دانش‌آموزی که در روستای بمپور استان سیستان و بلوچستان مورد تنبیه بدنی قرار گرفته بود، آسیبی وارد نشده و روز گذشته از بیمارستان مرخص شد.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش افزود: مدیر مدرسه معلق شده و پرونده معلم خاطی به هیات تخلفات اداری ارسال شده است.

میرشاه‌ولد درباره تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در یکی از مدارس منطقه ۹ تهران که منجر به شکستگی سر وی شد، گفت: در این رابطه گفته‌ام که گزارشی را آماده کنند که در حال آماده شدن است و فعلا جزییات آن را در دسترس نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معلم

      اصلا کار خوبی نیست تنبیه ولی دارد
      آیا معلم دیوانه است که بچه مردم را که مثل فرزند خودش است تنبیه کند و آیا ما هیچکدام فرزندمان را تنبیه نمیکنیم و راه حل جایگزینی اصلا هست اینگونه که پیش میرود معلم باید بگوید گور پدر دانش آموزان که درس نمی خوانند و اصلا به من چه یک فرد مزاحم کلاس است بگذار بقیه را نیز بدبخت کند و نسبت به آینده ایران و ایرانی نگران نباشد

    • بدون نام

      نگرانی برای آینده ایران وایرانی که باخشونت حل نمیشه معلم گرامی

    • بدون نام

      حتما حقشون بوده

    • بدون نام

      بچه که بودم یک بار معلم با کفش پا گذاشت روی سرم و به طرز شدیدی منو کتک زد و این داستان تا الان ادامه داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج