۴۰۵۶۷۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

HP بازار لپ تاپ جهانی را قبضه می کند

سابقه شرکت خوشنام HP در بازار لپ تاپ و کامپیوتر های رومیزی با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است،این شرکت امسال عزم خود را جزم کرده که تا با عرضه محصولاتی قوی و برجسته بتواند جایگاه خود را در میان رقبا پس بگیرد.

وب سایت کلیک: سابقه شرکت خوشنام HP در بازار لپ تاپ و کامپیوتر های رومیزی با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است،این شرکت امسال عزم خود را جزم کرده که تا با عرضه محصولاتی قوی و برجسته بتواند جایگاه خود را در میان رقبا پس بگیرد.
HP بازار لپ تاپ جهانی را قبضه می کند

زمانی را به خاطر داریم که محصولات شرکت HP در حوزه لپ تاپ ها و نیز کامپیوتر های رومیزی رقیبان سرسختی برای محصولات اپل محسوب می شدند اما سیاست های اشتباه و مشکلات مالی باعث شد تا آمار فروش این دسته از محصولات HP سال به سال افت کرده و نهایتا شاهد به حاشیه رانده شدن این برند قدیمی در بازار باشیم.

مسئولان شرکت HP از پتانسیل قوی بازار لپ تاپ و کامپیوتر های رومیزی با خبرند و امسال حداکثر تلاش خود را برای بازگشت به این بازار پر رونق به کار گرفته اند،اولین قدم HP برای بازگشت به بازار عرضه لپ تاپ HP Envy در ماه جولای بود که توانست بار دیگر نظر کاربران را به محصولات این برند جلب کند و اکنون شاهد این هستیم که HP خود را برای عرضه محصولات دیگری آماده می کند تا بلکه بتواند امسال میخ خود را بر بازار بکوبد.

HP بازار لپ تاپ جهانی را قبضه می کند

برجسته ترین محصول امسال HP در بازار لپ تاپ هیبریدی مدل HP Spectre x۳۶۰ خواهد بود که کارشناسان از همین اکنون به آمار فروش بالای آن ابراز امیدواری کرده اند،اولین تغییر اعمال شده در این مدل نسبت به مدل پیشین کاهش ضخامت آن است و همانطور که از مشخصات آن پیداست HP توانسته تا ضخامت این لپ تاپ را از ۱۵٫۹ میلی متر به ۱۳٫۸ میلی متر برساند،وزن این لپ تاپ به ۱٫۲۹ کیلوگرم کاهش پیدا کرده که به حمل پذیری دستگاه کمک شایانی خواهد کرد،کاهش ابعاد و نیز وزن این لپ تاپ باعث شده است که این لپ تاپ ۱۳٫۳ اینچی در عمل ظاهری شبیه به لپ تاپ های ۱۲ اینچی موجود در بازار را پیدا کند.

از ابعاد HP Spectre x۳۶۰ که بگذریم باتری آن هم دچار پیشرفت های چشمگیری شده،شرکت سازنده باتری قوی ۵۷٫۸ وات-ساعتی را در آن به کار برده که طبق مشخصات فنی رسمی آن خواهد توانست ۱۵ ساعت دستگاه را روشن نگه دارد،البته همانطور که از سابقه ما در آزمایش محصولات HP بر می آید عدد اعلام شده احتمالا در خوشبینانه ترین حالت محاسبه گردیده است ولی در کل این ظرفیت باتری خواهد توانست یکی از نقاط قوت این محصول در هنگام عرضه به بازار باشد.

کیبورد HP Spectre x۳۶۰ نیز دچار تغرات ابعادی شده و شاهد هستیم که صفحه کلید این محصول از دو طرف تنها ۱٫۳ میلی متر تا لبه های جانبی لپ تاپ فاصله دارد،تاچ پد دستگاه بزرگ تر شده و ۴ اسپیکر در ساخت آن به کار گرفته شده تا دیگر جای هیچگونه بهانه ای برای منتقدان باقی نماند،از دیگر مشخصات این لپ تاپ می توان به دو درگاه یو اس بی نوع سی،بهره گیری از آخرین نسل پردازنده های Core i ۷ و نیز به کار گیری یک حافظه SSD با حداکثر ظرفیت ۱ ترابایت اشاره کرد.

این محصول در مدل های گوناگونی به بازار خواهد آمد اما تا به اینجای کار می دانیم که ارزان ترین مدل آن از پردازنده مدل Core i۵-۷۲۰۰U شرکت اینتل بهره می برد،۸ گیگابایت حافظه رم را در خود جای داده و حافظه SSD ای ۲۵۶ گیگابایتی در آن به کار رفته است که با صرف هزینه ای ۱۰۴۹ دلاری قابل خریداری خواهد بود.

HP بازار لپ تاپ جهانی را قبضه می کند

لپ تاپ دیگری که در آینده نزدیک تحت برند HP به بازار عرضه خواهد گردید HP Envy ۱۳ است که در مقایسه با برادر بزرگتر خود و یا HP Spectre x۳۶۰ از قدرت سخت افزاری پایین ترین بهره می برد،مهم ترین تفاوت ظاهری این لپ تاپ در مقایسه با مدل HP Spectre x۳۶۰ عدم استفاده از طراحی Edge To Edge در ساخت صفحه کلید آن است،اما از این موضوع که بگذریم Envy ۱۳ نیز حرف های زیادی را برای زدن دارد.

HP در ساخت این محصول نیز باتری قوی ای را به کار برده و طبق مشخصات فنی درج شده در سایت رسمی شرکت سازنده Envy ۱۳ با بهره گیری از باتری ۵۷٫۸ وات-ساعتی خود خواهد توانست تا کاربر را به مدت ۱۴ ساعت از اتصال کابل برق بی نیاز کند در صورتی که مدل پیشین نهایتا ۱۰ ساعت با باتری روشن می ماند.

صفحه ۱۳٫۳ اینچی این لپ تاپ بر خلاف HP Spectre x۳۶۰ از رزولوشن فوق العاده ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل پشتیبانی نمی کند اما دقت ۱۰۸۰p تصویر نیز می تواند کاربران سخت پسند را مقداری راضی کند و به لحاظ کیفیت و حجم صدای خروجی این لپ تاپ نیز HP با به کار گیری ۴ اسپیکر در آن خیال همه را از صدای خروجی راحت کرده است.

اگر به بحث مشخصات سخت افزاری Envy ۱۳ نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که با یک دستگاه قوی سر و کار داریم،شرکت سازنده در ساخت این محصول از هفتمین نسل سری پردازنده های Core i اینتل استفاده کرده و قابلیت پشتیبانی ۱۶ گیگابایت حافظه رم و بهره گیری از یک حافظه SSD یک ترابایتی با درگاه PCI Express خیال کاربر را از اجرای نرم افزار های سنگین راحت می کند،به علاوه HP در این مدل از یک درگاه یو اس بی نوع سی و نیز دو درگاه یو اس بی نسخه ۳ استفاده کرده است.

علاقه مندان به HP Envy ۱۳ قادر خواهند بود تا با صرف هزینه ۸۴۹ دلاری مدل پایه این محصول را با پردازنده Core i۵-۷۲۰۰U،هشت گیگابایت حافظه رم و یک حافظه SSD ۱۲۸ گیگابایتی خریداری کنند.

HP بازار لپ تاپ جهانی را قبضه می کند

محصول دیگری که HP بر روی فروش بالای آن حساب باز کرده نسخه جدید کامپیوتر رومیزی HP Envy All-in-one ۲۷ می باشد که بر خلاف شباهت نام آن با مدل پیشین در بحث سخت افزار و امکانات بسیار قوی تر از آن ظاهر خواهد شد.

اولین نکته ای که پس از نگاه اول به ظاهر این محصول نظر کاربر را جلب می کند کیفیت بالای ساخت و نیز ظرافت به کار رفته در طراحی آن است،به صورتی که حاشیه صفحه نمایش در قسمت های جانبی و قسمت فوقانی تنها ۹٫۵ میلی متر بوده و در قسمت پایینی صفحه نمایش شاهد حاشیه تصویری ۱۱٫۱ میلی متری هستیم.

دقت صفحه نمایش HP Envy All-in-one ۲۷ از نقاط مثبت این محصول است،حدااکثر رزولوشن قابل پشتیبانی توسط صفحه نمایش این محصول ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است که البته کمتر از این هم از HP انتظار نمی رفت،از دیگر نکات کلیدی صفحه نمایش HP Envy All-in-one ۲۷ بهینه سازی و کاهش نور آبی مضر صفحه است تا مشکلی برای خواب شبانه کاربر پیش نیاید،HP در ساخت اسپیکر های این مدل با شرکت سرشناس Bang&Olufsen همکاری کرده که جایی را برای انتقاد باقی نمی گذارد.

شرکت اینتل هنوز پردازنده های نسل هفتم سری Core i خود را برای کامپیوتر های رومیزی به بازار عرضه نکرده و به همین دلیل HP برای ساخت HP Envy All-in-one ۲۷ از پردازنده Core i۷-۶۷۰۰T استفاده کرده است،این محصول ۱۶ گیگابایت حافظه رم را در اختیار کاربر قرار می دهد،یک حافظه SSD ۱۲۸ گیگابایتی مجهز به درگاه PCI Express و بهره گیری از کارت گرافیک قدرتمند Nvidia Geforce GTX ۹۵۰M با حافظه گرافیکی ۴ گیگابایتی از نوع GDDR۵ می تواند تقریبا هر نرم افزاری و بازی ای را در حد قابل قبول اجرا کند،با نگاه به درگاه های به کار رفته در این مدل می بینیم که شرکت سازنده ۴ درگاه یو اس بی نسخه ۳،یک درگاه یو اس بی نوع سی نسخه ۳٫۱ و نیز یک خروجی HDMI را به آن اضافه کرده است،نکته آخر بسیار قابل توجه است و دلیل این امر هم این است که اکثر کامپیوتر های All-In-One های بازار خروجی HDMI ندارند و نمی توان از یک صفحه نمایش دوم در آن ها استفاده کرد.

مدلی که در بالا به معرفی سخت افزار و امکانات آن پرداختیم قرار است تا با قیمت ۱۵۹۹ دلار به بازار عرضه شود،دو مدل دیگر نیز از محصول HP Envy All-in-one ۲۷ به بازار عرضه خواهند شد،مدل دوم ۱۲۴۹ دلار قیمت خواهد داشت که از پردازنده Core i۵ استفاده کرده و در آن خبری از حافظه SSD نخواهد بود و HP از به کار گیری کارت گرافیک مذکور Nvidia نیز در آن فاکتور گرفته و با توجه به قدرت سخت افزاری پایین به نظر نمی رسد ارزش خرید داشته باشد؛مدل سوم این محصول نیز ۱۶۹۹ دلار قیمت دارد که حافظه SSD آن ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود و در کنار افزایش ۱۰۰ دلاری قیمت آن در مقایسه با مدل اول حافظه هارد دیسک آن نیز ۲ ترابایتی است.

HP بازار لپ تاپ جهانی را قبضه می کند

آخرین محصولی که قصد معرفی آن را داریم یک صفحه نمایش حرفه ای است که HP قرار است آن را در کنار دیگر محصولات مذکور خود به بازار لوازم کامپیوتر عرضه کند،این مانیتور از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به HP Envy All-in-one ۲۷ دارد و همان ظرافت در طراحی در این مدل نیز به کار رفته اما طبیعتا اسپیکر های HP Envy All-in-one ۲۷ در این مانیتور حذف گردیده اند.

این مانیتور ۲۷ اینچی بر خلاف مانیتور HP Envy All-in-one ۲۷ که حداکثر رزولوشن تحت پشتیبانی اش ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بود می تواند دقت ۴K را ارائه دهد،Refresh Rate صفحه IPS آن ۶۰ هرتز بوده و از فناوری AMD FreeSync بهره می برد.

نسخه ای که برای عرضه به بازار آمریکا در نظر گرفته شده امکان جالبی را به کاربر ارائه می دهد،با توجه به درگاه یو اس بی نوع سی به کار رفته در این مانیتور علاوه بر افزایش اتصال پذیری آن کاربر قادر خواهد بود تا با استفاده از خروجی ۶۰ واتی این درگاه دستگاه دیگری را شارژ کند برای مثال با اتصال لپ تاپ HP Spectre ۱۳ خود به این مانیتور علاوه بر استقاده از آن به عنوان صفحه نمایش دوم می توانید لپ تاپ خود را در همین حین شارژ کنید،دو درگاه HDMI ۱.۴ و HDMI ۲.۰ نیز در این صفحه نمایش فوق العاده به کار رفته اند.

بر خلاف تصور شما این مانیتور خیلی گران قیمت نخواهد بود و با وجود قدرت و امکانات سطح بالای به کار رفته در آن با صرف هزینه ۴۹۹ دلاری قابل خریداری خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج