adexo3
۴۰۵۹۷۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

تبعات خداحافظی جنتی

علي نظري؛ نماينده سابق مجلس در روزنامه آرمان نوشت: چند روز است كه استعفاي علي جنتي از وزارت ارشاد به محل بحث اهالي فرهنگ و سياست تبديل شده است، با نظر به اين اخبار و مباحث بايد اذعان داشت كه اگر رئيس‌جمهور در اين مقطع با كناره‌گيري وزير ارشاد موافقت كند، بدترين تصميم دوره رياست‌جمهوري خود را اتخاذ كرده است!

علي نظري؛ نماينده سابق مجلس در روزنامه آرمان نوشت: چند روز است كه استعفاي علي جنتي از وزارت ارشاد به محل بحث اهالي فرهنگ و سياست تبديل شده است، با نظر به اين اخبار و مباحث بايد اذعان داشت كه اگر رئيس‌جمهور در اين مقطع با كناره‌گيري وزير ارشاد موافقت كند، بدترين تصميم دوره رياست‌جمهوري خود را اتخاذ كرده است!
علي جنتي سياستمداري معقول و كارآمد است كه به قضاوت نخبگان اهالي فرهنگ، نماد اعتدال و عقلانيت است؛ در ميان انبوه فعالان در عرصه فرهنگ و هنر نمي‌توان عضوي را يافت كه از مجموع عملكرد جنتي در سه سال و نيم گذشته ناخرسند باشد؛ اگرچه شايد درحدود اخير كنسرت‌هاي قم و مشهد برخي تعريضي داشته باشند كه چرا وزير موضع قاطع اتخاذ نكرده است اما مقاومت جنتي در برابر دلواپسان و گرفتن سه كارت زرد از مجلس نهم بر كسي پوشيده نيست كه اين وزير در انجام ماموريت مهم براي تحقق شعارهاي انتخاباتي روحاني در ۲۴ خرداد ۹۲ مافوق توان عمل كرده است.
تلاشي كه جنتي در احياي اركستر سمفونيك ملي داشت و ايجاد فضايي قابل تنفس براي بازگشت سينماگران از كار بركنار شده به پرده سينماي كشور، هرگز قابل كتمان و انكار نيست. ايجاد رونق در بازار نشر و كتاب از جمله اقدامات موثري بود كه وزير فعلي ارشاد در ساليان اخير بخوبي از عهده انجامش بر آمد.
بازگشت جمعي از روزنامه‌نگاران از كار بيكار شده دولت‌هاي نهم و دهم و احياي تعداد زيادي از نشريات توقيف شده دوران احمدي‌نژاد را مي‌توان از اقدامات بزرگ اين وزير با كياست دانست. اگر بخواهيم عملكرد جنتي را زير ذره بين ببريم، بي‌انصافي است كه چشم بر چالش‌هاي سر راه اين وزارتخانه ببنديم. بسياري از نهادها بودند و هستند كه به عملكرد ساير وزارتخانه‌ها بي‌اعتنايند اما با دقت زائدالوصفي نورافكن به تمام روزنه‌هاي وزارت ارشاد مي‌اندازند تا مستمسكي به دست آورده و بلوايي به پا سازند!
هرگز نبايد ضريب حساسيت وزارتخانه‌ها را يكسان ارزيابي كرد! وزارت ارشاد به لحاظ ضريب حساسيت به همراه وزارتخانه‌هاي خارجه و اطلاعات از حساس‌ترين وزارتخانه‌هاي كشور محسوب مي‌گردد. با كمال تاسف اين روزها شاهد هستيم كه جرياني بيرون از دولت معركه گردان تسويه حساب با وزير ارشاد است. اين جريان كه حضور چنين وزير هزينه داده‌اي را بر صدر وزارت ارشاد بر نمي‌تابد، از سال گذشته بر طبل جدايي او از دولت كوبيد!
جدايي جنتي از دولت يازدهم در فاصله ۱۰ماه مانده به عمر كابينه روحاني خسارات جبران‌ناپذيري را براي اعتداليون در پي خواهد داشت. رئيس‌جمهور نبايد به اين جابه‌جايي تحميلي تن دهد. با حذف ناباورانه وزير محبوب ارشاد، دولت روحاني در گرداب كاهش مقبوليت عمومي گرفتار خواهد شد. اين معضل مي‌تواند در انتخابات ۹۶ براي روحاني گران تمام شود. البته جريان ضد اعتدالي كه بنايش بر تخريب وجهه عمومي رئيس‌جمهور است، از طريق حذف چهره‌هاي كارآمد در دولت فعلي با روحاني براي انتخابات آينده تسويه حساب مي‌نمايد.
فداكاري علي جنتي در چهل ماه گذشته به عنوان دولتمرد حامي جامعه مدني هرگز فراموش نخواهد شد. با حذف علي جنتي از وزارت ارشاد، اهالي فرهنگ در آستانه انتخابات ۹۶ در معرض فشارهاي پيدا و پنهان دلواپسان قرار خواهند گرفت كه همين امر موجب رنجش نخبگان و اهالي فرهنگ خواهد شد!
روحاني ظاهرا ناگزير است كه يكي از بهترين وزرايش را از دست بدهد تا براي ورود به عرصه انتخابات دوره دوازدهم مانعي نداشته باشد! ظاهرا تجربه تلخ هاشمي‌رفسنجاني در دوره دوم رياست‌جمهوري، گريبان حسن روحاني را هم خواهد گرفت اما حداقل انتظار اهالي رسانه و نيز انتظار همه مردم از حسن روحاني اين است كه دليل اصلي حذف علي جنتي را با صراحت تمام بيان نمايد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پسر آنکه همه را قیچی میکرد نتوانست بماند.
      .... وزیری که نتوانست موسیقی اصیل را پاسداری کند.
      شخصیت ها باید خود ساخته باشند و الا با الکی بزرگ شدن در موقع لزوم کم میآورند چه مخالف وزیر و چه وزیر

    • سیسیل

      دلواپس بزارن بجاش که ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج