۴۰۶۴۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ساخت اولین کامپیوتر خود آموز جهان

شرکت DeepMind از سال ۲۰۱۴ رسما یکی از زیر شاخه های گوگل بوده و حوزه تخصصی فعالیتش فناوری هوش مصنوعی است،این شرکت به تازگی موفق شده است تا سطح هوش مصنوعی موجود در کامپیوتر ها را به مرحله بعدی ارتقا دهد.

وب سایت کلیک: هوش مصنوعی یکی از داغ ترین مباحث موجود در دنیای فناوری است و شرکت های زیادی سعی در باز کردن پای خود به این حوزه دارند،اما گوگل به عنوان یکی از پیشتازان این عرصه توانسته تا هوش مصنوعی را به سطح پیچیده تری ازتقا دهد.
ساخت اولین کامپیوتر خود آموز جهان

شرکت DeepMind از سال ۲۰۱۴ رسما یکی از زیر شاخه های گوگل بوده و حوزه تخصصی فعالیتش فناوری هوش مصنوعی است،این شرکت به تازگی موفق شده است تا سطح هوش مصنوعی موجود در کامپیوتر ها را به مرحله بعدی ارتقا دهد.

DeepMind که یکی از شاخه های بخش Alphabet ۱ Umbrella شرکت گوگل است،به تازگی موفق شده کامپیوتری را طراحی کند که قادر است از حافظه خود به منظور آموزش و یادگیری مسائل استفاده کرده و سپس از آموزه های حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات ذخیره شده در حافظه اش برای پاسخ دادن به مسائل پیچیده استفاده نماید.

این خبر یکی بی شک بزرگ ترین پیشرفت فناوری هوش مصنوعی را در طول عمر تشکیلش رقم خواهد زد،چرا که کامپیوتر مجهز به این نوع از هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا بدون نیاز به آموختن همه پاسخ های ممکن سوال های انسان را پاسخ دهد.

شرکت DeepMind درباره پلتفرم هوش مصنوعی جدید خود که DNC و یا کامپیوتر وابسته به اعصاب قابل تشخیص نام دارد می گوید که این سیستم قادر است با در اختیار داشتن بسته های اطلاعاتی ای چون شجره نامه یک خانواده بزرگ و یا نقشه شبکه تاسیسات زیرساختی شهر لندن به سوالات پیچیده ای در مورد نحوه ارتباط آیتم های موجود در این بسته های اطلاعاتی پاسخ دهد.

برای مثال می توانید از این کامپیوتر بپرسید که"اگر از تقاطع خیابان Bond و George به سمت شمال شروع به حرکت کنیم و با عبور از دو ایستگاه وارد خیابان Circle line شویم و پس از عبور از ۴ ایستگاه و با ورود به خیابان Jubilee دو ایستگاه دیگر را به سمت غرب حرکت کنیم به کجا می رسیم؟"این سیستم می تواند با بهره گیری از هوش مصنوعی پیشرفته خود در کسری از ثانیه به این پرسش پاسخ دهد،مسئولان شرکت DeepMind همچنین معتقدند که این پلتفرم می تواند با در نظر گرفتن تمامی فاکتور های دخیل به صرفه ترین مسیر بین محله Moorgate و سیرک Piccadilly شهر لندن را به لحاظ مصرف سوخت،زمان و انرژی به کاربر معرفی کند.

این سیستم می تواند به همین شکل سوالاتی را در مورد اعضای یک خانواده بزرگ پاسخ دهد،برای مثال می توانید شجره نامه یک خانواده بزرگ و پر جمعیت را به این سیستم بدهید و سپس از او بپرسید:"عموی بزرگ مادری فری چه نام دارد"؟

این پیشرفت بزرگ شبیه سازی شبکه عصبی انسان در کامپیوتر را محقق می کند و دانشمندان پس از سال ها قادر خواهند بود تا از کامپیوتری استفاده کنند که برای تصمیم گیری و پردازش اطلاعات خود رویه ای شبیه به مغز انسان را دنبال می کند؛گفتنی است که تا قبل از این به منظور آموزش یک کامپیوتر مجهز به درک عمیق لازم بود تا تمام پاسخ های محتمل برای یک سوال به سیستم داده شود ولی از این به بعد ابر کامپیوتر ها قادر خواهند بود تا از روی الگوهای موجود در اطلاعات در دسترسشان پاسخ سوال های ما را پیدا کنند.

کامپیوتر مجهز به هوش مصنوعی ساخت شرکت DeepMind به نام AlphaGo اخیرا موفق شده است تا قهرمانان سخت ترین بازی فکری جهان و یا Go را شکست دهد،اما AlphaGo به منظور رقابت در این بازی پیش از شروع آن ۳۰ میلیون حرکت و ترفند این بازی را از مهندسان شرکت DeepMind یاد گرفته بود،ولی از این به بعد نیازی به ایجاد الگوهای یادگیری ماشینی نخواهد بود و کامپیوتر با قوه تجزیه و تحلیل خود خواهد توانست بدون نیاز به انسان و تنها از روی اطلاعات داده شده به آن هر چیزی را یاد بگیرد و نتیجه این سبک جدید پردازشی در ابر کامپیوتر های مجهز به هوش مصنوعی می تواند انجام پردازش های فوق العاده سنگین تر از سطح فعلی در توان کامپیوتر ها را در کسری از ثانیه را محقق سازد.

مهندسین شرکت DeepMind امیدوارند که پلتفرم جدید ایجاد شده در هوش مصنوعی که از آن به عنوان "کامپیوتری که برای یادگیری نیازی به برنامه نویسی ندارد" یاد می شود بتواند اطلاعات در دسترسش را به شکل نکته های مرتبط به هم دسته بندی کند و از این نکته ها و درک خود برای حل مشکلات استفاده نماید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج