۴۰۶۷۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه‌ها غیرمجاز است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تزریق ژل و بوتاکس، کاشت آبرو، خالکوبی و تاتو باید در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، گفت: ارائه این خدمات در آرایشگاه‌ها غیرمجاز است.

خبرگزاری ایسنا: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تزریق ژل و بوتاکس، کاشت آبرو، خالکوبی و تاتو باید در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، گفت: ارائه این خدمات در آرایشگاه‌ها غیرمجاز است.

دکتر رضا محمدی اظهار کرد: فروشندگان مواد آرایشی و بهداشتی باید لوازم مورد نیاز فروشگاه خود از واردکنندگان و شرکت‌های پخش معتبر تهیه کنند. همچنین لازم است قبل از خرید کالا و پرداخت وجه فاکتور، ‌شرکت توزیع کننده را به طور کامل شناسایی کرده و در این خصوص می‌توانند از شرکت وارد کننده استعلام بگیرند.

وی در خصوص کالاهای وارداتی نیز اظهار کرد: باید دقت شود تمامی محصولات دارای برچسب با شرایط لازم باشند و اگر برچسب‌ها به صورت یکجا در بسته بندی قرار داده شده‌اند، آن‌ها روی هر واحد کالا چسبانده شود و از خرید و فروش لوازم ایرانی بدون پروانه ساخت و محصولات وارداتی بدون برچسب وزارت بهداشت خودداری شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در ادامه از مصرف کنندگان مواد آرایشی و بهداشتی نیز خواست،‌ مواد مورد نیاز خود را بیشتر از داروخانه ها و فروشگاه‌های معتبر که تحت نظارت مستمر کارشناسان وزارت بهداشت قرار می‌گیرند تهیه کنند.

محمدی افزود: همراه داشتن کالاهای مورد نیاز شخصی هنگام حضور در آرایشگاه‌ها و خودداری از تهیه مواد آرایشی و بهداشتی در محل آرایشگاه‌ها نیز از نکات حائز اهمیت در حفظ سلامت شهروندان است.

وی با بیان اینکه تزریق ژل و بوتاکس، کاشت آبرو، خالکوبی و تاتو باید در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، گفت: ارائه این خدمات در آرایشگاه‌ها غیر مجاز است. توجه به تاریخ انقضاء محصولات آرایشی و بهداشتی و نحوه درست نگهداری و مصرف آن‌ها برای مصرف کنندگان لازم است.

محمدی در خصوص مصرف زیاد برخی مواد آرایشی نیز متذکر شد و خاطرنشان کرد: فراورده‌های رنگی مو ممکن است حاوی ترکیبات شیمیایی سمی باشند، بنابراین توصیه می‌شود قبل از رنگ کردن موها را نشویید زیرا سموم روی پوست سر از تحریک و آسیب آن جلوگیری می‌کند ولی بعد از رنگ و قبل از خشک کردن حتما آن را شستشو دهید و از مصرف دائمی رنگ‌های تیره پرهیز کنید.

وی در خصوص استفاده از لنزهای رنگی برای زیبایی چشم هم تصریح کرد: این لنزها در بسیاری از موارد می‌توانند صدمات جبران ناپذیری را به چشم مصرف کننده وارد کند.

محمدی تاکید کرد: ‌در هنگام خرید عطر تنها به بوی خوش آن توجه نکنید چرا که مطالعات نشان داده عطرها در هنگام جذب ممکن است سیستم غدد داخلی را تحت تاثیر قرار داده یا حتی حاوی مواد شیمیایی کشنده باشند.

وی گفت: استفاده از ضد عرق و دئودرانت حاوی نمک‌های آلومینیوم و انواع ترکیبات پارا بنزن مضر هستند و باعث شیوع بیشتر سرطان سینه می‌شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند شکایت از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی را به اداره نظارت بر مواد غذایی،‌ آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی استان اعلام و با تماس با شماره ۳۳۳۴۲۴۱۳ و ۳۳۳۴۵۵۱۱ و سامانه پاسخگوی ۲۴ ساعته ۱۴۹۰ از طریق مسئولین مربوطه شکایات خود را پیگیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج