adexo3
۴۰۷۷۵۱
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

ایران هراسی و عرب هراسی

محمود اسعدی در خبرآنلاین نوشت: این روزها در جهان عرب ایران هراسی محور تبلیغات اغلب رسانه هاست.در داخل کشور نیز عرب هراسی که گاه با اسلام هراسی پیوند می خورد در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها بعنوان شیوه ای مقابله به مثل تبلیغ و ترویج می شود.

محمود اسعدی در خبرآنلاین نوشت: این روزها در جهان عرب ایران هراسی محور تبلیغات اغلب رسانه هاست.در داخل کشور نیز عرب هراسی که گاه با اسلام هراسی پیوند می خورد در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها بعنوان شیوه ای مقابله به مثل تبلیغ و ترویج می شود.

بنظر می رسد این دو واقعه در حقیقت دو روی یک سکه اند و آن ایجاد زمینه تقابل ایران و اعراب و دوری از اهداف اصلی مسلمانان است. بدین منظور باید جهان عرب را نه یک مجموعه منسجم که کلیتی به هم پیوند داده شده دانست که رسانه ها محمل اصلی اتحاد ظاهری آنها شده است.
اکنون عربستان فقط به مدد پول نفت و بهره وری از رسانه های پرنفوذ در منطقه و برخی کشور های جهان توانسته است به ظاهر چتری حمایتی برای خود ایجاد کند اما واقعیت آن است که بسیاری کشورها از عملکرد این کشور ناخرسندند.نخبگان عرب ساکت و مبهوت منتظر روزنه ای هستند تا حرف دل خود بگویند.نباید از جو کنونی ایجاد شده نگران بود.گاهی انزوا و ضعف کشورها در شلوغی و دستپاچگی مفرط آنها نمایان می شود.
ظرفیت های رسانه ای ایران بسیار پر دامنه است ، باید با خط مشی گذاری مناسب و برنامه های نظامند و هماهنگ زمینه تفاهم و همدلی ملل مسلمان را فراهم کرد تا ترفندهای تقابلی کمرنگ شود.برگزاری قریب الوقوع همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و عرب که با همکاری دانشگاهها و سازمان های علمی-فرهنگی بزودی برگزار خواهد شد این موقعیت را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انسان

      در ایران خودمان خیلی ها به مردم عرب توهین می کنند و حتی به اسلام.
      واقعا متاسفم

    • سامی

      هراس از ایران توهمی بیش نبوده و نیست تا بوده این اعراب بودن که همیشه با ما دشمن بودن و بار ها به ما حمله کردن و هزاران بار هم ثابت کردن که به خون ایرانی جماعت تشنه هستن.عرب هراسی کیلو چنده این خود واقعیته باید از اعراب ترسید.از افکار مزخرفشون ترسید.و جای خودش زد دهنشون رو سرویس کرد بیشتر از اسرائیل جانی نباشن کمتر نیستن(منظورمون از اعراب ایرانی های عرب زبان نیستند سو تفاهم ایجاد نشه)

    • بدون نام

      فارسا به کی توهین نمیکنن ؟ به همه توهین میکنن فکر میکنن خودشون نژاد برتر هستند........ ولی من که دورگه هستم نیاز ندارم که بخوام به قومیت خاصی توهین کنم چونکه تفاوتی بینشون نمیبینم و همه ما انسانیم

    • بی نام

      متاسفانه هموطنان عرب ما که در زمان جنگ بیشتر صدمات رو متحمل شدن از لفاظی هموطنان خود مصون نیستن
      در صورتی که در قرآن کریم خداوند هیچ قومی رو بر قوم دیگر و هیچ نژادی رو بر نژاد دیگر برتری نداده مگر به اندازه ی تقوا.
      امیدوارم روزی برسه که همه انسان ها دست از نژاد پرستی بردارن و فقط انسانیت رو مد نظر قرار بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج