adexo3
۴۰۸۱۳
۱۹ نظر
۵۰۴۳
۱۹ نظر
۵۰۴۳
پ

محرومیت دختران از تورهای گردشگری؟

دختران زیر ۴۰ سال شاید دیگر نتوانند به خارج سفر کنند، البته در صورتی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز یک پای لایحه‌ی پیشنهادی نمایندگان مجلس شود.

خبرگزاری ایسنا: دختران زیر ۴۰ سال شاید دیگر نتوانند به خارج سفر کنند، البته در صورتی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز یک پای لایحه‌ی پیشنهادی نمایندگان مجلس شود.

وقتی برخی نمایندگان مجلس بعد از طرح لایحه‌ی گذرنامه‌ی دولت، به بهانه‌ی زیاد شدن قاچاق دختران و حفظ امنیت آن‌ها در سفرهای خارجی، پیشنهاد کردند که «خانم‌های مجرد زیر ۴۰ سال از ولی قهری یا حاکم شرع برای خروج از کشور اجازه بگیرند» جنجال به پا شد تا امروز که هنوز هم این پرونده باز است و عده‌ای منتظرند نمایندگان زن در دفاع از حقوق هم‌جنس‌های خود،‌ حرکتی نشان دهند.

در این اوضاع و احوال شنیده شده که موضوع ممنوع یا محدود کردن سفر دختران زیر ۴۰ سال به خارج از کشور با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم در میان گذاشته شده است تا پای متولی سفر هم به این قضیه کشیده و جلوی فروختن تور و بلیت پروازهای خارجی به این گروه از مسافران گرفته شود.

مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز تا به حال در این‌باره نه حرفی زده‌اند و نه اعلام موضع کرده‌اند. فقط منوچهر جهانیان - معاون گردشگری کشور - این پرسش را که «آیا موضوع ممنوع کردن سفرهای خارجی برای دختران زیر ۴۰ سال با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در میان گذاشته شده است و موضع سازمان در این‌باره چیست؟» با گفتن «نمی‌دانم» بی‌جواب گذاشت.

اما بخش خصوصی که شامل همان آژانس‌دارانی است که دختران زیر ۴۰ سال باید تور و بلیت سفرهای خارجی خود را از آن‌ها تهیه کنند، می‌گویند که پیشنهاد ممنوعیت و محدود کردن فروش سفر به دختران زیر ۴۰ سال را شنیده‌اند، یعنی مطرح شده، ولی تا این لحظه چیزی به آژانس‌ها یا انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ نشده است.

با این حال، برخی آژانس‌داران ضمن یادآوری حقوق انسانی هر شخص با توجه به موازین اسلامی، شرعی و قانونی گفتند، سفر رفتن قشر جوان جامعه که عموما دانشجو هستند، با کم شدن ارز مسافرتی و گران شدن ارز در داخل کشور، کم شده است حالا اگر بخواهند به بهانه‌ی جلوگیری از قاچاق دختران یا حفظ سلامت و امنیت آن‌ها، سفر دختران را هم ممنوع و محدود کنند، کم‌کم سفر از برنامه‌ی این قشر از جامعه حذف خواهد شد و باید منتظر آسیب‌های روانی و اجتماعی دیگری باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dalton

      خخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتبا اومدی

    • بدون نام

      تورم 110 درصدی رو ول کردن میخان مشکل قاچاق دختران رو حل کنن!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرافکنی میکنی ؟ چه ربطی به شقیقه داشت ؟

    • ناشناس

      نکه آخه ما تمام مشکلاتمان حل شده فقط همین یک قلم راکم داشتم که اونهم حل شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جواب بالایی مناسب شما هم هست ( فرافکنی و شقیقه )

      • سيما

        چقد علامت توجه دوس داري! منم بهت توجه ميكنم.

      • نیلو

        سیما جون تا جایی که من یادمه به ما یاد دادن که علامت تعجبه نه توجه!!!

      • فائزه

        هر چي تاب مي‌خورم تو اين سايتا هر كي هر مسئله‌اي رو مطرح كرده يه نفر كامنت كذاشته: حالا ما همه‌ي مشكلاتمون حل شده فقط همين يكي مونده...
        هههههههه كلا بياين بي خيال شيم مشكلاتو رها كنيم يه قراري بذاريم يه دوري بزنيم عشق كنيم صفا كنيم حال دنيا رو ببريم...
        آخه هر موقع به يه مسئله‌اي فكر مي‌كنيم نگا ه مي‌كنيم مي بينيم يه عالمه مسئله‌ي ديگه هست خب بايد رهاش كنيم به اون مسائل ديگه برسيم ديگه خب، نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        آخه بنده‌ي خدا ...
        احيانا هميشه مسائل كتاباي رياضيت حل نشده نمي‌موند؟

    • بدون نام

      یعنی چی؟؟؟؟/ یعنی همه ی دختران ممنوع الخروج دیگه ... واقعا واقعا متاسفم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باش

      • saha

        دختري كه زير 40 ساله! بدون اجازه ولي قهري (باباش يا اگه باباش مرحوم شده هر كي قيم دختره و اجازه ازدواجش رو ميده) نميتونه بره سفر! پرونده كه هنوز بازه! حالا گيريم تصويب بشه! حالا نه كه دخترا بلد نيستن با لوس بازي و قهر و شام نخوردن و هزار جور دليل با هر ... ازدواج كنن كه مثلا قاشغ (عاشق) شدن!؟ با همون ترفند هم ميرن سفر. ساده اين؟! واسه خودتون متاسف باش واقعن واقعن

      • بدون نام

        saha@: چیه چرا اینقدر حرصت گرفته از کامنت من.. خیلی بهت گرون تموم شده :-)

      • نیلو

        sahaدلت حسابی پربوده هااا!!

    • در اینجا ناشناس

      آخه کی بدون همسر یا خانواده, خارج از کشور راهشون میده که میخواین ممنوع خروجشون کنید. هر چند فکر بدی هم نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هستن ....

    • sosan

      ايراني جماعت طبيعتش با همه فرق ميكنه! هر كاري ميگن بكنيد ما نميكنيم و هر كاري ميگن نكنيد ما ميكنيم! حالا شده خودمو بزنم به ديوونه بازي بايد برم خارچ! گرچه حالم به هم ميخوره! اما مجبورم! ميفهمي؟ مجبوررررررررررررم! لجاجت در خون ايراني بيداد ميكنه. قبول داري؟ جان من راس نميگم؟ فكر كن بگو

    • بدون نام

      چطور مرد زن و بچه ول میکنه میره خارج زن بدبخت باید بدو که طلاق غیابی بگیره اونوقت.... چی بگم؟

    • بدون نام

      نه بابا سرتون خيلي شلوغه ، نمي تونين نظرات همرو بنويسين . صد تا نظر دريغ از يك بار انعكاس . البته شايد براي دموكرات نشون دادن خودتون و پز دادن اين يكي رو بنويسين ، نمي دونم ؟!؟!؟!؟!؟!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج