اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۰۸۲۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چالش‌های روحانی در انتخابات ۹۶

علامه عزيزي در روزنامه مردم سالاری نوشت: با وجود موفقيت‌هاي دولت حسن روحاني در عرصه‌هاي سياست خارجي، امنيت ملي و کاهش تورم در برخي امور ضعف‌هاي بنيادي مشاهده مي‌شود.

علامه عزيزي در روزنامه مردم سالاری نوشت: با وجود موفقيت‌هاي دولت حسن روحاني در عرصه‌هاي سياست خارجي، امنيت ملي و کاهش تورم در برخي امور ضعف‌هاي بنيادي مشاهده مي‌شود.
پر واضح است پاشنه آشيل دولت در انتخابات آتي فيش‌هاي حقوقي يا لغو کنسرت‌ها نيست بلکه اين موضوعات جنجال‌هاي سياسي - رسانه‌اي در جهت هدر رفت انرژي دولتمردان با هدف تضعيف دولت است. بلکه بزرگترين نقطه ضعف دولت سه مقوله در هم تنيده است که آينده و حتي ابقاي دولت در چهار سال آينده را تحت تاثير قرار داده است که عبارتند‌از:

۱- تداوم وضعيت رکود اقتصادي

۲- عدم بهبود وضع معيشتي طبقات کم درآمد جامعه

۳- عدم توجه به مطالبات جوانان

اين روزها‌ بسياري از تحليل‌ها از بي‌رقيب بودن حسن روحاني در انتخابات ۹۶ خبر مي‌دهند اما بايد توجه کرد اگر دولت براي حل اين سه معضل کمر همت نگمارد‌، دو قطبي روحاني- مردم را در انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم شاهد خواهيم بود که معادلات سياسي ايام انتخابات را به شدت تحت تاثير قرار خواهد داد. در آن صورت ديگر فرقي نمي‌کند رقيب حسن روحاني چه کسي است زيرا حوزه عمومي‌ در جهت تاييد افراد گام برنخواهد داشت بلکه در جهت نفي دولت فعلي به پيش خواهد رفت.رکود اقتصادي از سال ۹۳ شروع شده و دو سال است اقتصاد کشور را مختل کرده، مقوله‌اي است که با اصلاح سياست‌هاي اقتصادي و به کارگيري راهبردهاي جديد در اقتصاد ميسر خواهد شد.

فلذا لازم است دولت با اتخاذ سياست‌هاي جديد به حل فوري و عاجل اين موضوع بشتابد تا در سايه حل مساله رکود‌، نرخ بيکاري نيز کاهش يابد. چالش ديگر دولت روحاني که با آن روبرو است ‌عدم بهبود وضع معيشتي طبقات پايين جامعه است. از آنجايي که آراي دهک‌هاي درآمدي پايين جامعه ‌در انتخابات رياست‌جمهوري بسيار حياتي است‌، نارضايتي آنها‌ مي‌تواند موتور متحرک حوزه عمومي ‌عليه دولت باشد. سومين و مهمترين چالش دولت تدبير که به نوعي دو چالش ديگر را نيز در برمي‌گيرد، عدم توجه به مطالبات جوانان است.

افزايش نرخ بيکاري، تعميق معضل مسکن‌، اوضاع نابسامان ورزش، بالارفتن سن ازدواج، افزايش آمار طلاق و عدم جذب استعدادهاي علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي جوان در دستگاه‌هاي دولتي از جمله مهمترين مشکلات حوزه جوانان و از مطالبات جدي نسل جوان است. در اين بين عدم استفاده از نيرو‌هاي نخبه سياسي جوان در بدنه دولت از اهميت دوچنداني برخوردار است زيرا در صورت روي برگرداندن ‌جوانان به خصوص جواناني که خطرات فضاي امنيتي سال ۹۲ را به جان خريدند تا شايد شاهد ايجاد تغيير در عرصه‌هاي گوناگون مملکت باشند، حسن روحاني را با چالش جدي در انتخابات مواجه خواهد کرد.
داشتن کابينه‌اي با ميانگين سني ۶۰ سال و عدم استفاده از جوانان در سطوح مياني مديريت، خطري است که آينده کشور را تهديد مي‌کند زيرا در بسياري از مواقع برقراري ارتباط ميان مديران دولتي با نسل سوم و چهارم انقلاب را بي‌اندازه دشوار شده است و با ادامه رويکرد بي‌اعتمادي نسبت به جوانان، شاهد خلاء مديريتي در دهه‌هاي آينده خواهيم بود. از اين رو رهبر انقلاب نيز در ديدار با جمعي از نخبگان جوان کشور، شناسايي و جذب استعدادهاي جوان را از وظايف مهم دستگاه‌ها دانستند. از اين رو لازم است دولت نگاه‌ها نسبت به جوانان را تغيير دهد و با تغيير راهبردهاي خود زمينه را براي شکوفايي پتانسيل‌هاي جوانان در زمينه‌هاي گوناگون، فراهم آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج