adexo3
۴۰۸۹۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دهمین قطار جهانگردان به ایران رسید

همزمان با ورود دهمین قطار گردشگران خارجی به کشور، روزنامه «گاردین» هم از مخاطبان خود خواسته تا تجارب مختلف‌شان از سفر به ایران را به اشتراک بگذارند و جایزه ببرند.

روزنامه ایران: همزمان با ورود دهمین قطار گردشگران خارجی به کشور، روزنامه «گاردین» هم از مخاطبان خود خواسته تا تجارب مختلف‌شان از سفر به ایران را به اشتراک بگذارند و جایزه ببرند.
پس از برجام، شمار گردشگران خارجی به ایران افزایش یافت. بانک جهانی از رشد حدود ۹ برابری ورود گردشگران خارجی به ایران در ۲۰سال گذشته خبر می‌دهد. یکی از دلایل تبلیغ ایران توسط گاردین که پیش از این هم به معرفی جاذبه‌های ایرانی پرداخته بود را باید حضور ایرلاین‌های مختلف اروپایی دانست. پس از فرجام برجام، ایرلاین‌های مختلف وارد بازار ایران شدند. در ماه گذشته نخستین پرواز اتریش -اصفهان در فرودگاه یکی از شناخته شده‌ترین شهرهای گردشگرپذیر ایران به زمین نشست.
همچنین «بریتیش ایرویز» نیز بعد از چهارسال پروازهای خود را به ایران از سر گرفت. یکی از برنامه‌های جدید ایرلاین‌هایی که وارد آسمان ایران شده‌اند معرفی جاذبه‌های ایرانی است. هواپیمایی ترکیه که تا پیش از برجام، در آسمان ایران بی‌رقیب بود به تازگی از تشکیل گروهی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به کشورهای اروپایی خبر داده است.
تغییر سن گردشگران اروپایی ایران
هرچند سهم ایران از جذب گردشگران خارجی در سطح جهان تنها ۴ درصد است اما حضور گردشگران خارجی در شهرهایی چون اصفهان، شیراز، یزد و تهران افزایش یافته است. مشاهدات عینی خبرنگار ما در اصفهان نشان می دهد که جنس و سن گردشگران اروپایی از کهنسالی به میانسالی و جوانی تغییر وضعیت داده است.
زوج‌هایی که به همراه فرزندان خود به ایران آمده‌اند و این نشان می‌دهد که «ایران هراسی» جای خود را به «ایران شناسی» داده است. گردشگرانی که ساعت‌ها در میدان نقش جهان عکس می‌گیرند و سلفی می‌اندازند. لابه لای ایرانی‌هایی که عصر خود را به زیبایی این میدان صفوی آورده‌اند، می‌نشینند و به معماری آن چشم می‌دوزند، حالا تقریباً هیچ کافه‌ای در اصفهان بدون گردشگر خارجی نیست.مهمترین مهمان‌های هتل های معروف شهر را «فرانسوی ها» تشکیل می‌دهند. هتل عباسی در اختیار ایتالیایی ها و اسپانیایی هاست.
یکی از گالری‌دارهای این هتل می‌گوید که فروش نقره به گردشگران اروپایی بسیار افزایش یافته است.به گزارش ایسنا، گاردین در تازه‌ترین مطلب خود از کاربرانش خواسته هرگونه تجارب از سفر خود به مناطق مختلف ایران را حداکثر در ۱۰۰ واژه برای آنها ارسال کنند و به بهترین نکته و تجربه نیز بُن تخفیف ۲۰۰ پوندی اقامت در هتل‌های جهان تعلق خواهد گرفت.در این فراخوان آمده است: «ممکن است در ایران بستگانی داشته باشید و به مناطق گوناگون ایران در تورهای گردشگری یا فرهنگی سفر کرده باشید.
ما مایل هستیم تجارب سفرتان را از سفر به مناطق خاص با ما در میان بگذارید. نکات و تجارب خود از جاذبه‌های خاص و فوق‌العاده را که از آنجا بازدید کرده‌اید (نه به طور کلی از یک شهر) برای ما ارسال کنید. بهترین نکات ارسالی (حداکثر در ۱۰۰ واژه) هفته آینده در سرویس «سفر» گاردین منتشر خواهد شد و تخفیف ۲۰۰ پوندی نیز از سوی سایت UK.hotels.com به فرد برنده اعطا می‌شود که قابل استفاده در ۲۶۰ هزار اقامتگاه در سراسر جهان است.»بر اساس برآوردهای بانک جهانی رشد جذب گردشگران در ایران بسیار بیشتر از متوسط جهانی بوده است.
در حالی که ایران در سال ۱۹۹۵ تنها ۴۸۹ هزار گردشگر خارجی جذب کرده بود.این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۴ میلیون و ۹۶۷ هزار نفر رسیده است که نسبت به سال ۱۹۹۵ رشد ۹.۵ برابری داشته است.دهمین قطار گردشگری نیز امروز وارد ایران و پس از ۹ روز بعد از کشور خارج می‌شود. این قطار که حامل گردشگرانی از کشورهای آلمان، امریکا، انگلیس، سوئیس، اتریش، فرانسه، مالزی، لیتوانی و... است امروز با ورود به ایران حرکت خود را آغاز می‌کند و در ۹ روز از شهرهای شمالی، مشهد، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز عبور می‌کند وگردشگران نیز از جاذبه‌های شهرهای اشاره شده بازدید خواهند کرد.
ایران درماه‌های آتی نیز میزبان چندین قطار گردشگری خارجی دیگر است. این قطار تا پیش از انفجارهای ترکیه ابتدا به استانبول و آنکارا می‌رفت و به بعد به ایران می‌آمد. بسیاری اعتقاد داشتند که این شیوه آوردی برای ایران نداشت. از سوی دیگر این پیش‌بینی هم می‌شد با ناامن شدن ترکیه این قطار به ایران نیاید اما این اتفاق نیفتاد. قطار گردشگران خارجی بعد از این اتفاقات بخش ترکیه را خالی می‌آیند و گردشگران آن در ایران سوار قطار گردشگری می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج