۴۰۹۲۰۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

حملات سایبری، اینترنت آمریکا را مختل کرد

حمله DDoS گسترده ای در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورهای جهان، باعث از کار افتادن سرویس های پر کاربری مانند توییتر، اسپاتیفای، پینترست، PayPal، نیویورک تایمز و Reddit شد.

مجله سخت افزار: حمله DDoS گسترده ای در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورهای جهان، باعث از کار افتادن سرویس های پر کاربری مانند توییتر، اسپاتیفای، پینترست، PayPal، نیویورک تایمز و Reddit شد. موسسه امنیتی فلش پوینت در بیانیه ای اعلام کرد این اتفاق به دلیل هک شدن تعداد زیادی از لوازم خانگی متصل به اینترنت اشیا توسط باتنت Mirai صورت گرفته است.
حملات سایبری، اینترنت آمریکا را مختل کرد

به گفته فلش پوینت، محوریت حملات بر روی زیرساخت های Dyn بوده است. Dyn کمپانی تامین کننده DNS برای بسیاری از سرورها، وب سایت ها و تجهیزات متصل به اینترنت جهان است و مدیرعامل این کمپانی با تایید حملات اعلام کرده در حال حاضر درگیر مبارزه با موج سوم حملات به این شرکت هستند. حملات DDoS معمولا بر روی یک یا چند وب سایت صورت می گیرند و شیوه کار آنها نیز ارسال ترافیک بسیار زیاد بر روی سرور یک وب سایت تا زمان از کار انداختن آن به دلیل بار زیاد است.
اما حمله به Dyn به صورت غیر مستقیم باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای وب سایت های متعدد دیگر نیز خواهد شد. به گزارش TechCrunch از جمله وب سایت های دیگری که به دلیل این حملات دچار مشکل شده اند می توان به Github، Boston Globe و Airbnb اشاره کرد. همچنین مشخص شده است که اکثر کاربرانی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند نیز در آمریکا حضور دارند.

به گفته کایل اوون، مدیرعامل Dyn، این حمله به شدت پیچیده بوده و تا کنون سه موج از آن در تلاش برای مختل کردن زیرساخت های این شرکت بوده اند که دو مورد از آنها برطرف شده و مهندسین Dyn در تلاش برای خنثی کردن موج جدیدی هستند که از ساعت ۱۲ بامداد روز شنبه ۱ آبان آغاز شده است. کایل اوون در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است که این حمله توسط میلیون ها آی پی از سراسر جهان انجام شده و هر حمله آنها باعث اختلال در بخش وسیعی از جهان خواهد شد. اهمیت این اتفاق تا اندازه ای بوده است که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا نیز در پی یافتن منبع حملات و پایان دادن به آن است.

سپتامبر گذشته بود که حمله مشابهی توسط همین باتنت بر روی یکی از وب سایت های تحقیقاتی در آمریکا انجام شد و پس از انجام تحقیقات مشخص شده بود که ضعف امنیتی ۱۴۵۰۰۰ دستگاه متصل به اینترنت اشیا از جمله دوربین های امنیتی و DVR ها در بسیاری از خانه ها و دفاتر سراسر جهان باعث این اتفاق بوده است. نویسنده بد افزار Mirai آن را به صورت متن باز منتشر کرده و به گفته متخصصین امنیتی، چنین کاری می تواند باعث سو استفاده های گسترده ای از سوی هکرها و بروز مشکلات متعدد امنیتی در سراسر جهان شود. به عقیده برخی از رسانه ها، این حمله پیش در آمدی برای حملات گسترده تر در روز ۸ نوامبر یعنی روز انتخاب ریاست جمهوری در آمریکا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج