۴۰۹۷۹۱
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

خودروهای وارد شده از آمریکا دیپورت شوند

در شرایطی که شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی وارد شده از آمریکا از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف شده است، یک کارشناس خواستار بازگشت این خودروها به کشور مبداء صادرکننده شد.

خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی وارد شده از آمریکا از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف شده است، یک کارشناس خواستار بازگشت این خودروها به کشور مبداء صادرکننده شد.

محمد جعفری - رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: خودروهای وارد شده از آمریکا باید به کشور مبداء صادرکننده عودت داده شده و از ایران خارج شوند.

وی ادامه داد: وقتی اقدامی مانند واردات خودرو از آمریکا به ایران صورت می‌گیرد، این پرسش پیش می‌آید که آمریکایی‌ها چرا در راه واردات کالاهایی همچون هواپیما به ایران سنگ‌اندازی می‌کنند، اما خودروهای تولید شده در آمریکا به راحتی وارد ایران می‌شود.

جعفری با بیان اینکه سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران در نیم قرن اخیر آسیب‌های زیادی به ما وارد کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط بسیار غیر منطقی است که تجار ایرانی اقدام به واردات کالاهای مصرفی همچون خودرو از آمریکا کنند و مصرف‌کنندگان ایرانی نیز مطمئنا از سود بردن کشور متخاصمی چون آمریکا خوشحال نخواهند شد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: این در شرایطی است که مقام معظم رهبری خواستار عدم واردات کالاهای مصرفی از آمریکا شده‌اند بنابراین خودرو که یک کالای مصرفی است نباید از این کشور وارد شود.

وی افزود: در شرایطی که آمریکایی‌ها با سیاست‌های خود به دنبال ضربه زدن به منافع ملی ما هستند ما نیز باید هوشیار بوده و از اقداماتی چون واردات خودرو از آمریکا که فواید ناشی از ارزش افزوده آن به این کشور می‌رسد خودداری کنیم.

جعفری تصریح کرد: در این شرایط مسوولان باید با این موضوع برخورد کرده و تمام خودروهای تولیدی آمریکا که وارد ایران شده است را به کشور مبداء عودت دهند زیرا استفاده از خودروی ساخت آمریکا برخلاف منافع ملی و در راستای سودجویی عده‌ای خاص است.

براساس اسنادی که به ایسنا رسیده، مشخص شده که برخی خودروهای تولید شده در آمریکا وارد ایران شده و به فروش رسیده است. در برخی از خودروهای وارد شده از آمریکا که برند آن متعلق به یک شرکت ژاپنی است عبارت "MADE IN U.S.A" (ساخت آمریکا) درج شده و نشان می‌دهد که این خودروی ژاپنی در ایالت اوهایو آمریکا مونتاژ و تولید شده است.

در این زمینه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شفاف‌سازی کنند که با وجود تاکیدات و دستور موکد مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکایی چگونه خودروهای تولیدی در آمریکا وارد ایران شده است؟

در این رابطه رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز ورود خودروهای تولید آمریکا به ایران را تایید و خاطرنشان کرده که اخیرا شماره‌گذاری حدود ۴۰۰ دستگاه از این خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی متوقف شده است.

البته فرهاد احتشام‌زاد خاطرنشان کرده که در گذشته برخی خودروهای تولیدی آمریکا که وارد ایران شده‌اند شماره‌گذاری و فروخته شده‌اند. وی از استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قانونی بودن یا نبودن واردات خودروهای تولید آمریکا به ایران خبر داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه حمایت از حقوق مصرف کننده مگه داریم مگه میشه.

    • بینام

      معلومه منافعشون تو پرایدو پژو لگنه چرا بزارن وارد بشه

    • امیر

      ایناهمش دروغه

    • بدون نام

      این حرفها برای مردم معمولی است، خودشان ماشین های گرانتر از این خودروها را در دسترس دارند. پراید و پژو سی سال قبل بهتر است یا ماشین های با ایمنی بالا؟اصلاً ما با دولت آمریکا مخالفیم یا تکنولوژی اش؟اتومبیل های چینی نسبت به آمریکایی بهتر است که این همه واردات داشته؟شما از دیدگاه خودتان حرف می زنید نه نیاز و سلیقه عموم مردم.

    • حقوق مردم

      بهترین ماشینهارو میخوان برگردونن...خوبی به شما ایرانیا نمیایه...شما حقتونه تحریم شید

    • بدون نام

      هر بلایی سرمون بیاد حقمونه. خودمون کردیم

    • بی نام

      تعجب داره که شما بخواهید حمایت از مصرف کننده داشته باشید شما به نظر من کارشناس عزیز یا حمایت از جیب خودت میکنی یا خیلی کم داری . نمیدونم این کارشناسها از کجا مدرک میگیرند و کی مدرک کارشناسی به اینها میدن

    • بی نام

      شما چرا حاضرین ملت و تکیه تیکه کف خیابان تو تصادف ببینید ولی از منافعی که تولید پراید و پژو براتون داره نگذرید . یکی رو اسمش میزارید خودرو لوکس .دیگری رو اسمش میزارید خودرو آمریکایی ملت بیچاره چه گناهی کردند که قبرشون با این قوطی حلبی تولید داخلتون میکنید .اگه میتونید تولید داخلتون درست کنید که متاسفانه سی و چند ساله نتونستید . پس اجازه خودرو هر کجا میخاد باشه وارد بشه و خواهشآ جون ملت ایران و نگیرین

    • بدون نام

      یک نفر تو ایران ضد امریکاست...ما چه کارمون به تکنولوژی دشمنی نمیخواد. که تمام ملت و کارشناس راهی ندارن جز پیروی

    • روح ک ش

      آقای محمد جعفری که عنوان شغلیت از خودت بزرگتره
      شما از اصل شغلت دفاع کن و کیفیت خودروهای وارداتی رو ببر بالا بعد تعرفه واردات خودرو رو از امریکا بکن١٠٠در صد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج