adexo3
۴۰۹۸۸۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

تحلیل نویسنده نیویورکر درباره پخش سریال آمریکایی از تلویزیون ایران

«خانه پوشالی»؛ تصویر جدید شیطان بزرگ

رابین رایت، روزنامه‌نگار باسابقه امریکایی و نویسنده نشریه «نیویورکر» با انتشار یادداشتی به پخش سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) از تلویزیون ایران واکنش نشان داده است.

وب‌سایت آی ‌سینما: رابین رایت، روزنامه‌نگار باسابقه امریکایی و نویسنده نشریه «نیویورکر» با انتشار یادداشتی به پخش سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) از تلویزیون ایران واکنش نشان داده است. تحلیلگر باسابقه حوزه روابط خارجی با اشاره به این نکته که دو هفته مانده به برگزاری دور جدید انتخابات ریاست جمهوری امریکا، صدای و سیمای ایران پخش فصل نخست سریال معروف «نتفلیکس» را با دوبله فارسی آغاز کرده، مضمون این برنامه تلویزیونی را با شعار همیشگی ایران مبنی‌بر معرفی امریکا به عنوان «شیطان بزرگ» منطبق دانسته است.
«خانه پوشالی»؛ تصویر جدید شیطان بزرگ

رایت همچنین در بخشی از یادداشت خود به استقبال رسانه‌های یک طیف سیاسی داخل ایران از پخش «خانه پوشالی» اشاره کرده است و در ادامه به ذکر نقل قولی از وبسایت «مشرق‌نیوز» پرداخته که در توصیف مضمون سریال نتفلیکس می‌نویسد: «حزب دموکرات امریکا به عنوان حزب حاکم امریکا به عنوان سوژه سریال به شدت زیر ضرب قرار گرفته و این سریال به نقد نظام سیاسی امریکا و نمایش لابی‌گری‌ها و فساد سیاستمداران امریکایی پرداخته و شیوه‌های شگفت‌انگیز از ابعاد این فساد را به نمایش می‌گذارد.»

این سریال که تاکنون چهار فصل از آن با بازی کوین اسپیسی و رابین رایت در نقش فرانک و کلیر آندروود توسط شبکه آنلاین نتلفیکس به نمایش درآمده، با استقبال مخاطبان و منتقدان تلویزیون سراسر دنیا روبه‌رو شده است.

به عقیده نویسنده باسابقه نشریه نیویورکر که از قضا با ستاره نقش «کلیر آندروود» - رابین رایت ِ بازیگر - همنام است، دور جدید انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده جزو دغدغه‌های اصلی این روزهای رسانه‌های داخل ایران به شمار می‌رود؛ «حتی بیش‌تر از انتخابات ریاست جمهوری خود این کشور که سال آینده برگزار می‌شود». رایت به پوشش زنده برنامه‌های مناظره نامزدهای ریاست جمهوری امریکا از تلویزیون ایران و ترجمه همزمان‌شان اشاره کرده است؛ خصوصا مناظره نهم اکتبر که در جریان آن دونالد ترامپ منکر تعرض جنسی به زنان شد و تهدید کرد در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون را به زندان بیاندازد.

رایت همچنین با فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان (دانشگاه تهران) گفت‌وگو کرده و با نقل قول از تحلیلگر داخل ایران، علت اجازه پخش «خانه پوشالی» از رسانه ملی را مشابهت مضمون آن با سیاست روز امریکا و رویکرد ترامپ و کلینتون در زندگی شخصی و سیاسی‌شان عنوان کرده است.

نویسنده نیویورکر در ادامه به طرح پرسش درباره نتیجه‌گیری ایرانی‌ها از مناظره‌های ریاست جمهوری امریکا پرداخته و به نقل از ایزدی می‌نویسد: «در کل، سیاست خارجی ایالات متحده در خاورمیانه، روابط امریکا با اسراییل، عربستان، سوریه و ... زندگی مردم اینجا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه تماشای این که انتخابات امریکا چگونه پیش می‌رود، برخورد سیاستمداران امریکایی با یکدیگر چگونه است و این که چه طرز فکری درباره ایران و سایر کشورهای خاورمیانه دارند، مورد علاقه ایرانی‌ها است.»

رایت در جمع‌بندی یادداشت خود، باز هم به نقل از ایزدی نوشته است: «برای مردمی که اساسا دید منفی نسبت به سیاستمداران امریکایی دارند، این سریال تقویت‌کننده ایده‌هایی از این دست است. تصور می‌کنم مردم متوجه هستند که روند سیاسی ایالات متحده، دست‌کم به اندازه روند سیاسی ایران پیچیده است و «خانه پوشالی» نیز در این زمینه سریال خوبی به شمار می‌رود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودمون داریم

    • بدون نام

      شبکه نمایش جوری این سریال رو موقع تبلیغ و قبل پخشش تحلیل میکنه که هر کی ندونه فکر میکنه کارگردانش ده نمکیه و با انگار به سفارش ایران ساخته شده ...به قول شاعر که میگه عیب کسان منگر به احسان خویش دیده فرو بر گریبان خویش :)))))))))))))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج