adexo3
۴۱۰۴۷۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

قطب‌الدین صادقی: «اوبوشاه» را به فجر می‌برم

قطب‌الدین صادقی قصد دارد نمایش «اوبوشاه» بر اساس نوشته آلفرد ژاری را در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه ببرد.

خبرگزاری مهر: قطب‌الدین صادقی قصد دارد نمایش «اوبوشاه» بر اساس نوشته آلفرد ژاری را در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه ببرد.
قطب‌الدین صادقی: «اوبوشاه» را به فجر می‌برم

صادقی درباره فعالیت‌های خود در زمینه کارگردانی تئاتر به ما گفت: در حال برنامه‌ریزی نمایش «اوبو شاه» بر اساس نوشته آلفرد ژاری هستم که از نوابغ تئاتر فرانسه است. ژاری این نمایشنامه را در انتهای قرن نوزدهم و در سن ۱۸ سالگی نوشته که این نمایشنامه یک متن گروتسک است که خودم آن را ترجمه کرده‌ام.

وی افزود: این نمایشنامه گروتسک سرآغاز درام‌نویسی فرانسه است و می‌توان گفت ژاری پدر نمایشنامه نویسانی چون اوژن یونسکو است. ژاری در تئاتر جایگاه بسیار مهمی دارد به طوری که آنتونن آرتو وقتی گروهی تئاتری تشکیل داد نام گروه خود را «ژاری» گذاشت.

این مدرس و کارگردان تئاتر درباره تعداد بازیگران و سالن مدنظر برای اجرای نمایشنامه «اوبو شاه» اظهار کرد: این نمایشنامه دارای ۱۵ بازیگر است که در نقش دلقک نمایش را اجرا می‌کنند. اداره‌کل هنرهای نمایشی و دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر پیشنهاد داده‌اند که این اثر را در جشنواره و در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرم ولی سالن مدنظر من، سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر است.

صادقی ادامه داد: در حال حاضر مشغول انتخاب گروه بازیگران و عوامل نمایش هستم که به زودی این کار انجام خواهد شد.

این هنرمند عرصه تئاتر همچنین راه‌اندازی آکادمی کارگردانی و بازیگری تئاتر را از دیگر فعالیت‌های خود ذکر کرد و توضیح داد: مجوز راه‌اندازی این آکادمی را دارم و مکانی با ۳ پلاتوی تمرین و یک سالن تئاتر با ظرفیت ۹۰ تماشاگر فراهم کرده و در حال تعمیر آن هستم. امیدوارم تا ۲ ماه دیگر رسما این آکادمی را افتتاح کنم.

وی درباره هدف خود از راه‌اندازی این آکادمی تأکید کرد: به دنبال پایگاهی برای آموزش متد بازیگری منسجمی به نسل جوان و همچنین اجرای نمایشنامه‌های ایرانی توسط گروه خودم و هنرمندانی که دارای دیدگاه‌های مشترک هستیم، هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج