۴۱۰۶۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مسمومیت با سرب عامل مرگ ۸۵۳ هزار نفر

موسسه معیار سلامت و ارزیابی (IHME) برآورد کرده که در سال ۲۰۱۳ مسمومیت با سرب به مرگ ۸۵۳ هزار تن منجر شده در حالی که این نوع مسمومیت قابل پیشگیری است.

خبرگزاری ایسنا: موسسه معیار سلامت و ارزیابی (IHME) برآورد کرده که در سال ۲۰۱۳ مسمومیت با سرب به مرگ ۸۵۳ هزار تن منجر شده در حالی که این نوع مسمومیت قابل پیشگیری است.

مسمومیت یکی از مشکلات قابل توجه در بهداشت عمومی جهانی است.

طبق اعلام موسسه معیار سلامت و ارزیابی، همچنین مسمومیت با سرب بیشترین بار و مشکل ناشی از این مسمومیت را در مناطق در حال توسعه داشته است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اعلام کرده است: در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۹۳ هزار و ۴۶۰ نفر در سراسر جهان به دلیل مسمومیت اتفاقی فوت کرده‌اند. در این میان، ۸۴ درصد فوتی‌ها در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط بوده است. همچنین در این سال مسمومیت اتفاقی به کاهش بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار سال زندگی سالم منجر شده است.

علاوه بر این هر سال نزدیک به یک میلیون نفر به دلیل خودکشی فوت می‌کنند و خودکشی با مواد شیمیایی، تعداد قابل توجهی از این مرگ و میرها را شامل می‌شود. به طور مثال برآورد شده بلعیدن عمدی آفت‌کش‌ها هر سال ۳۷۰ هزار مورد مرگ را به همراه دارد. این تعداد از مرگ و میرها را می‌توان با محدود کردن دسترسی به مواد بسیار سمی کاهش داد.

به گفته کارشناسان، بیشترین نگرانی در مورد مسمومیت با سرب، تماس کودکان با این ماده است چراکه در معلولیت ذهنی کودکان نقش دارد.

اگرچه شناخت وسیعی از تاثیرات مضر سرب بر سلامت به دست آمده و بسیاری از کشورها اقدامات لازم را پیش‌بینی کرده‌اند اما قرار گرفتن در معرض سرب به خصوص در دوران کودکی، نگرانی کلیدی کارشناسان سلامت در سراسر جهان است.

عامل اصلی قرار گرفتن در معرض سرب به خصوص در کودکان استفاده از رنگ‌های نقاشی حاوی سطح بالایی از این ماده شیمیایی است. این رنگ‌ها به طور گسترده‌ای در دسترس هستند و در بسیاری از کشورها در طراحی و دکور ساختمان کاربرد دارد.

در مجمع جهانی توسعه پایدار در سال ۲۰۰۲ دولت‌ها خواستار حذف رنگ‌های حاوی سرب شدند. همچنین در سال ۲۰۱۱ ائتلاف جهانی حذف رنگ‌های سربی برای ارتقای حذف تدریجی تولید و فروش رنگ‌های حاوی سرب تشکیل شد. نکته کلیدی برای تحقق این هدف ارائه چارچوب‌های قانونی ملی برای توقف تولید، صادرات، واردات، توزیع، فروش و استفاده از رنگ‌های سربی و محصولات پوشیده با رنگ‌های سربی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، طبق اعلام این سازمان و برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP) تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ تنها ۶۲ دولت تایید کرده‌اند که نسبت به اقدامات کنترلی در رنگ‌های سربی متعهد هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج