۴۱۱۳۳۰
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

حفر عمیق‌ترین چاه زمین‌گرمایی جهان

پروژه‌ای جدید در کشور ایسلند شروع شده که در آن پوسته‌ی زمین را آنقدر حفاری می‌کنند تا به ماگمای مذاب برسند. محققان امیدوارند که بتوانند با این روش به یک منبع پایدار تولید انرژی دست پیدا کنند.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: پروژه‌ای جدید در کشور ایسلند شروع شده که در آن پوسته‌ی زمین را آنقدر حفاری می‌کنند تا به ماگمای مذاب برسند. محققان امیدوارند که بتوانند با این روش به یک منبع پایدار تولید انرژی دست پیدا کنند.
حفر عمیق‌ترین چاه زمین‌گرمایی جهان

براساس اطلاعات منتشر شده در این پروژه، نزدیک به ۵ کیلومتر در عمق زمین سوراخ می‌شود که پیش بینی می‌شود بتوان این محل را به عنوان داغ‌ترین چاه دنیا نام برد. دمای این چاه بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه‌ی سانتیگراد خواهد بود.

انتظار می‌رود که در این منطقه بخار ابر بحرانی وجود داشته باشد که می‌توان به وسیله‌ی آن ۵۰ مگاوات الکتریسیته تولید کرد که این میزان ۱۰ برابر بیشتر از روش‌های سنتی چاه‌های زمین گرمایی است. استفاده از انرژی‌ زمین گرمایی در سال‌های گذشته بیش‌تر مورد توجه قرار گرفته‌ که در اکثر آن‌ها هم باید زمین را حفاری کرد و از گرمای طبیعی زمین برای تولید الکتریسیته استفاده کرد.

کشور ایسلند یکی از بهترین مکان‌ها برای استفاده از انرژی‌های زمین گرمایی است و چشمه‌های آب گرم زیاد در آن وجود دارد و به همین دلیل چاه‌های زمین گرمایی زیادی در آن حفر می‌شود.

ایده‌ی پروژ‌ه‌ی جدید از اشتباهی در سال ۲۰۰۹ نشات می‌گیرد. در آن زمان برای حفر یک چاه زمین گرمایی، ۲ کیلومتر در پوسته زمین حفاری شد. برای آزمایش هم مقدار زیاد آب به داخل این حفره ریخته شد تا میزان انرژی تولید شده را اندازه‌گیری کنند. نتیجه‌ی آن چیزی فراتر از تصورات بود و نزدیک به ۳۰ مگاوات انرژی به‌دست آمد.

حالا از اواسط مرداد ماه پروژه حفر چاه جدید آغاز شده و اگر همه چیز به خوبی پیش برود می‌توان انرژی بیش از ۵۰ هزار خانه را از آن به‌دست آورد که این میزان در روش‌ها فعلی به ۵ هزار خانه می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      انسانها لایه ازون را که سوراخ کرده اند.حالا رفته اند سراغ لایه زمین.خدابه خیرکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج