اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۳۷۹۹
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

اردوغان و بن‌سلمان فقط بايد تماشا كنند

سمفوني مواضع تركيه و مقامات آن براي سهيم شدن در نبرد موصل اگر چه بيشتر از سياهي لشكر كاركردي ندارند، پايان نپذيرفته و اين گل به سبزه هم آراسته شد. بن‌سلمان و وزير خارجه آل‌سعود هم با اينكه از خوف موشك‌هاي يمني به رعشه افتاده‌‌اند ولي براي خالي نبودن عريضه، آمادگي براي مشاركت در ائتلاف امريكايي و عمليات هوايي را اعلام كرده‌اند.

هادی محمدی در جوان نوشت: سمفوني مواضع تركيه و مقامات آن براي سهيم شدن در نبرد موصل اگر چه بيشتر از سياهي لشكر كاركردي ندارند، پايان نپذيرفته و اين گل به سبزه هم آراسته شد. بن‌سلمان و وزير خارجه آل‌سعود هم با اينكه از خوف موشك‌هاي يمني به رعشه افتاده‌‌اند ولي براي خالي نبودن عريضه، آمادگي براي مشاركت در ائتلاف امريكايي و عمليات هوايي را اعلام كرده‌اند.

آل‌سعود ارزش بحث ندارد چون هر تلاشي مي‌كنند تا بازيگران جديدي را به «جنگ باتلاقي» يمن وارد كنند و خودشان را نجات دهند. ولي اردوغان كه حتي نقشه‌هاي اشغال حلب و موصل و كركوك را در نشريات ترك منتشر مي‌كند، به خوبي مي‌داند كه همانند آل‌سعود فقط مي‌تواند تماشاگر نابودي تروريسم داعشي باشد و افسوس بخورد. دليل اين است كه آنچه در ديپلماسي و سياست خارجي ۱۰۲ سال گذشته براي فريب كردها انجام داده‌اند با روياپردازي‌هاي اخير اردوغان، برباد مي‌رود و كردها را به طور كامل در مقابل خود قرار مي‌دهد.

گفتار و مواضع غير قانوني و قلدر مآبانه اردوغان نه‌تنها، عراق يكپارچه از تمامي طوايف و مذاهب را در مقابل اردوغان قرار مي‌دهد، بلكه نقشه‌هاي امريكايي براي سير نبرد در موصل و پساداعش را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

البته در افكار عمومي عراق و سوريه و منطقه، داعش به معناي اردوغان و آل سعود است و اگر نظاميان اردوغان با رويه بي‌منطق و غير قانوني قصد ماجراجويي هم داشته باشند، به‌جز تكرار شكست‌هاي اردوغان در سوريه و عراق، تجربه جديدي به جاي نمي‌گذارند.
تمامي كساني كه براي نابودي منطقه و براندازي در عراق و سوريه، دست به قمار حمايت از تروريسم زده‌اند، تا به حال يكي پس از ديگري يا سقوط كرده‌اند و يا در رقابت سياسي و انتخاباتي شكست خورده‌اند و قبل از بشاراسد و يا حكومت عراق، از قدرت حذف شده‌اند و هزينه مواضع و اقدامات حمايتگر از تروريست‌هاي تكفيري براي اردوغان نيز، چيزي بهتر از بقيه نيست.
آل‌سعود به آخر خط رسيده، قطري‌ها دنبال خطوط ارتباطي تضمين‌كننده براي آينده خود هستند، مصري‌ها، تهديد و بلاي جان مصر را به خوبي شناخته‌اند و از آل‌سعود فاصله مي‌گيرند، دولت‌هاي غربي هم، از ميوه درخت تروريسم، چيزي جز خسارت و ناكامي نچشيده‌اند. نشست مسكو، سرآغاز دوره‌اي‌است كه جايي براي داعشي‌ها و حاميان اردوغاني و آل‌سعود در آن وجود ندارد و امواج نظامي و سياسي و امنيتي آن به زودي نمايان خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به گفته این اقا همه مردن فقط ما زنده‌ایم ...

    • بدون نام

      راست گفتی دوستم

    • بی نام

      وای.بر ما به اصطلاح امت مسلمان که به جای اینکه به فرموده الله همگی چنگ به ریسمان الهی بزنیم و از تفرقه دوری کنیم شدیم مزدور آمریکا و روسیه و انگلیس و دیگر قدرتهایی که همه میدانند این قدرتها هیچ دلسوز ی نسبت به اسلام و مسلمانان که ندارند هیچ هر روز با یک دسیسه و مکر جدید امت اسلام را به جان هم انداخته اند وبه ریش همه ما میخندند و با این اعمالی که از ما مسلمانان سر زده چهره اسلام و قرآن و پیامبر عظیم الشان را در جهان مخدوش کردند و هر روز باعث انحطاط و عقب ماندگي امت اسلام در دنیا شده اند ..وای بر ما مسلمانان روز قیامت چه جوابی داریم برای خداوند به خاطر این اعمال و رفتارمان ...یا الله خودت رحم کن به ما و دوباره دوستی و برادری را بین امت اسلام بر قرار کن ...آمین یا رب العالمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج