adexo3
۴۱۴۱۷۲
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

روابط دختر و پسر از علل موثر در خودکشی

یک روانشناس معتقد است روابط دختر و پسر یکی ازعلل موثر در امر خودکشی است.

خبرگزاری ایسنا: یک روانشناس معتقد است روابط دختر و پسر یکی ازعلل موثر در امر خودکشی است.

الناز اکبری اظهار کرد: روابط شدید عاطفی در این حالت سبب وابستگی زیادی در برابر جنس مخالف ایجاد کرده و با غلبه شدید احساسات بر منطق توام می‌شود که نهایتا در زمان از هم گسستگی این روابط فرد زمانی که نتواند با این جدایی کنار بیاید افکار خودکشی و حتی اقدام به خودکشی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: این مهم یکی از فاکتورهای خطرناک بوده و زمانی در روابط اتفاق می‌افتد که سوءاستفاده شکل گرفته باشد.

اکبری که مدیر یک موسسه علمی و پژوهشی در ارومیه است با بیان اینکه اعتیاد به الکل آمار بالایی در خودکشی دارد، گفت: اعتیاد به خصوص اعتیاد به الکل آمار بالایی در میزان خودکشی داشته و در روان‌گردان‌ها نیز به خصوص زمانی که با عزا و سوگ برای فرد همراه باشد میزان اقدام به خودکشی بالا می‌رود.

اکبری بیماری‌های روانی و عوامل اجتماعی و اقتصادی را از سایر علت‌های خودکشی بیان کرد و گفت: افسردگی به عنوان نوعی بیماری روانی باعث ایجاد افکار خودکشی در خود فرد می‌شود.

وی بیکاری ، فقر و تبعیض را از شایع‌ترین علل در امر خودکشی ذکر کرد.

وی خودکشی را از منظر دینی تعریف کرده و گفت: خداوند متعال در ایات مختلفی از قرآن از جمله ایه ۲۹ سوره نسا "وَلاَ تَقْتُلُوَّاْ أَنفُسَکُم‌ْ إِن‌َّ اللَّه‌َ کَان‌َ بِکُم‌ْ رَحِیمًا ; خودکشی نکنید خداوند نسبت به شما مهربان است‌." به خودکشی اشاره و آن را نهی کرده است، بزرگان دینی ما نیز خودکشی را عملی حرام و از گناهان کبیره دانسته و فرموده‌اند باور بر وجود خدا و آفریننده‌ای آگاه و دانا که می‌تواند کننده‌ی همه مشکلات باشد از جمله مواردی است که انسان را در برابر مسائل بردبار کرده و توکل بیشتری برای او ایجاد می‌کند.

وی در ادامه گفت: خانواده به عنوان اولین و کوچک‌ترین جامعه‌ای که فرد وارد آن می‌شود وظیفه سنگین و مهمی در تربیت فرزندان دارد که باید به درستی ایفای نقش کند، با توجه به اینکه دوران کودکی دوران عمده‌ترین بخش شکل گیری شخصیت است لذا آموزش‌های ۷ سال اولیه زندگی از اهمیت فراوانی برخوردار است و پس از آن نیز ضمن آشنایی با روحیات نوجوانی باید دوست خوبی برای فرزندان خود باشند تا از تاثیر افراد بی‌هویت جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: جامعه نیز به عنوان دومین و بزرگ‌ترین مکان تربیت در مقابل این امر مسئول بوده وباید توسط آموزش و پرورش به عنوان نهادی برای تعلیم و تربیت آموزش‌هایی به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا در مواردی که با شکست روبه رو می‌شوند بدانندچگونه می‌توانند راه‌حل‌های متفاوتی را امتحان کرده و مایوس نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینجانب به‌عنوان روانشناس مخالف نشان دادن صحنه‌های خودکشی در فیلم‌ها و رسانه‌ها هستم زیرا با توجه به یادگیری مشاهده‌ای آن را نوعی آموزش برای این کار تلقی می‌کنم که بهتر است مسئولان حساسیت‌های لازم را در این زمینه نیز داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا يه دختر بايد با يه پسر رابطه داشته باشه اين از خانواده است اگه براي جون ها وقت بزارن اون ها هم كارشون به اينجا نميكشه

    • بدون نام

      کدوم وقت داش توام دلت خوشه ها ملت داغونن همه کسی حوصله خودشو نداره از فقروبیکاری

    • سارا

      برام عجیبه ما که توی مملکتمون این همه آمار زنان ویژه سر به فلکه پس این مردان شریف و غیور ما چرا پولشونو تایلندو آنتالیا و این جور جاها خرج میکنن حداقل خرج هموطنت کن جای دوری نمیره

    • غریبه

      دوست عزیزی که میگه چرا باید دختری با پسر رابطه داشته باشه مث اینکه با نیازهای انسان اشنایی نداره
      میل به جنس مخالف در حدود15سالگی در انسان بیدار می شود
      و به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی ازدواج در 30سالگی و چه بسا بیشتر انجام می پذیرد بفرمایید در این سالها این میل چگونه ارضا شود؟
      دوست عزیز ریشه اکثر مشکلات جامعه معیشت مردم است و تا اصلاح نشود شرایط به همین گونه است

    • بدون نام

      کاملا با نظر غریبه موافقم

    • رضا

      این روزها هرکی دوست مخالف داره به این کار افتخار میکنه حتی بعضی از دوستام مادرشون قربون صدقه پسرش میره که دوست جنس مخالف داره....اول باید فرهنگ سازی بشه‌
      دوم :وزارت گشت و ارشاد برای جلوگیری از این کارا خیلی ضعیفه باید قوی بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج