۴۱۴۷۹۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

جیلی، خودروسازی لوتوس را هم می خرد!

بزرگ‌ترین خودروساز مستقل چین گسترش شرکت‌های خود را ادامه خواهد داد. پس از خرید ولوو و شرکت تاکسی لندن، لوتوس می‌تواند خرید بعدی جیلی باشد.

وب سایت پدال - امیر دهقان: بزرگ‌ترین خودروساز مستقل چین گسترش شرکت‌های خود را ادامه خواهد داد. پس از خرید ولوو و شرکت تاکسی لندن، لوتوس می‌تواند خرید بعدی جیلی باشد.

شرکت چینی جیلی هنگامی‌که فرصت مناسبی برای خرید یک شرکت خودروسازی غربی فراهم بود درنگ نکرده و به‌سرعت یکی از معتبرترین خودروسازان دنیا در بخش ایمنی، یعنی ولوو را خریداری کرد و با یک تیم مهندسی بسیار قوی از آن حمایت کرد. نتیجهٔ چنین امری، تولد خودروی فوق‌العادهٔ XC۹۰ بود که تولید آن همچنان در سوئد انجام می‌گیرد.

جیلی، خودروسازی لوتوس را هم می خرد!

سپس جیلی شرکت تاکسی لندن را هم به تملک خود درآورده و با طراحی یک برند جدید، استفاده از ساختار بسیار سبک‌وزن آلومینیومی و بدنه‌ای کامپوزیتی، تاکسی‌های جدیدی را به تولید رساند. این شرکت همچنین پلت‌فرم دیفرانسیل عقب TX۵ هم که پایه‌ای برای طیف وسیعی از خودروهای تجاری بدون آلایندهٔ آینده برای اروپا خواهد بود را نیز توسعه داده است.

جیلی، خودروسازی لوتوس را هم می خرد!

گام بعدی جیلی در مسیر پیشرفت، تأسیس یک برند خودروسازی جدید بنام Lynk & Co برای جوانان چینی، آمریکایی و اروپایی عاشق تکنولوژی و تلفن‌های همراه هوشمند است. جیلی با استفاده از استعدادهای مهندسی ولوو و یک تیم بین‌المللی از طراحان، چندی پیش اولین محصول این برند را با نام ۰۱ رونمایی کرد. زیربنا و شالودهٔ این خودرو، پلت‌فرم ماجولار جدید CMA ولوو است که در آینده خودروهای سری ۴۰ این شرکت (شامل سدان S۴۰ و کراس‌اوور XC۴۰) بر روی آن ساخته خواهند شد. بااین‌حال تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا Lynk & Co موفق خواهد بود یا نه.

جیلی، خودروسازی لوتوس را هم می خرد!

اما برنامهٔ بعدی جیلی چیست؟ در طول صحبت با کسی که به این شرکت چینی نزدیک است، به ما گفته است که جیلی به خرید شرکت‌های خودروسازی معتبر دیگری ادامه خواهد داد و لوتوس می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. لوتوس برای ادامهٔ حیات خود نیاز به یک پلت‌فرم جدید سبک و پول نقد برای استفاده از فیبر کربن دارد اما صاحب فعلی این شرکت یعنی پروتون به نظر نمی‌رسد بتواند در منابع مالی به لوتوس کمک کند درحالی‌که جیلی مطمئناً می‌تواند؛ بنابراین درحالی‌که زمزمه‌های فروش لوتوس از سوی پروتون به گوش می‌رسد، جیلی می‌تواند که از محتمل‌ترین خریداران آن باشد.

جیلی، خودروسازی لوتوس را هم می خرد!

جیلی منابع مالی کافی برای کمک به لوتوس در ساخت خودروهای اسپرت سبک‌وزن جدید را در اختیار دارد درحالی‌که در سوی دیگر اگر این خرید روی دهد جیلی هم به فناوری‌های جدیدی از سوی لوتوس دست پیدا خواهد کرد. همچنین جیلی با در اختیار داشتن شرکت تاکسی لندن، هم‌اکنون به‌نوعی در انگلستان حضور دارد و خرید لوتوس می‌تواند این حضور را قدرتمندتر از قبل کند. این در حالی است که جیلی حتی به دنبال خرید خودروسازان دیگری هم در جهان است. بنابراین شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور، این شرکت چینی به یکی از گروه‌های بزرگ خودروسازی دنیا تبدیل‌ شده و زیرمجموعه‌های زیادی را در تملک خود داشته باشد.

جیلی، خودروسازی لوتوس را هم می خرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج