۴۰۹۳۵۸
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

جیلی که چند وقتی است مالکیت شرکت ولوو را در اختیار دارد، اخیراً پیشرفت‌های درخور توجهی داشته است. چندی پیش دو شرکت ولوو و جیلی خبر از تأسیس شرکت خودروسازی جدیدی را با همکاری یکدیگر دادند که بازارهای اروپا و ایالات‌متحده را هدف قرار می‌دهد.

وب سایت پدال - امیر دهقان: جیلی که چند وقتی است مالکیت شرکت ولوو را در اختیار دارد، اخیراً پیشرفت‌های درخور توجهی داشته است. چندی پیش دو شرکت ولوو و جیلی خبر از تأسیس شرکت خودروسازی جدیدی را با همکاری یکدیگر دادند که بازارهای اروپا و ایالات‌متحده را هدف قرار می‌دهد. بدین ترتیب به‌تازگی این برند جدید با نام Lynk & Co تأسیس شده و حالا این شرکتِ جدیدِ مشترک، طی مراسمی ویژه اولین محصول خود را رونمایی کرده است.

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین ساختهٔ شرکت Lynk & Co یک کراس‌اوور کامپکت بنام ۰۱ است. Lynk & Co ۰۱ در چین تولید خواهد شد اما جیلی گفته است که قصد فروش حجم بالایی از آن‌را در اروپا و ایالات‌متحده دارد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم ماجولار جدید CMA ولوو ساخته شده است یعنی همان پلت‌فرمی که محصول آیندهٔ ولوو XC۴۰ بر روی آن ساخته خواهد شد. طراحی و مهندسی این خودرو هم به‌طور کامل در سوئد انجام گرفته است. Lynk & Co ادعا می‌کند که ۰۱ از بیشترین ویژگی‌های اتصالی در میان کلیهٔ خودروهای جهان برخوردار است به‌گونه‌ای که ماشین همواره به اینترنت متصل است و تجهیز آن به رابط برنامه‌ریزی باز اجازه می‌دهد که سازندگان ایده‌های جدید خود را به آن اضافه کنند. بعلاوه مالکین ۰۱ می‌توانند زمانی که به خودرو احتیاج ندارند آن‌را به دیگران عاریه داده و از طریق گوشی هوشمند خود بر آن نظارت کنند.

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

هرچند تأکید شده که Lynk & Co ۰۱ بر روی همان پلت‌فرم مدل آیندهٔ XC۴۰ ساخته شده است اما جزئیات پیشرانه‌های آن اعلام نشده است. بااین‌حال انتظار می‌رود پیشرانه‌های توربوشارژ ۲ لیتری چهار سیلندر و ۳ لیتری سه سیلندر آیندهٔ ولوو برای آن ارائه شود درحالی‌که ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن‌هم برنامه‌ریزی شده است. جهت انتقال نیرو نیز بسته به نوع موتور، گیربکس‌های ۶ سرعتهٔ دستی و ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. کراس‌اوور جدید ۰۱ دارای ۴.۵۳ متر طول، ۱.۶۵ متر ارتفاع و ۱.۸۵ متر عرض است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز برابر با ۲.۷۳ متر می‌باشد. این کراس‌اوور با فاصلهٔ محوری بسیار کشیدهٔ خود در درجهٔ اول بازار چین را هدف قرار داده است.

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

تجهیزات ایمنی ولوو همچون سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، کرور کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار خروج از خط برای کراس‌اوور ۰۱ ارائه شده‌اند. بدین ترتیب Lynk & Co ۰۱ را می‌توان مجهزترین خودروی چینی دانست که از کلیهٔ تجهیزات رفاهی و ایمنی روز دنیا برخوردار بوده و طبق گفتهٔ دو شرکت، یکی از ایمن‌ترین کراس‌اوورهای حال حاضر دنیا بشمار می‌رود. همچنین ۰۱ اولین خودروی چینی است که رسماً در بازار اروپا و ایالات‌متحده عرضه می‌گردد.

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول شرکت جدیدالتأسیس Lynk & Co دارای طراحی خاص و منحصربه‌فردی است و با ارتفاع بلند جلو و عقب، جلوپنجرهٔ باریک و چراغ‌های جلوی کوچک که روی قوس کاپوت قرار گرفته‌اند شخصیت خاص خود را دارد. البته در قسمت جلو همچنان الهامات و تشابهاتی با نسل جدید کیا اسپورتیج دیده می‌شود. در قسمت عقب نیز چراغ‌هایی با طراحی عجیب، یک اسپویلر در انتهای سقف، سر اگزوزهای دوگانه در طرفین و نشان شرکت Lynk & Co در میان چراغ‌ها دیده می‌شود. سازندهٔ گفته است که فروش کراس‌اوور ۰۱ سال آینده در چین آغاز شده و سپس در سال ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده و اروپا عرضه خواهد شد. سپس دو مدل جدید ۰۲ و ۰۳ نیز به طیف محصولات شرکت اضافه خواهند شد.

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

در مراسم رونمایی کراس‌اوور ۰۱ علاوه بر آن، یک سدان کانسپت نیز توسط شرکت Lynk & Co معرفی شد. بااینکه مدل ۰۱ خودرویی تولیدی خواهد بود اما این سدان کانسپت با طراحی بیرونی خاص و فضای داخلی با تکنولوژی بالا صرفاٌ پیش‌نمایشی از زبان طراحی این شرکت تازه تأسیس است. جزئیات فنی این خودرو اعلام نشده اما گفته شده است در ساختار آن از فیبر کربن استفاده شده است. اوورهنگ‌های جلو و عقب کوتاه در این کانسپت فاصلهٔ محوری زیادی را پدید آورده‌اند که موجب ارائهٔ فضای داخلی جادار و وسیعی شده است. همچنین سقف شیشه‌ای آن نیز به بزرگ به نظر رسیدن کابین کمک کرده است.

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

درهای این خودرو به‌صورت قیچی باز شده و فاقد ستون B است ولی کیفیت مواد مورداستفاده در داخل، دور از انتظار است اما باید توجه داشت که این ماشین به تولید انبوه نخواهد رسید. صفحه آمپر آن تمام دیجیتال بوده و یک صفحه‌نمایش لمسی هم در مرکز کنسول نصب شده است؛ اما این نمایشگر در ارتفاع بسیار پایینی قرار دارد که هنگام حرکت در جاده موجب حواس‌پرتی راننده می‌گردد. بااین‌حال Lynk & Co در آیندهٔ نزدیک برنامه‌ای برای تولید این سدان کانسپت ندارد.

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو

اولین محصول مشترک جیلی و ولوو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      اومدن جلوش رو شبیه پورشه کاین دربیارن عوضش ....

    • بدون نام

      خوش ب حال کسی ک سوار میشه،،ما ک هیچی نداریم شکر خدا رو کنیم بهتره

    • S.m

      سلام من ارزو دارم ک یک روزی صاحب ماشین بشم اگ کسی بتونه کمک کنه من صاحب ماشین بشم انگار رفته مگه زیارت خانه خدا، این

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج