adexo3
۴۱۶۷۵۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

یوتیوب، موتور درآمدزایی گوگل

یوتیوب تا به امروز ثابت کرده است یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی بوده است که گوگل انجام داده است. گوگل ده سال پیش یوتیوب را به قیمت ۰٫۷۶ میلیارد دلار خریداری کرد.

وب سایت کلیک: یوتیوب تا به امروز ثابت کرده است یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی بوده است که گوگل انجام داده است. گوگل ده سال پیش یوتیوب را به قیمت ۰٫۷۶ میلیارد دلار خریداری کرد.
یوتیوب، موتور درآمدزایی گوگل

یوتیوب توانسته است که به عنوان یکی از بهترین انتخاب های گوگل برای سرمایه گذاری و پیش بینی خدمات ظاهر شود به طوری که این وبسایت ویدیوی آنلاین برای گروه جوان تر از بین مخاطبان خود، حتی جای تلویزیون را برای سرگرمی، دنبال کردن خبر و موسیقی گرفته است. تمایل بازار به این سمت است که به جای روش های تبلیغاتی قدیمی و مرسوم مانند برنامه های تلویزیونی، به سمت ترکیبی از کلیپ های جالب و منتخب آنلاین حرکت کند.

هرچه پول بیشتری بابت تبلیغات به حساب یوتیوب واریز می شود، گوگل هم به عنوان یک گروه ثروتمند و پرسود، درآمد بالاتری کسب می کند.

بر اساس یک گزارش، آلفابت که به نوعی مادر گوگل محسوب می شود، گفته است که ۵٫۱ میلیارد دلار یا به عبارتی ۷٫۲۵ دلار به ازای هر سهم درآمد داشته است که معادل است با ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل. پس از کم کردن حق کمیسیون تبلیغات، سود این محصول به اندازه ۲۱ درصد افزایش یافته و به ۱۸٫۳ میلیارد دلار رسید.

این پول می تواند به گوگل کمک کند تا قدرت مالی خود را برای خرید حق پخش آنلاین برنامه های شبکه های کابلی افزایش دهد. یاین به این معنی است که یوتیوب خواهد توانست تا برنامه های شبکه های کابلی را هم پخش کند که یعنی باز هم مخاطب بیشتر. همچنین این پول می تواند به سرمایه گذاری های آلفابت در پروژه های گوناگونش، از خودروهای خودران گرفته تا بالون های تامین اینترنت، هم کمک کند.
معامله هوشمندانه

زمانی که گوگل یوتیوب را خرید، یوتیوب تنها یک وبسایت بود که ویدیوهای ناشیانه ای را از عده ای آماتور نمایش می داد. در سال ۲۰۰۶ که گوگل کنترل یوتیوب را به دست گرفت، این سایت توانست تعداد ۷۲ میلیون مخاطب جهانی را با خود همراه کند.

یوتیوب اعلام کرده است که بیش از ۲ میلیارد دلار به استودیوهای منتخب خود پرداخته است تا تولید ویدیوهای قبلی خود بر روی یوتیوب را کنار گذاشته و در زمینه ویدیوهای تبلیغاتی با یوتیوب همکاری کنند.

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل، یوتیوب را به تلویزیون prime-time متصل کرده است تا در یک کنفرانس تلفنی که بر روی یوتیوب استریم می شود، همکاری کنند.

جالب است بدانید که شمار مخاطبان یوتیوب از یک میلیارد نفر گذشته است که ۸۰ درصد از آن ها خارج از ایالات متحده زندگی می کنند. همچنین یوتیوب اعلام کرده است که بیشتر مخاطبانش بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال هستند که به نسل "هزاره" معروفند. به همین دلیل است که بیشتر بازدیدهای ویدیو کلیپ های یوتیوب بر روی موبایل دیده شده است تا کامپیوتر و لپ تاپ. ساندار پیچای به آنالیزورها گفته است که هرچه تعداد آگهی دهندگان عمده بیشتری تبلیغات و برندشان را بر روی یوتیوب قرار دهند، این سایت همچنان به درخشش خود ادامه خواهد داد.

هرچند که آلفابت در مورد مقدار درآمد یوتیوب چیزی نگفت، اما یکی از آنالیزورهای BRC Capital درآمد سالانه یوتیوب را حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده است و پیش بینی می کند که این درآمد، هر ساله به مقدار ۴۰ درصد در حال افزایش باشد. این رشد یوتیوب را به یکی از قوی ترین سرمایه داران اساسی در دنیای اینترنت بدل کرده است.
هنوز چیزی کم است!

علی رغم پیشرفت چشمگیر یوتیوب، هنوز این وبسایت در تشخیص کامل پتانسیل های خود ضعیف عمل کرده و نتوانسته است از صد در صد توانایی هایش استفاده کند که باعث می شود خود را در رقابت با سایر کسانی که شاید به این حرفه وارد شوند، مثل امکان ویدیویی فیسبوک، در معرض خطر و آسیب پذیری قرار دهد.

به گفته اولسون، مساله این است که یوتیوب برای راضی کردن شبکه های تلویزیونی و استودیوهای تولید فیلم جهت قرار دادن محتواهای ویدیویی تولیدی خود بر روی یوتیوب به عنوان حاکم مطلق وبسایت ویدیویی بر روی گوگل، کمی به مشکل برخورده است.

با این حال، بر اساس گزارشی که در اوایل این ماه در وال استریت ژورنال منتشر شده بود، یوتیوب می تواند به موفقیتی چشمگیر برسد. گفته می شود که گوگل با CBS به توافق رسیده است تا برای یک سرویس شبه کابلی به نام Unplugged در سال آینده با یوتیوب آغاز به کار کند. همچنین گوگل در حال مذاکره برای حق لیسانس شبکه های Fox، ESPN و NBC و تعدادی شبکه دیگر هم هست. گوگل از حق لیسانس یوتیوب به عنوان یکی از منابع تولید درآمد، به جز حق کمیسیون تبلیغات یاد کرده است که به ۱ میلیارد دلار می رسد. به نظر می رسد که به زودی حتی محتواهای بهتری هم بر روی یوتیوب به نمایش در آیند و سلطه این وبسایت را قوی تر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین سایت برای مشاهده ی فیلم هست باید بجای فیلتر کردن کل سایت مطالب مبتذل را از سایت فیلتر کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج