۴۱۸۱۹۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

مدودیف: برجام یک موفقیت است

دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه با انتقاد از سیاست های ضدروسی آمریکا گفت: برجام به عنوان یک موفقیت از جمله دستاوردهای موفقیت آمیز همکاری ها برای حل مسائل مطرح در عرصه بین المللی است.

خبرگزاری ایرنا: دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه با انتقاد از سیاست های ضدروسی آمریکا گفت: برجام به عنوان یک موفقیت از جمله دستاوردهای موفقیت آمیز همکاری ها برای حل مسائل مطرح در عرصه بین المللی است.
مدودیف در باره تیرگی روابط روزافزون روابط واشنگتن و مسکو، تاکید کرد: روابط روسیه و آمریکا به پایین ترین سطح سقوط کرده و این کشور به عنوان مسئول بروز وضعیت کنونی مقصر است.
خبرگزاری ایتارتاس روز شنبه به نقل از مصاحبه نخست وزیر روسیه با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، نوشت: متاسفانه به دلیل رویدادهای اوکراین و با اقدام های دولت باراک اوباما، شاهد چنین و ضعیتی در روابط دوجانبه هستیم.

نخست وزیر روسیه افزود: زمانی که تماس ها را با اوباما در آغاز دوره ریاست جمهوری وی آغاز کردیم، هیچ تصوری نداشتیم که روابط مسکو و واشنگتن تا این حد بی سابقه سقوط می کند.

مدودیف همچنین یادآوری کرد: در زمان ریاست جمهوری اوباما هم دوره هایی بود که روابط روسیه و آمریکا در سطح خوبی قرار داشت.

نخست وزیر روسیه از جمله نتایج این همکاری را موفقیت در دستیابی به برجام به عنوان یک دستاورد بین المللی بین ایران و ۱+۵ و برخی موارد دیگر از جمله اجرای قرارداد کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی از سوی واشنگتن و مسکو بر شمرد.

وی گفت: اکنون نیز این نکته را یادآوری می کنیم که طرف روسی مقصر تیرگی روابط با آمریکا نیست و این وضعیت انتخاب ما نبود، بلکه علاقه مند بهبودی روابط دو کشور هستیم.

مدودیف در ادامه خاطرنشان کرد که روسیه قصد اعمال تحریم های جدید علیه آمریکا و اتحادیه اروپا را ندارد، زیرا وضع این گونه محدودیت های خارجی بی فایده است.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت واردات کالاهای مختلف از جمله مواد غذایی و محصولات کشاورزی از آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان اقدام متقابل روسیه، گفت: معتقدم ادامه تبادل تحریم ها مسیر درستی نمی باشد و مسابقه جدید در این زمینه تجربه خوبی نیست.

مدودیف افزود: تحریم همیشه اقدام بدی بوده و ما هیچگاه خواهان اعمال تحریم علیه کشوری نبودیم. زمان شوروی بارها تحریم های گوناگون وضع کردند و هیچ نتیجه ای نگرفتند و شوروی در مسیر خود حرکت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره برا آمریکا موفقیت اما براما فاجعه ست
      خاک برسرشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج