۴۱۸۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حرف ها و گلایه های جالب سید حسن خمینی

سید‌حسن خمینی گفت: ما نسبت به گذشته خودمان نه تنها خوش بینیم، بلکه افتخار می‌کنیم؛ اما نسبت به وضع امروزمان منتقدیم، اما نسبت به آینده امیدواریم و باید آن را بسازیم.

خبرآنلاین : پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران نوشت، سید‌حسن خمینی گفت: ما نسبت به گذشته خودمان نه تنها خوش بینیم، بلکه افتخار می‌کنیم؛ اما نسبت به وضع امروزمان منتقدیم، اما نسبت به آینده امیدواریم و باید آن را بسازیم.

در ادامه گزیده ای از اظهارات تولیت آستان امام خمینی(ره) می آید:

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهدای گروه منصورون و خانواده‌های آنها، با بیان اینکه خیلی اوقات دعواهای ما شخصی می شود، تأکید کرد: اگر با کسی اختلاف داریم نباید با شخص او اختلاف داشته باشیم، بلکه باید با خطای او اختلاف داشته باشیم. یکی از مواردی هم که معمولا انتقادات گزنده می شود همین موضوع است که در انتقادات از فرد انتقاد می کنیم، بلکه باید از فعل و کار افراد انتقاد کنیم و سعی کنیم کار را از فرد مجزا کنیم و بر این اساس هر کاری ممکن است از هر کدام از ما سر بزند.

وی با نقل جمله ای از امام که می فرمودند بحث های طلبگی نباید به بغض و کینه بینجامد، افزود: فرق بحث طلبگی با سایر دعواها این است که در آن افراد با هم اختلاف ندارند، بلکه با حرف یگدیگر مشکل دارند و در حالت عادی پشت سر هم نماز می خوانند و در یک حجره زندگی می کنند.

سید حسن خمینی در نتیجه گیری این بخش بحث خود، اظهار داشت: بر اساس این نوع نگاه اگر ما در کسی خطایی می بینیم به این معناست که آن فرد ضعیف است و باید به او رحمت داشته باشیم. هرچقدر از این منش دور شویم خودسازی از بین می رود و مشکل ها پیدا می شود.

سید حسن خمینی با اشاره به نشانه های گرفتاران دنیا در روایت امیرالمومنین(ع) گفت: نشانه دیگر "بذل المعروف" است؛ یعنی آدمهای خوبی باشیم و خوبی کنیم. فراز دیگر این است که "اتباع العلم" کنیم. یعنی حرف بی دانش نباید بزنیم و و وقتی یقین نداریم نسبتی را ندهیم.

یادگار امام تصریح کرد: امروز در جامعه ما متاسفانه نسبت های ناروا بسیار رواج پیدا کرده است. خیلی ها هم برای اینکه تیراژشان بالا برود این اخبار را دائم تکرار می کنند.

در مورد خود بنده، به جز خبرهای رسمی که منتشر می شود، در مورد سایر خبرها ۹۵ درصد موارد و حرفهایی که در مورد من نقل می شود دروغ است؛ کاری به محتوای مثبت و منفی خبرها ندارم، بلکه منظورم صحت آنهاست. مثلا می گویند فلانی به فلانی حرفی را زده است؛ منبع این خبر کجاست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج