۴۱۸۴۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

احتمال کشتار در ونزوئلا با شکست مذاکرات

نماینده رهبر کاتولیک‌های جهان پس از سفر به ونزوئلا هشدار داد، ونزوئلا در وضعیت «نگران کننده‌ای» به سر می‌برد و اگر مذاکرات میان دولت کاراکاس و اپوزیسیون شکست بخورد، ممکن است خونریزی و کشتار به وجود آید.

خبرگزاری ایسنا: نماینده رهبر کاتولیک‌های جهان پس از سفر به ونزوئلا هشدار داد، ونزوئلا در وضعیت «نگران کننده‌ای» به سر می‌برد و اگر مذاکرات میان دولت کاراکاس و اپوزیسیون شکست بخورد، ممکن است خونریزی و کشتار به وجود آید.

اسقف اعظم کلودیو ماریا چلی، نماینده پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی برای مذاکرات با میانجی‌گری اپوزیسیون به کاراکاس سفر کرده بود که اپوزیسیون خشمگین پس از آنکه مقامات درخواست آن‌ها برای برگزاری رفراندوم را مسدود کردند، اعتراضات خود علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را افزایش دادند.

ونزوئلا همچنین از یک رکود اقتصادی طولانی مدت و کمبود شدید غذا و دارو رنج می‌برد.

چلی در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی «نیشن» نگرانی‌های خود از وضعیت ونزوئلا را پنهان نکرد و مذاکرات میان اپوزیسیون و دولت را «طاقت فرسا» توصیف کرد.

وی گفت: اگر یکی از طرفین به مذاکرات پایان دهد، مردم ونزوئلا شکست خواهند خورد نه پاپ فرانسیس؛ چرا که این راه به کشتار و خونریزی ختم خواهد شد و افرادی وجود دارند که از کشتار و خونریزی نمی‌ترسند. این مرا به شدت نگران می‌کند.

مخالفان مادورو وی را به ایجاد یک «دیکتاتوری» متهم می‌کنند. آنها تاکید دارند که دولت باید اجازه برگزاری رفراندوم را صادر کند، فعالان اپوزیسیون محبوس را آزاد سازد و به تصمیمات کنگره احترام بگذارد اما هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه مادورو با هر یک از درخواست‌های آن‌ها موافقت خواهد کرد، وجود ندارد و در سخنرانی اخیرش از چارچوب زمانی اپوزیسیون انتقاد کند و از آن‌ها خواست شکیبا باشند.

چلی گفت: شکی وجود ندارد که وضعیت نه تنها از نظر سیاسی بلکه در سطح اجتماعی و اقتصادی «بسیار نگران کننده» است. در ونزوئلا با کمبود شدید غذا و دارو مواجه هستیم.

چلی قرار است برای دور آتی مذاکرات در ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) به ونزوئلا بازگردد.

نگرانی‌های چلی منعکس کننده اظهارات تام شنون، دیپلمات ارشد آمریکایی نیز بود که اخیرا به کارکاس سفر کرده و این مذاکرات را «آخرین اقدام برای دستیابی به راه حلی صلح آمیز و قابل مذاکره» توصیف کرد.

شنون گفت: مادامی که مذاکرات معتبر باشند واشنگتن از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج