۴۱۹۸۴۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سیاوش قمصری : ترجیح دادم در ایران بمانم

سیاوش قمصری خواننده جوانی که نزدیک به ۱۰ سال است در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند و به گفته خودش، در حال کسب تجربه بوده، اکنون به‌صورت جدی در حال جمع آوری اولین آلبوم رسمی خود با نام «یادگاریات» است. این آلبوم به‌زودی آماده انتشار می‌شود. گپ کوتاهی با او درباره آلبوم در دست انتشارش داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

خبرگزاری صبا: سیاوش قمصری خواننده جوانی که نزدیک به ۱۰ سال است در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند و به گفته خودش، در حال کسب تجربه بوده، اکنون به‌صورت جدی در حال جمع آوری اولین آلبوم رسمی خود با نام «یادگاریات» است. این آلبوم به‌زودی آماده انتشار می‌شود. گپ کوتاهی با او درباره آلبوم در دست انتشارش داشتیم که در ادامه می‌خوانید.
سیاوش قمصری : ترجیح دادم در ایران بمانم

جرقه جمع‌آوری اولین آلبوم رسمی از کجا زده شد و چه زمانی تصور کردید که دیگر اکنون وقت انتشار آلبوم است؟

نزدیک به ۱۰ سال است در حوزه موسیقی حضور داشتم و سعی کردم در سکوت به کسب تجربه بپردازم. اما بعد از انتشار قطعاتی مثل «عذاب»، «یادگاریات»، «آخر هفته»، «دل خوش» و «تنهایی» که در ماه رمضان گذشته پخش شد و خدا را شکر همه قطعات نیز مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت، تصمیم به جمع‌آوری و تولید یک آلبوم رسمی و مجاز گرفتم.

برای اینکه بتوانید نظر مخاطب را نسبت به خودتان و به خصوص موسیقیتان جلب کنید، چه فاکتورهایی را در نظر گرفتید؟ به‌خصوص که این روزها خواننده شدن و ارائه موسیقی پاپ کار چندان سختی نیست.

تمام سعی خودم را به کار گرفتم تا سلیقه مخاطب را با حداقل استانداردهای موجود در موسیقی داخلی هماهنگ کنم. البته همان‌طور که شما اشاره کردید در این روزهای شلوغ فضای موسیقی پاپ و خواننده شدن در کمترین زمان! این‌که شما کار قابل‌قبول و دفاعی ارائه دهید، ساده نیست. من تلاش کردم اولین قدم را محکم بردارم و امیدوارم که اینگونه باشد.

شنیده شده برای حضور در عرصه موسیقی خارج از کشور پیشنهادهایی هم داشته‌اید. این موضوع صحت دارد؟

به واسطه دوستانم یکی‌دو پیشنهاد داشتم که می‌توانست برای هرکسی وسوسه‌کننده باشد اما ترجیح دادم در ایران بمانم. دوست دارم اگر قرار است اتفاق خوشی در موسیقی برایم بیفتد در کشور خودم و بین مردم ایران باشد. من هرگز به‌خاطر موسیقی از ایران خارج نمی‌شوم.

پیش‌بینی می‌کنید موسیقی و نوع خواندنتان بتواند در آینده مورد توجه مردم قرار بگیرد تا به یک نام و برند تبدیل شوید؟

ببینید این موضوع به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست. شما بهتر از من می‌دانید که نه تنها موسیقی بلکه سلیقه مخاطب نیز قابل پیش‌بینی نیست و به همین جهت نمی‌توانید خیلی دقیق و با برنامه نسبت به آینده موسیقی و حتی یک خواننده نظر بدهید. گاهی یک قطعه موسیقایی با کمترین فاکتورهای استاندارد، بین مردم مورد استقبال قرار می‌گیرد یا برعکس؛ این موضوع هم ممکن است اتفاق بیفتد. من تمام تلاش خودم را به‌کار می‌گیرم تا در جایگاهی مناسب و البته قابل‌دفاع بایستم اما در این مسیر شانس و اقبال را نمی‌توان نادیده گرفت.

«یادگاریات» چه میزان موسیقی‌محور و چه میزان کلام‌محور است؟

هم ترانه و هم موسیقی از درجه اهمیت بالایی در ارائه قطعه‌های موسیقی برخوردار هستند اما نباید فراموش کنیم که کلام و ترانه آن چیزی است که مخاطب با خودش زمزمه می‌کند؛ به‌خصوص در موسیقی پاپ که گاهی حتی کلام در آن از موسیقی اهمیتش بیشتر می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا خواننده و عوامل تهیه آثار موسیقایی به کلام و ترانه اهمیت بیشتری بدهند. ضمن این‌که فراموش نکنیم؛ در بسیاری از سبک‌ها و ژانرها موسیقی و کلام مکمل یکدیگرند.

لطفا درباره فضا و حال‌و‌هوای قطعات آلبوم «یادگاریات» کمی توضیح دهید.

فضای این آلبوم غالبا پرتحرک و پر انرژی است اما قطعه‌های آرام (اسلو) هم اجرا کردیم و البته امیدوارم به فراخور تنوع سلیقه‌ها مورد‌ پسند مخاطبان و مردم عزیز قرار بگیرد.

درباره برنامه‌های آینده‌تان هم بگویید؛ آیا قصد اجرای زنده آلبومتان را ندارید؟

به‌طور حتم بعد از انتشار آلبوم، برنامه‌ریزی‌هایی که برای اجرای کنسرت در نظر گرفتیم، پیگیری و اجرا خواهیم کرد. به‌خصوص اجراهای خاص در شهرستان‌ها که به‌نظرم مهم‌تر از اجرا در تهران است.

اگر سخن ناگفته‌ای دارید که در پرسش‌های ما نبود، ذکر کنید.

من تمام تلاشم را به‌کار گرفتم تا شرمنده مخاطب و مردم نشوم اما فراموش نکنیم، همیشه درهر کاری اولین قدم یعنی آزمون و خطا، و موسیقی نیز جدا از این موضوع نیست. اولین و گاهی دومین آلبوم موسیقی هر خواننده‌ای فضایی است برای آزمون و خطاها تا رسیدن به نقطه عطف. همچنین یادمان باشد که موسیقی صدای هستی است و نمی‌توان آن را از زندگی روزمره‌مان حذف کنیم بنابراین سعی کنیم حرمت موسیقی را نگه داشته و حفظ کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج