اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۰۷۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سالانه ۵۰ هزار سرطانی می میرند

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۱، سالانه ۹۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

ایسنا نوشت: رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۱، سالانه ۹۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر محمدرضا قوام نصیری در اولین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی ایران، گفت: دلیل اینکه سرطان در سراسر دنیا اهمیت خاصی یافته، این است که دومین علت مرگ‌ومیر در جهان به شمار می‌رود و در ایران نیز بعد از تصادفات جاده‌ای دومین عامل مرگ به شمار می‌آید.

قوام نصیری همچنین گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۱، سالانه ۹۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: سرطان علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین مالی و روانی به خانواده‌ها، به اقتصاد و نظام سلامت کشور نیز لطمه وارد می‌کند؛ به گونه‌ای که آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۰ حاکی از آن است که حدود ۱.۱۸ تریلیون دلار صرف هزینه‌های سرطان شده و در ایران نیز هزینه‌های درمانی سرطان در همان سال سه میلیارد دلار بوده است.

قوام نصیری ادامه داد: شیوع بیماری سرطان در سال ۱۹۸۵ حدود ۷.۵ میلیون نفر در دنیا گزارش شده که این رقم در سال ۲۰۰۰ به ۱۰.۵ میلیون نفر رسید و پیش‌بینی می شود در سال ۲۰۲۰ حداقل ۲۰ میلیون نفر به این آمار اضافه شود.

وی با بیان اینکه علت دقیق بروز سرطان هنوز مشخص نیست اما گفته می شود که سموم، اشعه‌ها و مواد شیمیایی در ابتلا به این بیماری موثر هستند، گفت: به همین دلیل در حوزه بهداشت ایران، توجه خاصی به این موضوع شده و کمیته ملی کنترل سرطان در وزارت بهداشت تشکیل شده است و با اینکه کمتر از دو سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، کارگروه‌های پیشگیری، غربالگری، تشخیص زودهنگام و طب حمایتی و تسکینی در آن تشکیل شده و امور را پیگیری می‌کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، اولین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی و یازدهمین کنگره سالانه این انجمن از امروز تا ۲۱ آبان ماه به مدت سه روز در مرکز همایش سازمان مدیریت صنعتی در حال برگزاری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج