adexo3
۴۲۰۹۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نظر شخصیت های فلسطین درباره پیروزی ترامپ

نظر شخصیتهای سیاسی فلسطین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با نظر شهروندان فلسطینی فرقی نمی‌کند و دیدگاه‌های آنها درباره غیر ممکن بودن تغییر سیاست‌های آمریکا در جانبداری از رژیم صهیونیستی یکسان است.

خبرگزاری تسنیم: نظر شخصیتهای سیاسی فلسطین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با نظر شهروندان فلسطینی فرقی نمی‌کند و دیدگاه‌های آنها درباره غیر ممکن بودن تغییر سیاست‌های آمریکا در جانبداری از رژیم صهیونیستی یکسان است.

مردم فلسطین نسبت به اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بی تفاوت بودند، زیرا به خوبی می‌دانند که پیروزی هر کدام از نامزد‌های ریاست‌جمهوری آمریکا سیاست این کشور را نسبت به فلسطین و آرمانهای آن تغییر نمی‌دهد و واشنگتن همچنان آشکارا از رژیم اشغالگر قدس دفاع خواهد کرد.

نظر شخصیتهای سیاسی فلسطین نیز با نظر شهروندان فلسطینی فرقی نمی‌کند و دیدگاهها درباره غیر ممکن بودن تغییر سیاستهای آمریکا در جانبداری از رژیم صهیونیستی یکسان است.

در همین راستا واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ تفاوتی نیست، حتی اگر کلینتون در این انتخابات به جای ترامپ پیروز می شد باز هم وضعیت تغییری نمی‌کرد، زیرا آمریکا و اسرائیل ائتلاف استراتژیکی دارند و واشنگتن همیشه بر جنایتهای اسرائیل سرپوش می‌گذارد و از این رژیم در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی به طور نامحدود حمایت می‌کند. بنابراین من فکر نمی‌کنم با پیروزی ترامپ سیاستهای آمریکا در خصوص مسأله فلسطین تغییر کند و موضع واشنگتن مانند گذشته در راستای ادامه حمایتهای استراتژیک از رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

وی با اشاره به نظارت آمریکا بر روند مذاکرات صلح فلسطین و جانبداری آشکارش از رژیم صهیونیستی در طول این سالها افزود: آمریکا در تحقق کوچکترین آرمان فلسطین شکست خورده است.

شیخ سعید نخله نماینده جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری در گفتگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: هر رئیس جمهور آمریکا که به کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند، نه تنها تاثیری بر روی مساله فلسطین نخواهد گذاشت، بلکه برای کل جهان عرب نیز بی تاثیر خواهد بود. امکان ندارد هیچ کدام از رؤسای جمهور آمریکا حتی اگر از سوی کشورهای عربی تحت فشار باشند، به این کشورها فایده برسانند و به رژیم صهیونیستی پشت کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی انتخابات ریاست جمهوری امریکا با دوره های دیگر متفاوت است افزود: هر کدام از نامزدهای انتخاباتی بیش از ۷۰ سال سن دارند و این بدان معناست که آنها به دوره بعدی انتخابات که چهارسال دیگر فرا می‌رسد، چشم ندوخته‌اند و همین امر موجب می‌شود که ترامپ تمام کارهایش در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی و از بین بردن منافع اسلام و مسلمین باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری در ادامه افزود: هیچ تفاوتی میان رئیس‌جمهور جدید آمرکیا با رؤسای جمهور قبلی این کشور نیست، هر کدام از آنها اگر به مسند قدرت برسند سیاست‌های جانبدارانه از اسرائیل را در پیش خواهند گرفت.

انطوان شلحت کارشناس مسائل اسرائیل در خصوص چشم‌انداز رژیم صهیونیستی و مذاکرات مشترک گفت: تاثیر بر سیاستهای آمریکا در قبال اسرائیل در گروی ماهیت روابط ویژه میان اسرائیل و آمریکا بویژه در سایه تحولات منطقه‌ای و تحولات داخلی است که بیانگر عقب‌نشینی روزافزون واشنگتن از خاورمیانه و توجه به مسائل داخلی‌اش است.

وی پیش بینی کرد که سیاست دولت جدید آمریکا با دولت قبلی که فقط در سخن به این رژیم صهیونیستی می‌تاخت و هیچ گونه فشار واقعی علیه این رژیم اعمال نمی‌کرد، تفاوتی نداشته باشد. انتظار نمی‌رود که ترامپ برای پیشبرد روند صلح میان فلسطین و اسرائیل اعمال فشار کند، زیرا این مساله دیگر جزو اولویت‌های جهان نیست و از سوی دیگر هیچ برگ فشاری هم برای اعمال فشار بر اسرائیل و امریکا وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج