adexo3
۴۲۱۱۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ظریف در براتیسلاوا

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به سه کشور اروپای شرقی، دقایقی پیش وارد براتیسلاوا پایتخت اسلواکی شد.

خبرگزاری ایرنا: «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به سه کشور اروپای شرقی، دقایقی پیش وارد براتیسلاوا پایتخت اسلواکی شد.

ظریف در جریان این سفر با همتای اسلواکی خود، رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجلس اسلواکی دیدار و گفت وگو می کند.
وزیر امور خارجه کشورمان امروز (پنجشنبه) برنامه های کاری خود در جمهوری اسلواکی را با سخنرانی در موسسه مطالعات بین المللی وزارت امور خارجه این کشور آغاز خواهد کرد.
ظریف ضمن ملاقات با مقامات عالیرتبه اسلواکی، نشست مشترک تجاری دو کشور را نیز افتتاح می کند.
30 نفر از فعالان اقتصادی ایران در راستای توسعه مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی پسابرجام محمدجوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر همراهی می کنند.
این فعالان بخش خصوصی در زمینه های بانکی، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و دارویی، معدن، قطعات خودرو و ماشین آلات کشاورزی هستند.
پس از دستیابی به توافق هسته ای و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وزیر امور خارجه در سفرهای خارجی و دیدارهای بین المللی رسمی خود به منظور گسترش روابط اقتصادی، هیات های اقتصادی کشورمان را با خود همراه می کند.
ظریف پس از اسلواکی به جمهوری چک سفر و با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و درباره همکاری های فی مابین گفت وگو خواهد کرد.
محمدجواد ظریف پیش از سفر به اسلواکی در آغاز دور جدید سفر به کشورهای اروپای شرقی به رومانی رفت.
سفر ظریف به رومانی نخستین سفر وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دو دهه گذشته بود.
وزیر امورخارجه کشورمان در جریان این سفر با همتای رومانی خود، نخست وزیر، رئیس جمهوری و رئیس پارلمان رومانی دیدار و گفت وگو کرد.
ظریف همچنین در این سفر در همایش فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و رومانی حضور یافت و در سخنانی با تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های دو کشور، گفت: شرایط خوبی برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی بین دو کشور فراهم است.
حضور و سخنرانی در کنفرانس مبارزه با افراطی گری و تروریسم و دیدار با ایرانیان مقیم رومانی از دیگر برنامه های ظریف در سفر به بخارست بود.

محمدجواد ظریف پیش از آغاز دور جدید سفر به اروپای شرقی عصر دوشنبه به بیروت سفر کرد و با «میشل عون» رئیس جمهوری جدید، «سعد حریری» نخست وزیر مامور برای تشکیل کابینه، «تمام سلام» نخست وزیر فعلی، «جبران باسیل» وزیر امورخارجه و «نبیح بری» رئیس مجلس دیدار و گفت وگو کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج