adexo3
۴۲۱۶۵۶
۲۱ نظر
۵۰۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تحلیل رسانه‌های غرب از انتخابات آمریکا؛

ترامپ ورژن آمریکایی احمدی نژاد است

رسانه‌های آمریکا با پیروزی ترامپ توجه‌شان به شباهت‌های ادبیات رییس جمهور جدید آمریکا با رییس جمهور سابق ایران محمود احمدی‌نژاد جلب شده است.

خبرگزاری ایلنا: واشنگتن‌پست در گزارشی به تحلیل انتخابات آمریکا پرداخته و نوشته است: ترامپ ورژن آمریکایی احمدی‌نژاد است. پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و گفتمان او و روش معرفی‌اش به دنیا، مخاطبان را به قیاس جالبی وامی‌دارد.


این مقاله مدعی شده از نظر این تحلیلگران ترامپ می‌توانست ولادیمیر پوتین یا حتی رجب طیب اردوغان یا شاید بیشترین شباهت را به برلوسکونی داشته باشد. یا چرا به عقب‌تر برنگردیم؟ ادبیات ترامپ و لفاظی‌های قوی او مانند فاشیست ایتالیایی یعنی موسولینی است یا دیکتاتور آلمانی آدولف هیتلر است.

هر محاسنی که این شباهت دادن‌ها داشته باشد، حقیقت این است که مبارزه انتخاباتی آمریکا صدای رسایی از منحصر به فردی در دوران تاریخی و کاندیداتوری ترامپ را تجربه کرده است. بنابراین چرا نباید کس دیگری را به او شباهت بدیم؟

این مقاله به روابط ایران و آمریکا در دوره پیش روی ترامپ اشاره کرده و نوشته است: ترامپ به طرز دردناکی غیرقابل پیش‌بینی است. او ورژن آمریکایی رییس جمهور سابق ایران محمود احمدی‌نژاد است. با این حال این قیاس مطلقی نیست. آنها کاملا به هم شباهت ندارند و تفاوت‌های آنها نیز غیرقابل اغماض است. یکی از آنها تاجر ثروتمند نیویورکی است و دیگری فرزند یک آرایشگر متوسط و مذهبی.

ترامپ با انزجار درباره ایران اظهارنظر می‌کند و توافق هسته‌ای سال گذشته را رسوایی می‌خواند. احمدی‌نژاد سال‌ها ضد آمریکا سخن گفت و بارها بر افسانه بودن هولوکاست تاکید کرد که این بخش مورد حمایت برخی از حامیان ترامپ نیز بود.

یک کارشناس مسائل ایران می‌گوید احمدی‌نژاد سال ۲۰۰۵ به قدرت رسید و این کاملا شبیه به روی کار آمدن ترامپ است. هاشمی رفسنجانی رییس جمهور اسبق ایران و یکی از بزرگترین منتقدان احمدی نژاد گفته بود که او به اصلاحات ادامه می‌دهد و از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند و به رشد اقتصادی هم توجه بیشتری خواهد داشت. همه چیزی هایی که بیشتر ایرانی ها به به کرات شنیده بودند و این روش عدم تغییر وضع موجودی بود که در این انتخابات نیز هیلاری کلینتون دنبال می‌کرد.

در ادامه این مقاله آمده است: انتخابات ایران در سال ۲۰۰۵ دوقطبی شد و رای‌دهندگان نه رهبرشان را دنبال می‌کردند نه به دنبال تغییرات رادیکال بودند. ۱۱ سال بعد در انتخابات آمریکا هم دقیقا همین اتفاق افتاد؛ درست مانند احمدی‌نژاد ترامپ نیز رای رای‌دهندگان ضد سیستم را جلب کرد. گویا همین روش برای آمریکایی‌ها براو کسب پیروزی در انتخابات کافی بود.

چندی پیش رهبر ایران احمدی‌نژاد را از ورود به انتخابات دوره بعد ریاست جمهور منع کرد. او گفت ورود مجدد احمدی نژاد به دوقطبی شدن جامعه می‌انجامد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از قیاسش خنده آمد خلق را

    • ناشناس

      دور گفتی خوب گفتی

    • بدون نام

      ترامپ دقیقا نماینده افرازی است که حدود دویست سال پیش ازاغصانقاط اروپا به غاره ایکه توسط کریستف کلمب کشف شدمحاجرت کردند وباقلدری سرخ پوستان را ازیرزمین خودبیرون کردنداونسبت به اسلاف خود یک طفاوت عمده دارد وانهم این است که قلدری خودراشفاف بیان میکند دوصورنی که روسای جمهور قلبلی ینگه دنیا چهره خشن خودرا پنهان میکردند وگرنه سگ زرد برادرشغال است

    • حامد

      بلاخره یا امریکاییها فهمیدن احمدی نژاد چه نعمتیه یا اونا از نظر سیاسی از ما ایرانیها عقب هستند که به ضد احمدی نژاد یعنی روحانی رای دادیم یکی از این دو مورد باید درست باشه پیدا کنید گلابی فروش را

    • بدون نام

      سگ احمدی نژاد شرف داره به ترامپ
      بله مردم هر کشور از کسی که غیرت و مردانگی و نترس باشه مردمش با دیدنش احساس غرور میکنند و دوستش دارند نه مثل بعضی بدبختهای ساده لوح جلوی دیگران دم تکان بده تا باهاش دوست بشن
      بله مردم هر کشور از جمهور با غیرت حمایت میکنند

    • اکبرپزشکی

      باسلام.این همه دروغ چجوری جور میکنید.من خواهان هیچ دولتی نیستم.چون هیچ کدومشون ب حرفایی ک میزنن عمل نمیکنند. کاری با فساد مال ندارم ولی اینو فهمیدم احمدی نژاد هرچی بود ترسو نبود دربرابر هیچ کشوری کوتاه نیومد. آخرین دوره ی احمدی بود ک فاجعه ی اقتصادی رخ داد.ولی آقای حسن کلید ساز مردم ب امیدواری کشاند ولی متاسفانه عملش محقق نیافت.بعدش تو دهن مردم یه حرفی انداختند که احمدی نژاد مارو 50سال ب عقب راند. دوره ی خاتمی برگردیم عقبتر یا دوره ی رفسنجانی مگه ما ایران اسلامی از جهانیان پیش بودیم مسلما ک نبودیم چرا؟چون بانیت بی پاک حکومت میکنند.اگر در خانه ای ک دزدی فساد باشه اون برکت از خانه بیرون میره.کشوره ماهم همینطوره چون فساد دزدی فراوان بیداد میکنه.همه چیز داریم ولی فقیریم فقیر.
      باتشکر از برنامتون.یاحق

    • آرش

      واقعا از نظر رفتار و شعار دادن شبیه هم هستند

    • بدون نام

      تشبیه مسخره ایه.

    • بدون نام

      دقیقا

    • حمید

      اینکه دوست مون گفت ترامپ با سگ احمدی نژاد قییاس. دمت گرم. وقلمت روان. بدان که انها هر چه می گن از داغ دل میگن. پیروزو سر بلند با شی.

    • بدون نام

      بخدا قسم از این گفته ها و دروغگویی این دولت در مورد احمدی نژاد متنفر شدم

    • بدون نام

      کاربر 16:49 نمیدونم عمدا یا سهوا کلی غلط املایی داشتی از جمله: افراطی،اقصا،قاره،مهاجرت،تفاوت.متاسفانه فارغ التحصیلان امروزی از نظر ادبیات خیلی ضعیف هستن مدارس به درس املا کم توجهی میکنن!!!

    • لبیک

      سلام ولی این قیاس بی انصافیه فقط فرهنگ بد مدیران خبرگزاری رو نشان میدهد

    • وطن خواه

      آقایی که ادمینه اینجا هستی برات واقعا متاسفم آقا دکتر احمدی نژاد بسیار مرده شریفی هستن و خیلی عالی ایران رو اداره کردن ایشون بهترین رییس جمهور بودن....الکی مث
      لا من دیوونه م

    • بدون نام

      غلط کرده هرکی بخواد درمورد احمدی نژاد حرف بزنه,احمدی نژاد یکی یدونس,درود برحامی مردم مستضعف

    • شاخص

      ........ این دو تا ربطی به هم ندارن، تحلیلتون خیییییلی ابتدایی ، سطحی ، بچه گانه و بیخوده

    • بدون نام

      اسم احمدی نیارید اه..جقد ضرر زد بهمون

    • سورنا

      به نظر من تنها کسی که میتونه در برابر ترامپ بایسته ,اقای احمدی نژاد هستش.چون شجاع و نترسه.

    • بدون نام

      . ...احمدی نژاد حتی ی دولتمرد با تدبیر و نصفه و نیمه هم نبود ..فحش دادن به دنیا که هنر نیست .عوام فریبی که هنر نیست ..شعار دادن بدون در نظر گرفتن منافع ملی هنر نیست

    • بدون نام

      احمدی نژادخیلی انسان دوست بود.

    • علی

      هر دو خرابکارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج