۴۲۲۱۰۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تحولی بزرگ در دنیای دیجیتال با پروژه Soli گوگل

شرکت گوگل در کنفرانس I/O سال ۲۰۱۵، از پروژه‌ای جدید به نام ”سُلی“ (Project Soli) پرده برداشت. احتمالا این فناوری جدید نحوه تعامل ما با ابزارهای دیجیتال را به طور کلی متحول خواهد کرد.

وب سایت کلیک: شرکت گوگل در کنفرانس I/O سال ۲۰۱۵، از پروژه‌ای جدید به نام "سُلی" (Project Soli) پرده برداشت. احتمالا این فناوری جدید نحوه تعامل ما با ابزارهای دیجیتال را به طور کلی متحول خواهد کرد.
تحولی بزرگ در دنیای دیجیتال با پروژه Soli گوگل

در این فناوری جدید یک رادار ریز در انواع ابزارها تعبیه خواهد شد و از آن برای تشخیص حرکات انگشتان کاربر و نهایتا انجام اعمال مورد نظر کاربر استفاده خواهد شد. برای مثال کافی است انگشتان دست خود را در برابر محل مخصوص رادار روی ابزار قرار داده و آنها را روی هم حرکت دهید تا صدای موسیقی در حال پخش کم یا زیاد شود، یا در لیست پخش به بالا و پایین جا‌به‌جا شوید و … به عبارت دیگر بدون این که نیاز به لمس ابزار داشته باشید قادر به کنترل آن خواهید بود. البته اینها کاربردهای اولیه و ساده این فناوری جدید هستند.

به تازگی دانشمندان دانشگاه St. Andrews از بسته توسعه پروژه"سُلی"برای ساخت ابزاری به نام RadarCat استفاده کرده‌اند؛ RadarCat مخفف عبارت Radar Categorisation for Input and Interaction است. اگر این ابزار را در فاصله مناسبی از اشیاء قرار دهید به راحتی قادر به تشخیص آنها خواهد بود.
به لطف یادگیری ماشینی این ابزار نه تنها قادر به تشخیص مواد گوناگون مثل هوا، فولاد، چوب و … است بلکه قادر به شناسائی دقیق آیتم‌ها نیز هست. برای مثال تفکیک انواع میوه‌هایی که از نظر شکل و اندازه مثل هم هستند ولی در عمل با یکدیگر متفاوت‌اند (مثل سیب و پرتقال)، یا تشخیص پر یا خالی بودن یک لیوان، شناسایی اعضای بدن و …

شکی نیست که پتانسیل‌های بالقوه این فناوری برای پیشرفت‌های جدید در دنیای دیجیتال بسیار زیادند. برای مثال تلفن شما بسته به نحوه در دست گرفتن یا مکان قرارگیری، قادر به انجام کارهای گوناگون خواهد بود؛ یا اگر دستکش بپوشید، رابط کاربری آن تغییر خواهد کرد. در یک رستوران پیشخدمت به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن متوجه خالی شدن لیوان نوشیدنی‌تان خواهد شد و یا افراد نابینا دیگر در فروشگاه‌های بسیار بزرگ هم هیچ مشکلی برای انتخاب کالاهای مورد نظر نخواهند داشت.
حتی شاید بتوان از این ابزار در مزارع و مراکز دفع زباله برای چینش خودکار محصولات کشاورزی یا زباله‌ها استفاده کرد. بزرگ‌ترین سد موجود تبدیل ایده RadarCat از یک پروژه آزمایشی به یک محصول تجاری با کاربرد گسترده است که مسلما این کار چندین سال طول خواهد کشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج