۴۲۳۹۲۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

زائرین پیاده اربعین بخوانند

یک فیزیوتراپ با بیان این‌که مسیر پیاده روی اربعین طولانی است، از همه زائران خواست تا از حمل وسایل سنگین در کوله پشتی‌های خود در این مسیر خودداری کرده و سبک پیاده روی کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک فیزیوتراپ با بیان این‌که مسیر پیاده روی اربعین طولانی است، از همه زائران خواست تا از حمل وسایل سنگین در کوله پشتی‌های خود در این مسیر خودداری کرده و سبک پیاده روی کنند.

دکتر محمدباقر صداقت‌جو در گفت و گو با خبرنگار در خصوص مراسم پیاده‌روی اربعین، گفت: عمدتا افراد در این پیاده‌روی طولانی مدت وسایلی را نیز با خود به همراه خواهند داشت، بنابراین اولین توصیه ما این است که زائران برای حمل وسایل خود از کوله پشتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مسیر پیاده‌روی طولانی است و قطعا حمل بار سنگین حتی اگر در کوله پشتی هم باشد می‌تواند مخاطرات و آسیب‌های جدی را برای زوار به همراه داشته باشد.

صداقت‌جو توصیه کرد؛ افراد تا حد ممکن از به همراه بردن وسایل غیرضروری در این پیاده‌روی خودداری کرده و از کوله پشتی با جنس چرم استفاده کنند تا مانع عرق کردن قسمت پشت و کمر آنها شود.

وی افزود: برای سبک کردن کوله پشتی نیز علاوه بر کم کردن حجم وسایل داخلی آن باید تا حد امکان یراق آلات و آویزه‌های کوله پشتی را کم کرد.

این فیزیوتراپ با بیان این‌که قسمت بالای کوله پشتی باید ۱۰ سانتیمتر بالاتر از کتف قرار گیرد، گفت: قسمت پایینی کوله پشتی نیز باید وسط خط گودی کمر باشد.

وی در خصوص چیدمان وسایل داخل کوله پشتی نیز گفت: برای چیدمان وسایل داخل کوله پشتی باید وسایل سنگین را در قسمت نزدیک به بدن کوله‌پشتی قرار داد وسایل سبک را در اطراف کوله‌پشتی چید.

صداقت‌جو با بیان این‌که کوله پشتی باید دو میله انعطاف‌پذیر در قسمت وسط کمر داشته باشد، گفت: این دو میله فشار را از اطراف کوله‌پشتی جمع کرده و به ستون فقرات منتقل می‌کند.

این فیزیوتراپ در خصوص وزن کوله‌پشتی نیز گفت: این وزن باید متناسب با وضعیت بدن فرد و آمادگی جسمانی او باشد، اما اگر بعد از نیم ساعت حمل کوله پشتی، فرد احساس خستگی کرد و به کمر و کتف‌های او فشار وارد شد، باید بداند که کوله پشتی او سنگین است و باید سبک شود.

صداقت‌جو خاطرنشان کرد: بند کوله پشتی نیز باید پنج سانتی‌متر عرض داشته باشد تا به عصب گردن فشار نیاید و از طرفی نباید کوله پشتی در قسمت کمر و شکم آزاد باشد و باید به وسیله یک بند به قسمت کمر محکم شود.

این فیزیوتراپ هشدار داد: اگر افراد هنگام حمل کوله پشتی دچار گردن درد شده، دست‌هایشان مورمور و کتف‌هایشان بی‌حس شد، احتمال این‌که دیسک کمر داشته باشند بالاست و باید از حمل کوله‌پشتی اجتناب کنند.

صداقت‌جو یادآور شد: افراد بعد از یک ساعت پیاده روی باید حتما یک ربع استراحت داشته باشند تا آسیبی به آنها و ستون فقرات‌شان وارد نشود.

وی توصیه کرد؛ افرادی که دیسک گردن یا آرتروز دارند، حتما از وسیله نقلیه برای رفتن به کربلا استفاده کرده و تا حد امکان پیاده‌روی نکنند.

این فیزیوتراپ در پایان از همه زوار خواست تا این توصیه‌ها را جدی بگیرند و همه جامعه فیزیوتراپ‌ها را نیز در این سفر معنوی دعا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج