اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۵۴۷۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نظامیان ترکیه خواستار پناهندگی در آلمان شدند

شماری از نظامیان ترکیه که در پایگاه ناتو در جنوب غربی آلمان مستقر هستند از ترس دستگیری و سرکوب توسط دولت خود بعد از کودتای نافرجام آنکارا، به دنبال دریافت پناهندگی سیاسی در آلمان می‌باشند.

خبرگزاری فارس: شماری از نظامیان ترکیه که در پایگاه ناتو در راینلاند-فالتز واقع در جنوب غربی آلمان مستقر هستند به دنبال پناهندگی سیاسی در این کشور می‌باشند.

«پائول یونکر» مدیر منطقه‌ «کایزرسلاترنم روز چهارشنبه (دیروز) به نشریه «اشپیگل» گفت: «بیش از یک نفر چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند».

طبق این گزارش، تعداد دقیق نظامیان ترکیه و اعضای خانواده‌های آنها که خواستار پناهندگی سیاسی در آلمان هستند، هنوز نامشخص است.

این افراد به دنبال اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکیه علیه شهروندان این کشور بعد از کودتای نافرجام آنکارا، چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند.

بنا به گزارش اشپیگل، درخواست پناهندگی سیاسی آنها به دفتر فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان (BAMF) ارائه شده است.

حدود ۴۰ نفر از یکصد سربازی که در پایگاه نیروی هوایی «رامستین» آمریکا در راینلاند-فالتز مستقر هستند، از کشور ترکیه می‌باشند.

در ۱۵ ژوئیه سال جاری میلادی، یک کودتای نظامی در ترکیه به وقوع پیوست که بعد از یک روز سرکوب شد و نافرجام ماند. حدود ۲۴۰ نفر در حین این کودتا کشته شدند و دو هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آنکارا، «فتح‌الله گولن» یکی از چهره‌های مخالف «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه که از سال ۱۹۹۹ تاکنون در پنسیلوانیا آمریکا به سر می‌برد، را پشت پرده این کودتا می‌داند که البته گولن این اتهامات را رد کرده است.

بنا به گزارش وزیر دادگستری ترکیه، مجموع ۳۲ هزار افسر نظامی، کارمندهای عالیبرتبه، قضات و معلمان ترکیه که مظنون به داشتن ارتباط با گولن و از طرفداران او هستند را به دنبال کودتای نافرجام، دستگیر شده‌اند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج