adexo3
۴۲۶۶۳۶
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

بلعیدن سوزن خیاطی توسط دختر سه ساله

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از بلعیدن سوزن خیاطی توسط دختر بچه سه ساله خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از بلعیدن سوزن خیاطی توسط دختر بچه سه ساله خبر داد.

راحله مهرآئین گفت: خانواده دختر بچه سه ساله با مشکل خس خس سینه در وضعیت خوابیده به واحد رادیولوژی این مرکز مراجعه کردند که پس از رادیوگرافی قفسه سینه و تایید آن توسط سی تی اسکن وجود یک سوزن ۳ سانتی متری در قسمت انتهای نای در برونکوس اصلی چپ این کودک مشاهده شد.

این متخصص گفت : خفگی در اثر بلع و آسپیراسیون جسم خارجی سومین علت مرگ در کودکان کمتر از ۱ سال در اثر حوادث قلمداد شده و چهارمین علت مرگ در سنین بین ۱ تا ۶ سالگی در اثر حوادث است.

وی گفت: شیوع مرگ و میر در اطفال به علت جسم خارجی بخصوص در سن زیر یک سالگی بالاست.

رئیس واحد رادیولوژی بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل اظهار کرد: از اجسام خارجی که توسط کودکان بلع می شود می‌توان به سکه، سنجاق ته گرد، سنجاق قفلی، دکمه، آجیل ( پسته، تخمه هندوانه، تخمه خربزه، فندق، بادام زمینی ) تکه های بزرگ سبزی، نوک مداد، ته خودکار، قطعات دندان، دانه تسبیح، اسباب بازی و سوزن اشاره کرد. جسم خارجی می تواند در مری، معده، روده باریک، مجرای حنجره، نای و برونش جایگزین شود.

متخصص رادیولوژی بیمارستان روحانی گفت‌: نحوه خارج کردن جسم خارجی بسته به محل قرار گرفتن آن با روشهای آندوسکوپی، برونکوسکوپی و جراحی انجام پذیر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: همیشه در طفلی که علایمی از قبیل خس خس یا عدم ورود هوا حین سمع ریه، ما را به جسم خارجی راهنمایی می کند و در صورتی که جسم خارجی در مری باشد احساس وجود آن با قلقلک در گلو، اختلال بلع، بلع دردناک، تهوع، استفراغ و آبریزش از دهان همراه است.

وی گفت: در بررسی ۶۸۴۲ مورد جسم خارجی که در ایران انجام شده چنین نتیجه گرفته شده که ۹۵درصد موارد قابل پیشگیری است. در زمینه قراردادن بادام، پسته، فندق، وسایل بازی کوچک و گرد، دانه تسبیح، دکمه و لوازم خیاطی بخصوص در دختر بچه ها باید مراقبت بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس مادرش حواسش کجا بوده؟اخی بچه ی بیچاره!!!!

    • بدون نام

      احتمالا سر مادرش به تلگرام و فضای مجازی گرم بود.

    • ماریا

      حتما مادره سرش تو تلگرام بوده واز بچش غافل شده که این بلا سرش اومده

    • پری

      طفلی بچه بیچاره

    • بدون نام

      مادر ک صبح تا شب چشمش ب بچه نمیتونه باشه !شاید بنده خدا شام درست میکرده .یا مشغول کارای شخصیش بوده عجبااااا

    • مجید

      یک عده بیکار زیر هر خبری یک مدلی شیرین زبانی میکنند ،یکی افاضات میکنه مادر بچه تو تلگرام بوده ،یکی دیگه هم...
      بابا تورا به خدا بس کنید قضاوت کردن در مورد دیگران را.
      شاید مادری کارگر بوده منازل مردم رخت شوری میکرده،به اصل خبر توجه کنید که بلع سوزن دردناکه و فقط اظهار تاسف کنید نه قضاوت

    • پانیذا

      انگار مادر باید ۲۴ ساعته کناره بچه بشینه.بابا لابد داشته غذا درست میکرد.چون خودتون شبانه روز تو تلگرام هستید فکر میکنید همه مثل شماهان.طرز فکرتون یه خرده مثبت کنید بد نیست

    • راز

      چقدر این قضاوت ها سطحی وغیر منطقی یک زن تو خونه هزارتا کار داره من نمیدونم اینایی که این نظرات رو میدن خودشون بچه دارن یعنی اینا بیست وچهار ساعته چشمشون به بچه شونه یعنی هیچ کاری نمی کنن فقط مواظب بچه هستن یا اصلا بچه ندارن وندیدن که این جور نظر میدن باور کنید در مورد این جور قضاوت های بیجا باید پاسخ گو باشید

    • طوطی

      بچس دیگه نمیفهمه هر چی میبینه میزاره تو دهنش,,,
      مادرا اینروزا اعصاب ندارند
      پدرا لطفا سوزن و دکمه و پیچ وهر وسیله ریز و نوک تیز رو از دسترس کودکان دور نگه دارید,باسپاس از پدران!!!

    • بدون نام

      زمانی که دخترم خردسال بود چشم ازش برنمیداشتم.هیچ نوع وسیله ریزی رو زمین و یا دم دست نبود.یک روز دیدم دخترم خس خس میکنه به من فهموند که یک مروارید ریز از روی روتختی کنده و داخل بینیش کرده.بلافاصله بردمش درمانگاه و فقط یک معجزه بود که دخترم را نجات داد و مروارید گیر کرده بود به استخوان بینی و راه تنفسی بسته نشده بود.کسی که بچه کوچک داره باید همه احتمالات و جوانب را در نظر بگیره.بچه ها کارهای عجیبی انجام میدن که حدس زدنش خیلی مشکله.

    • خودساخته

      سلام، بنده هیچ بچه ای ندارم و اصلاً خانم نیستم ولی این قضاوت که مادرش کجا بوده قبول ندارم!! مگه اکثراً نمیگن که در وهله اول پدر اختیار دار فرزند است؟؟ پس در تربیت و آموزش و نگهداری بایستی سهمی داشته باشد!!! شاید روم به دیوار بلانسبت، مادر جهت رفع حاجت توالت رفته باشد!! نه قضاوتها منصفانه به نظر نمی رسد!!

    • پریسا

      لایک خودساخته. واقعاً نظرت منطقیه . خدا عمرتون بده که اینقد منصفید بزرگوار

    • ببخیال

      از بچه های این زمونه هر چی رو زمین باشه عمونش نمیدن میخرن.

    • یلدا

      الان تمام رویای مامانا شده تلفن همراه می شینه میگه گور بابای بچه ، بچه اصلا کیلو چنده وقتی یه اتفاقی ام که می افته می شینه به گریه زاری کردن بابا رو خبر می کنه

    • غزل

      من خودم یه پسر چهار ساله دارم من مشغول اشپزی بودم پسرم رفته بود دکمه کرده بود تو بینیش بعد سه روز همه اش عطسه میکرد واز بینیش خون میومد تا بار اخر که عطسه کرد دکمه اومد بیرون دو روز بعد هم یه دکمه دیگه از بینیش پرید بیرون میخوام بگم این تقصیر من نیست که بچه کنجکاو وبازیگوش هست وممکنه به هر چیزی دست بزنه پس دوستان الکی قضاوت نکنید

    • بدون نام

      مادرم مادرهای قدیمی نه مادرهای واتساپ وتلگرام ووایبر وووو....مادرهای الان که مادر نیستند شوهر بیچاره سر کار است اونا هم واسه خودشون چت میکنند خیر از این نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج