اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۶۸۸۱
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

وزارت خارجه مجوز خرید هواپیما را دریافت کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت خارجه کشورمان مجوز خرید هواپیما را دریافت کرده است.

خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت خارجه کشورمان مجوز خرید هواپیما را دریافت کرده است.

حشمت الله فلاحت پیشه درباره مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر منع خرید و فروش هواپیما از سوی این کشور با جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: در زمان اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران ۷ قطعنامه ذیل ماده ۴۱ منشور ملل متحد علیه کشورمان به تصویب رسید.

وی افزود: ماده ۴۱ منشور ملل متحد دارای ۱۵ بند است که یکی از بندهای آن مربوط به تحریم قطعات و صنایع هواپیمایی پیرامون کشورهایی است که شامل این تحریمها می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکیدکرد: ایران نیز از جمله کشورهایی بود که تحریم های هواپیمایی طبق ماده ۴۱ منشور ملل متحد شامل حال آن شد و متاسفانه ما نتوانستیم بر اساس این تحریم ها ناوگان هوایی خود را نوسازی و ترمیم کنیم.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: بعد از برجام قرار شد تمامی قعطنامه هایی که از سوی کشورهای غربی در ذیل بندهای ۱۵ گانه ماده ۴۱ صادر شود در قبال ایران رفع شود و کان لم یکن تلقی شود و طبق قعطنامه ۲۱۳۱ تحریم ها علیه کشورمان برداشته شود.

وی با بیان اینکه لغو بندهای ماده ۴۱ منشور ملل متحد حکایت از آن داشت که تحریم صنایع هواپیمایی در ایران به اتمام رسیده است اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از لغو تحریم ها درصدد نوسازی ناوگان هواپیمایی خود وارد عمل شد ازاین رو در خواستهایی را به منظور خرید هواپیمایی بوئینگ و ایرباس و همچنین قطعات هواپیمایی ارائه داد که متاسفانه این روند با کارشکنی آمریکایی ها همراه شد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها درصددند با تصویب منع خرید و فروش هواپیما به ایران بار دیگر برجام را به طور کامل نقض کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در راستای رسیدگی به طرح عمل به برجام می تواند در این قالب به وظایف خودش عمل کند.

فلاحت پیشه افزود: در گزارش سوم وزارت خارجه کشورمان به کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون اجرایی شدن برجام بندی مربوط به خرید هواپیما قید شده و وزارت خارجه تاکید کرده است که مجوز خرید هواپیما را خریداری کرده است.

وی اظهار کرد: بدون شک مصوبه آمریکا در خصوص منع خرید و فروش هواپیما به ایران با وتوی اوباما روبرو خواهد شد اما اگر به زمان ترامپ انتقال پیدا کند اظهارنظر کردن درباره این موضوع و سرنوشت این مصوبه بسیار سخت است زیرا نمایندگان سنا در کنگره در صدد لغو خرید و فروش هواپیما به ایران هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجوز و گرفتیم اما کو تا هواپیما رو بدن . تازه اگه اونها بدن و پولش این ور اختلاس نشده باشه

    • بدون نام

      پس هنوز مجوز دريافت نکرديد پس اميدتان به اوباما ست اکر وتو نکند چي از قديم کفتند يکي سنکبه چاه مي اندازد صد نفر نمي تواند در بياورد همنيه کجاست احمدي نژاد که کفت تحريم کاغذ پاره است هر قدر مي توانيد قعطنامه تصويب کنيد ...

    • علی رضا

      ما خودمان بهترین متخصصان و مخترعین در صنعت هوایی داریم چرا از توانمدیهاشون استفاده نمی کنیم که مثل صنایع دیگه خودکفا بشیم و به آمریکا و فرانسه متکی نباشیم و یا با دادن پول بیشتر متخصصانی برا آموزش ساخت هواپیما و قطعات آن به ایران بیاوریم .

    • مجید

      یعنی این چه سیاه بازی هست که حالا که مجلس امریکا فروش هواپیما به ایران و ممنوع کرده مجلس ایران بر عکس انجام میده چی رو میخواد ثابت کنند

    • بدون نام

      از یکجایی بخرید که منتظر آمریکا نباشیم.
      اقدتم آمریکا در خصوص نادیده گرفتن جان مسافران غیر نظامی، شرم آور است.

    • بدون نام

      هواپیماهای مسافربری ارتباط مستقیم با جون مردم داره. پس غرب شعار نده که ما با دولت ایران مشکل داریم نه مردم ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج