۴۲۶۹۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

حاشیه های زندگی یک جانباز در جشنواره فجر

حضور رییس مرکز روابط عمومی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نمایش مستند «حاج کاظم» در برج میلاد و تلاش او برای بیان توضیحاتی پیرامون موضوع این فیلم با حواشی مختلفی روبه‌رو شد.

خبرگزاری ایسنا: حضور رییس مرکز روابط عمومی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نمایش مستند «حاج کاظم» در برج میلاد و تلاش او برای بیان توضیحاتی پیرامون موضوع این فیلم با حواشی مختلفی روبه‌رو شد.

مستند «حاج کاظم» به کارگردانی مسعود نجفی در سالن جنبی مرکز همایش‌های برج میلاد روی پرده‌ رفت و با استقبال روبه‌رو شد تا جایی‌که سالن جنبی شماره چهار که تنها ۱۱۰ صندلی دارد شاهد حضور ۱۴۰ - ۱۳۰ نفر از اصحاب رسانه بود.

در میان تماشاگران، رییس مرکز روابط عمومی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هم دیده می‌شد که تلاش او برای بیان توضیحاتی درباره‌ شخصیت اصلی و جانباز داستان مستند «حاج کاظم» حواشی را به وجود آورد.

خسروآبادی پس از پایان مستند «حاج کاظم» ازجای برخاسته و ضمن معرفی خود گفت: معتقدم در این مستند نکاتی مطرح شده که بی‌انصافی است و ای‌کاش حرف بنیاد شهید را هم می‌شنیدید و بعد آن را می‌ساختید. شما با ساخت این مستند در حق این جانباز ظلم کرده‌اید.

حاشیه های زندگی یک جانباز در جشنواره فجر

پس از آنکه رییس مرکز روابط عمومی بنیاد شهید توضیحات بیشتری در این زمینه داد، کارگردان مستند «حاج کاظم» در پاسخ بیان کرد: شما تمام تلاش خود را انجام دادید که این مستند نمایش داده نشود؛ در حالی که باید از آن حمایت می‌کردید نه اینکه به آن اعتراض داشته باشید. ناصر افشاری (جانباز شخصیت اصلی «حاج کاظم») حتی پس از بیان مشکلاتش در اخبار ۲۰:۳۰ تحت فشار قرار گرفت.

در پاسخ به این مطلب، خسروآبادی تصریح کرد: ما هم اکنون ۶۸۳ جانباز با وضعیت حاد داریم که فقط ۱۷ نفر از آنها باید برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند و سایرین در کلینیک «درد» که یک کلینیک پیشرفته است، قابل درمان هستند.

در ادامه این نمایش پرحاشیه، خسروآبادی چندین‌بار تاکید کرد نگران این است که با چنین صحبت‌ها و نمایش‌هایی فرهنگ آسمانی ایثار و شهادت تنزل پیدا ‌کند.

البته این سخن وی با واکنش خبرنگاران روبه‌رو شد تا جایی که یکی از حاضران در سالن با صدای بلند به او گفت: شما از خود و میزتان دفاع می‌کنید؛ ولی ما از حقوق جانبازان دفاع می‌کنیم.

خسرو آبادی همچنین درباره‌ وضعیت ناصر افشاری که در پایان فیلم مجبور شد با هزینه‌ شخصی به برای درمان به آلمان برود، توضیح داد: ناصر افشاری پیش از این، هشت مرتبه به خارج از کشور اعزام شده است. من به آقای پرستویی پیشنهاد دادم که به کلینیک «درد» مراجعه کنند و وضعیت آنجا را مشاهده کنند.

واقعا بعضی از پزشکان ایرانی در درمان بعضی بیماری‌های این عزیزان، متبحرتر از پزشکان خارجی هستند. پس اکنون امکان درمان آنها در ایران وجود دارد. حتی می‌تواند قسمت دوم و ادامه‌ این مستند در آنجا اتفاق بیفتد. او در میان سخنانش به این موضوع اشاره می‌کرد که «اگر ناصر افشاری را برای درمان به خارج از کشور بفرستیم، تکلیف ۱۷ جانبازی که در اولویت هستند چه می‌شود؟»

این گفت‌وگوی پرحاشیه، بیش از یک ساعت به‌شکل ایستاده در داخل سالن ادامه داشت و در پایان هم تقریبا می‌توان گفت هیچ‌یک از طرفین نتوانستند یکدیگر را قانع کنند!

مستند «حاج کاظم» مشکلات زندگی جانبازی به نام ناصر افشاری را روایت می‌کند که داستانی شبیه به داستان فیلم «آژانس شیشه‌ای» در دنیای واقعی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیر

      من این فیلم رو ندیدم اما در مظلومیت جانبازان شکی نیست . پدر من هم جانباز 65٪ از کار افتاده است اما هزینه های آسایشگاه پدر رو هم خودمون پرداخت میکنیم و بنیاد جانبازان حاضر به بستری کردن پدرم در آسایشگاههای خودش نشد ! اما وقتی پای صحبت این مسئولین بشینین همش میگن ما خیلی زحمت میکشیم دغدغه جانباز دغدغه ماست و ... اما ما خانواده جانبازان میدونیم که بنیاد جانبازان در حق این مردان بی ادعا کاملا غیر منصفانه رفتار میکنه . آنچه البته به جایی نرسد فریاد جانبازان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج