۴۲۷۴۰۵
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

۳۰ میلیون گوشی بدون گارانتی در دست مردم

حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون گوشی هوشمند بدون گارانتی در دست خریداران تلفن همراه است و تعمیر این گوشی‌ها در زمان بروز مشکل موضوعی است که در موارد متعدد مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته است.

ایسنا: حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون گوشی هوشمند بدون گارانتی در دست خریداران تلفن همراه است و تعمیر این گوشی‌ها در زمان بروز مشکل موضوعی است که در موارد متعدد مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته است.
30 میلیون گوشی بدون گارانتی در دست مردم

علاوه بر گوشی‌هایی که ممکن است گارانتی آن‌ها معتبر نباشد، گوشی‌های مختلفی نیز هستند که مدت گارانتی آن‌ها به پایان رسیده، اگر به این لیست گوشی‌های فاقد گارانتی را هم اضافه کنیم مشخص می‌شود چندین میلیون گوشی در کشور وجود دارد که هنگام خرابی و بروز مشکل پیدا کردن تعمیرکاری مناسب برای آن‌ها می‌تواند تبدیل به یک معضل شود.

به گفته کارشناسان اتحادیه تجهیزات مخابراتی بر اساس تحقیقات صورت گرفته اگر حتی بحث قاچاق گوشی‌های موبایل برطرف شود حداقل ظرف ۲ تا ۳ سال آینده در بازار گوشی‌های وجود دارد که نیاز به خدمات دارند. حال آنکه با توجه به آشفته بازار موجود لازم است ساماندهی خاصی در این خصوص صورت بگیرد تا تعمیرکاران خیابانی که فاقد تخصص و تجهیزات لازم هستند برای شهروندان ایجاد مشکل نکنند.

مراجعه به تعمیرگاه های غیرمجاز در موارد مختلف برای مردم مشکلات متعدد ایجاد می‌کند به عنوان مثال ممکن است در مواردی قطعات غیراصلی برای تعمیر گوشی مورد استفاده قرار گرفته و برای آن‌ها هزینه قطعه اصلی دریافت شود. گاهی نیز ممکن است هزینه‌های چندبرابری از مشتری دریافت شده و حتی دستگاه‌ها بدون تست کنترل کیفیت تحویل مشتری داده شده و پس از مدتی بسیار کوتاه دوباره دچار مشکل شوند.

از سوی دیگر در مواردی هزینه تعویض قطعاتی مثل ال‌سی ‌دی با قیمت‌هایی بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان انجام می‌شود اما تعمیرکاران برای این قطعات هیچ گارانتی ارائه نکرده و این احتمال وجود دارد که فرد پس از مدتی بار دیگر با هزینه بالا مجبور به تعمیرات مجدد شود. حتی گاهی بهتر آن است که اصلا برای تعمیر یک گوشی هزینه‌ای صرف نشود چرا که عمر مفید گوشی‌های هوشمند زمانی بین ۲.۵ تا پنج سال است و پس از این مدت شاید تعمیر گوشی نیز فایده‌ای نداشته باشد.

غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از لزوم طبقه‌بندی تعمیرکاران تلفن همراه خبر داده و این موضوع را از برنامه‌های آتی این اتحادیه دانست.

وی همچنین اظهار کرد: در خصوص گوشی‌هایی که دارای گارانتی هستند به طور طبیعی در مدت زمان گارانتی فرد نباید هزینه‌ای جهت تعمیر گوشی خود پرداخت کند. البته در این زمینه شرایطی نیز وجود دارد وبه عنوان مثال اگر دستگاهی داخل آب‌ افتاده یا ضربه خورده باشد گارانتی آن ابطال می‌شود.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است مدت زمان گارانتی به پایان رسیده باشد یا گوشی فاقد گارانتی باشد که در این موارد لازم است میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده توافقات لازم پیش از انجام کار صورت بگیرد. از سوی دیگر ضروری است مردم از حقوق خود آگاه شوند تا بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

کریمی خطاب به مردم توصیه کرد پیش از انتخاب تعمیرگاهی برای تلفن همراه خود به برخی مسائل توجه کرده و مواردی مانند داشتن مجوز معتبر یا امکانات و تجهیزات مناسب را مورد بررسی قرار دهند چرا که به عنوان مثال برای تعمیر گوشی‌های هوشمند لازم است که فرد یک دستبند خاص داشته باشد تا ‌آی‌سی گوشی باردار نشود در غیر این صورت ممکن است مشکلات متعددی برای گوشی تلفن‌همراه پیش آید.

وی همچنین از مردم خواست ضمن اطلاع از حقوق شهروندی از حق خود در صورت بروز مشکل با شورای حل اختلاف اتحادیه تجهیزات مخابراتی با شماره تلفن ۶۶۷۶۳۰۳۵ تماس بگیرند.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی درعین حال خاطرنشان‌ کرد: در حال حاضر در کشور بالغ بر ۵۰ میلیون گوشی هوشمند در دست مردم قرار دارد که به هنگام تعمیر آن‌ها لازم است افراد مجموعه‌ای معتبر را پیدا کنند. حال اگر ما در حوزه تعمیرات موبایل نیز دارای شرایطی شویم که تعمیرگاه‌های دارای برند (نمانام) به فعالیت بپردازند شاید این بازار ساماندهی شود چرا که فعالیت شرکت‌های معتبر و برند می‌توانند در تامین رضایت مشتری و کیفیت خدمات نقش بسزایی داشته باشد. حتی می‌توان به مرور زمان از این تعمیرگاه‌های برند برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه نیز بهره گرفت.

با این وجود در شرایط موجود، همچنان به مانند خرید موبایل در زمینه تعمیر نیز بازاری آشفته و نابسامان وجود دارد که نگرانی‌های متعدد برای مردم ایجاد می‌کند. البته به تازگی مرکزی به عنوان اولین تعمیرگاه برندی تلفن همراه راه‌اندازی شده که برای استفاده از خدمات آن افراد می‌توانند در شهر تهران به شماره ۴۳۴۱۲ تماس بگیرند تا با پیک رایگان دستگاه خود را به دست تعمیرگاه مربوطه رسانده و از خدمات آن استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گارانتی داشتن گوشی باعث دردسر است چون به بهانه های مختلف شرکت زیر بار مشکلات گوشی نمی رود پس همان بدون گارانتی بهتره کمی هم ارزونتر.یه کلام گارانتی در ایران بی معنیه

    • Alirw

      روی یک گوشی 500 تومنی 150 تومن گارانتی میاد
      گوشی خراب شه ببری تعمیر ارزونتر در میاد!

    • ابوالفضل

      من به عنوان شخصی که تو این صنعت فعالم در حدود پنج سال میگم که شرکت های گارانتی هیچ خدماتی رو جزو گارانتی قبول نمیکنن و هزینه‌های به مراتب بالاتر از قیمت واقعی قطعه دریافت میکنن تهش یک کلام میگن این اصلی هست تمامی جنس های داخل بازار هم همین کیفیت رو دارن چون در گوشی سری جدید لوازم کپی ندارن بخوای بندازی جواب نمیده کار نمیکنه
      گارانتی در ایران شخصی و شرکتی نیست و هر دو سال اسمش عوض میشه مثال کامتل شد سامتل به خاطر هم مالیات هم خدمات گارانتی پول میگیرن بعد بخوان گارانتی بدن اسم شرکت عوض میکنن گارانتی شما خود به خود باطل میشه جالب نیست چقدر خوب مگه نه
      تمامی گارانتی در ایران به صورت شخصی و هیچ ارتباطی با شرکت اصلی نداره چون طرف شرکت گارانتی زده که ازش پول در بیاره نه این که خدمات به مشتری بده
      قانون ما سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید باید از مصرف کنندگان ایرانی حمایت کنه باید شرکت بزرگی مثل سامسونگ رو مجبور به خدمات پس از فروش به مشتریان ایرانی بکنه پیگر موضوع باشه اگه شرکت کاری نکنم بتونه غرامت ازشون بگیره به مشتری بده کاری که کل کشورهای دنیا دارن انجام میدن برای مردمشون مگه ماها پول نمیدیم فقط آمریکایی پول میدن

    • علي اوغلو

      وقتي گوشي همراهم اشكال پيداكرد براي تعمير ان كلي بدنبال نمايندگي گشتيم وپيدايش نكرديم به مغازه فروشنده مراجعه كرديم شايد ايشان كه فروشنده اين كالا هستند وفاكتور زده اند كمكي بكنند مسئول مغازه گفت اقاق ايشان دوماه است كه مغازه را تحويل داده ورفته خلاصه بهداز كلي جستجو سرنخي از شركت گارانتي بدست اورديم وراهنمائي شديم به يكي از مغازه هاي طبقه 2-- دريك پاساژ وراهرو نيمه تاريك نهايتا ايشان گفتند نگرد نيست و اينجاست كه ادم ارزو ميكند كه اي كاش من بجاي اينكه از يك پدرومادر اذري وجداندر جد ايراني درهرات يا لنگرخار ازيك پدرومادر افغاني بدنيا امده بودم منتي درهمين ايران و همين تهران ساكن بودم خيال نفرمائيد با اين گفتارها قصد توهين به برادران اريائي الاصل وفرهيخته زجر كشيده ومصيبت ديده همدرم را دارم ابدا چون اگر خداي نكرده اجحافي وظلمي ويا تجاوزي بحقوق اين برادران همكيش وهمنژاد ما بخورد اقلا كساني هستند كه پيگير حقوق انها باشند بطور مثال فاجعه درناك شايسته كه هم قاتل بچه معصمو وبيگناه شناسائي شد وهم سريعا محاكمه شد وبا همان سرعت احكام شايسته صادر شد وانشا الله تا يكي دوهفته ديگر هم بمجزات جنايت خود خواهد رسيد اما اگر بازهم خداي نكرده همي طفل معصو م ايراني بود پناه برخدا خونش پامال ميشد چرا كه پشتيبان ندارد يك نون خور يارانه بگير كمتر وانگهي زهر طرف كه شود كشته سود اسلام است

    • بدون نام

      اینم یه بهانه واسه خالی کردن جیب مردم سیر نمیشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج