اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۷۵۶۵
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

شیطنت «الشرق الاوسط» علیه زائران اربعین

روزنامه الشرق الاوسط عربستان گزارش دروغینی را به نقل از سازمان جهانی بهداشت درباره ازدواج و بارداری نامشروع در کربلا منتشر کرد که خشم عراقی‌ها را برانگیخته و بغداد را واداشت تا خواهان عذرخواهی رسمی این روزنامه شود. سازمان جهانی بهداشت نیز چنین گزارشی را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه الشرق الاوسط عربستان گزارش دروغینی را به نقل از سازمان جهانی بهداشت درباره ازدواج و بارداری نامشروع در کربلا منتشر کرد که خشم عراقی‌ها را برانگیخته و بغداد را واداشت تا خواهان عذرخواهی رسمی این روزنامه شود. سازمان جهانی بهداشت نیز چنین گزارشی را تکذیب کرد.

شبکه خبری سومریه نیوز گزارش داد؛ روزنامه سعودی الشرق الاوسط در پی انتشار خبری دروغین در برخی سایت‌های نامعتبر عراقی مدعی شد: گریگوری هارتل، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناسبت‌های دینی در عراق شاهد درهم آمیخته شدن هیئت‌هایی است که از خارج از عراق به ویژه از ایران و کشورهای مجاور می‌آیند. در پی زیارت اربعین پارسال ۱۶۹ زن عراقی به صورت ناخواسته حامله شدند.

بیانیه تکذیبیه و محکومیت سازمان جهانی بهداشت

پس از انتشار این خبر سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای این خبر را یک خبر دروغین دانست و اعلام کرد که این سازمان بار دیگر سوءاستفاده از نامش در اخبار دروغین را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این خبر در سایت "اصوات حرة" منتشر و ادعا شده که یکی از اصحاب رسانه این سازمان در ژنو درباره ازدواج نامشروع طی مراسم دینی صحبت کرده است. ما به شدت استفاده از نام سازمان جهانی بهداشت در گزارشات دروغینی که هیچ ارتباطی با اصولمان ندارد محکوم می‌کنیم و اکنون در حال جستجوی منبع این خبر اشتباه هستیم و احتمالا ناشرانش محاکمه شوند.

روزنامه الشرق الاوسط گزارش خود را با عنوان "هشدارهای بین‌المللی درباره بارداری نامشروع در کربلا" دو بار منتشر کرده است.

موضع تند دولت عراق

پس از اینکه روزنامه الشرق الاوسط این خبر را از سایت اینترنتی خود حذف کرد، دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انتشار اخبار دروغین، از این روزنامه خواست رسما از مردم عراق عذرخواهی کند.

در این بیانیه آمده است: انتشار چنین گزارش دروغینی اهانت به مردم غیور عراق محسوب می‌شود که جان خود را بر سر دفاع از خاک، شرافت و آبرویشان می‌گذارند. ما از این روزنامه و صاحب آن می‌خواهیم رسما عذرخواهی کند. عراق حق خود را برای محاکمه این روزنامه براساس اصول و قوانین محفوظ نگه می‌دارد.

واکنش مقتدی صدر

دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای گزارش روزنامه الشرق الاوسط را تجاوزی شنیع و زشت دانست و تهدید کرد که دفتر این روزنامه در عراق را در صورت عذرخواهی نکردن از عراقی‌ها خواهد بست.

مقتدی صدر از دولت عراق خواست موضعی جدی در قبال این اقدام روزنامه الشرق الاوسط اتخاذ کند.

پاسخ الشرق الاوسط

روزنامه الشرق الاوسط پس از حذف این خبر و گذاشتن خبر تکذیبیه سازمان جهانی بهداشت خبرنگارش را به دلیل انتشار این اخبار درباره عراق اخراج کرده است.

این روزنامه نوشت: ما همکاری خود را با نویسنده الشرق الاوسط در بغداد که چنین اخبار دروغینی را منتشر کرده، متوقف کرده‌ایم و به معیارهای شغلی و اخلاقی و دقت پایبند هستیم.

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل افتراها و اکاذیبی که روزنامه الشرق الاوسط منتشر کرده ما فورا تمامی خبرنگارانی را که وابسته به این روزنامه "بیمار" باشند بیرون می‌کنیم و اجازه حضور آن‌ها را در مناطق عملیاتی نمی‌دهیم.

در این بیانیه از سازمان اطلاعات نظامی خواسته شده این دستور را فورا اجرا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انقده خودشون کثیف و دنبال اینکارا هستن هرجارفتن فک میکنن آبروی زائرای امام حسین هم با این چیزا و تهمتها ببرن
      کور خوندیدوهابیا

    • بدون نام

      خدا لعنت کند خاندان سعودی را

    • بدون نام

      راست گفته اند که کافر همه را به کیش خود پندارد.
      اعمالی را که خودشان مرتکب میشوند را به دیگران نسبت میدهند

    • بدون نام

      سعودی های کثیف،اب رو بریزید اونجا که میسوزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورو خدا فقط این یکی رو یادمون ننداز

    • بدون نام

      راهپیمایی اربعین انقدر مقدس وشریف است که حتی اشخاص دران اجازه گناه چشم را به خود نمیدهند چون ثواب وحال معنوی رو که با ان همه سختی ومشقت بدست اوردن را بیهوده از کف نمیدهند چه رسد به این موارد یاوه ای را که این مجله گفته میخواهند امتحان کنند ....

    • سهراب

      تازه فهمیدم این فتنه های که برای زائرین امام رضا و زائرین امام حسین از کجا تولید میشه
      خدا همه دشمنان اهل بیت را لعنت کند .

    • پپه

      مرگ بر رژیم صهیونیستی ولم کنین بزارین بزنم بکشمشون خرها کارهای خودشون رو ب ما انسانهای شریف نسبت میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج