اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۹۱۲۵
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

نفرین زنان عراق، دامن «الشرق الاوسط» را گرفت

نفرین زنان جنوب عراق که روزنامه سعودی الشرق الاوسط به دروغ به عفت و شرف آنها افترا زده بود، دامن این روزنامه را گرفته و آن را به دردسر انداخته است.

خبرگزاری ایرنا: نفرین زنان جنوب عراق که روزنامه سعودی 'الشرق الاوسط' به دروغ به عفت و شرف آنها افترا زده بود، دامن این روزنامه را گرفته و آن را به دردسر انداخته است.
افترا و دروغ این روزنامه بر ضد زنان عراقی، باعث شده است که هم سردبیر چاپ بین المللی روزنامه و هم سردبیر و گزارشگر نسخه چاپی در عراق این روزنامه به دستور مقامات سعودی برکنار شوند، اما قضیه به همین جا ختم نشد.
طبق گزارش 'الحیات' دیگر روزنامه بین المللی و منطقه ای سعودی ها، به علت رسوایی اخیر الشرق الاوسط، برای اولین بار بعد از 25 سال، یک شخصیت غیر سعودی در آستانه گرفتن پست سردبیری این روزنامه است.

روزنامه الشرق الاوسط که به نوشته رسانه های عراقی، سخنگوی سیاست های وزارت خارجه عربستان به شمار می رود و به مستقیم با شاهزاده 'محمد بن سلمان' ولیعهد و وزیر دفاع عربستان مرتبط است، 'سلمان الدوسری' را به دلیل گزارش دروغ علیه زنان جنوب عراق برکنار کرد. گفته می شود 'غسان شربل' لبنانی تبار و سردبیر سابق الحیات در آستانه گرفتن پست الدوسری است.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط یکشنبه گذشته در آستانه زیارت اربعین حسینی با هدف قراردادن این زیارت معنوی، به حرمت و عفت زنان جنوب عراق در این آیین معنوی اتهام زد که واکنش های گسترده ای در عراق به دنبال داشت.

این روزنامه حتی به دروغ از نام سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود، یاد کرد که این سازمان معتبر بین المللی در بیانیه ای رسمی در همان روز، این گزارش را تکذیب کرد، امری که الشرق الاوسط عربستان سعودی را ناچار کرد تا اصل گزارش را از صفحه وب خود بردارد.

متعاقب آن، روزنامه الشرق الاوسط بدون عذرخواهی رسمی از مردم عراق، مدعی شد که در گزارش منتشر شده، اشتباهی رخ داده و اعلام کرد که سردبیر عراقی، نسخه چاپی عراق را به دلیل تهیه و انتشار این گزارش اخراج کرده است.

در همین راستا، گزارشگر عراقی الشرق الاوسط امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که برخی به دروغ نام او را به عنوان تهیه کننده گزارش هتک حرمت به زنان عراقی مطرح کرده اند در حالی که او اصولا در تهیه و انتشار این گزارش هیچ گونه نقشی نداشته است.

'معد الفیاض' گفت: چگونه به خودم اجازه می دهم که به زنان عراق و هم وطنم در زیارتی همانند زیارت مقدس اربعین اتهام بزنم، در حالی که در حال حاضر تعدادی از بستگانم در این زیارت معنوی شرکت کرده اند و جزو راهپیمایان زیارت اربعین هستند.

دولت عراق در اقدامی، هرگونه خرید و فروش این روزنامه را در عراق متوقف کرده و از اقلیم کردستان عراق نیز خواسته است که تنها دفتر این روزنامه را در اربیل ببندد.

به نظر می رسد که اتهام دروغ به عفت و شرف زنان مسلمان جنوب عراق آن هم در زیارت اربعین که جزو مقدس ترین آیین های دینی عراق و شیعیان است که به نام مبارک امام حسین (ع) گره خورده است، به این سادگی دامن روزنامه الشرق الاوسط را رها نخواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنان عراق مسئله مهمتر از از این ها هم دارند !!!
      چون روزنامه سعودی بوده درجه حساسیتو بردین بالا

      پاسخ ها

      • با نام

        زنان عراق مهمتر از مساله ی عفت و شرافت و ناموس هم دارند

      • بانام

        !!!!!!جناب سانسورچی

        .من "با نام" هستم
        چرا طوری منتشر کردی که انگار من با "بدون نام" موافقم؟چرا پاسخ منو تحریف کردی؟
        :من به گفته ی "بدون نام" اعتراض کردم و نوشتم
        زنان عراق مهمتر از مساله ی عفت و شرافت و ناموس هم
        دارند؟
        چرا علامت سوال(؟) رو حذف کردی از نوشته ی من؟

    • بدون نام

      خدا نابود کنه وهابیت وشجره ملعونه سفیانیهای عربستان را بدست قائم ع

    • داود

      این ال یهودچشم دیدن این همه زوارعزیزرانداردزواری که باعشق کیلمترهاپیادمیرود زیارت سرور شهیدان بفکراین کارهاست آنهم کربلا اینها ریگی درکفش خوددارن که میگوین آن هم درعربستان که صاحب هتلهاشون همه حرم سرادارن که هرکسافت کاری میکنن تاکشتن هاجیهایمنیهابی دفاع لعنت برال یهوروسعود

    • هانیه

      چه بی ادب

    • بدون نام

      چه زود گرفت نفرین اینها فرشته اند

    • بدون نام

      خدا نابود کنه آل سعود را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج