۴۲۷۶۵۸
۴۹ نظر
۵۰۰۰
۴۹ نظر
۵۰۰۰
پ

یک نماینده: مطهری باید احضار شود

دستگاه قضا باید آقای مطهری را بابت تهمتی که به امام جمعه مشهد زده و او را مسبب لغو نشست روز اربعین خوانده است احضار و از ایشان مطالبه سند کند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم مشهد در توضیحاتی درباره اتفاقات روز گذشته شهر مشهد و لغو سخنرانی علی مطهری نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر جلسه سخنرانی آقای مطهری، همان‌طور که در بیانیه‌ها اعلام شده جلسه‌ای مذهبی و عزاداری بوده است، اساساً نیازی به اخذ مجوز نداشته است، از این رو مشخص است که جلسه مذکور مجلس عزاداری نبوده و برخلاف اعلام معاونت سیاسی امنیتی استانداری نشستی سیاسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر مشهد و در ایام مذهبی و عزاداری تجمعات مختلفی در تکایا و حسینیه‌ها برگزار شده و غالبا نیز سخنران دارند، اظهار داشت: اینکه از ابتدا جلسه‌ای بخواهد با مجوز برگزار شود و چهره‌هایی خاص نیز در آن حضور یابند ثابت می‌کند که جلسه ماهیت و کارکردی سیاسی داشته نه مذهبی و سوگواری.

پژمانفر گفت: با توجه به اینکه این نشست سیاسی قرار بود در دانشگاه تربیت معلم و سپس دانشگاه علوم پزشکی که هر دو دولتی هستند برگزار شود و چون برگزاری میتینگ‌های سیاسی در اماکن دولتی ممنوع است و از طرفی سوابق برگزاری چنین نشست‌هایی نشان داده که به بهانه این گونه جلسات، هنجارشکنی‌های فراوانی صورت می گرفته، لذا دستگاه قضا می‌بایست نسبت به صحیح برگزار شدن جلسه و رعایت هنجارها و نیز موازین جمهوری اسلامی اطمینان حاصل می‌کرد و بعد از آن می‌توانستند دستگاه‌های متولی مجوز صادر کنند.

* برگزارکنندگان جلسه درباره رعایت قانون تعهد ندادند

وی ادامه داد: با توجه به اخبار نگران‌کننده‌ای که راجع به این نشست از پیش شنیده شده بود، مسئولان قضایی از متولیان برگزاری نشست درخواست کردند که نسبت به رعایت قانون و مواردی که ذکر شد، تعهد دهند که این جلسه با آرامش برگزار می‌شود، اما متأسفانه بانیان جلسه از این کار خودداری کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های مربوط به این نشست و اعلام تعطیلی صورت گرفته به نایب‌‌رئیس مجلس در یک روز قبل از برنامه در حالی که ایشان هنوز در تهران بودند، گفت: دادستانی به برگزارکنندگان نشست اعلام کرده بود که جهت تامین ملزومات قانونی برپایی آن محتوا و زمان برنامه را تغییر دهند، اما متأسفانه با اصرار بر اینکه این جلسه می‌بایست در همان زمان برگزار شود مواجه شدند که خود این امر موجب نگرانی بیشتر شد.

* نشست سیاسی، چرا روز اربعین ؟

وی سناریوی متولیان برگزاری نشست روز اربعین شهر مشهد را نوعی فرار به جلو توصیف کرد و با تاکید براینکه آنها از ابتدا پیش‌بینی لغو نشست را کرده بودند، خاطرنشان کرد: در روز اربعین که در شهر مشهد دسته‌های عزاداری به حرکت درآمده و مردم، سوگوار عزای اهل بیت‌(ع) هستند، چرا باید چنین نشست سیاسی‌ برنامه‌ریزی شود؟

پژمانفر با ذکر این نکته که تشکلی قانونی و مجوزدار به نام «شورای اصلاح‌طلبان» وجود ندارد، گفت: دادستانی با توجه به شرایط پیش‌آمده و تعهد ندادن بانیان نشست و نیز اطلاعات واصله مبنی بر تلاش‌های جریانات افراطی جهت رفتارهای ساختارشکنانه و نیز نگرانی نسبت به تامین امنیت شخص نایب‌رئیس مجلس دستور به برگزار نشدن نشست داد؛ حال در نظر بگیرید اگر جلسه برگزار می‌شد و مشکل امنیتی روی می‌داد چه جنجالی کشور را در بر می‌گرفت.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این امر، یک موضوع کاملاً طبیعی بوده و تعجب از غوغاسالاران است که چگونه در مقابل ده‌ها برنامه که تعطیل شده و هیچ‌گونه شائبه امنیتی نداشته، سکوت کرده اما در مقابل این مسئله که توطئه از پیش طراحی شده‌ای بوده این مقدار هیاهو می‌کنند.

وی با بالا شمردن احتمال از پیش طراحی شدن این روند توسط خود متولیان نشست روز اربعین شهر مشهد، در ادامه تصریح کرد: معاون سیاسی استانداری دو ماه بیشتر نیست که مسئولیت گرفته است و با وجود مسائل متعدد این شهر که روی زمین مانده، کار را رها کرده و به فعالیت‌های سیاسی پرداخته است که متأسفانه این موضوع مشکلات زیادی را بر استان تحمیل کرده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تماس‌هایی که با استاندار گرفته شده ایشان هم از رفتارهای نادرست صورت گرفته اظهار نارضایتی کرده و اعلام کرده است که این رفتارها با هماهنگی وی صورت نمی‌گیرد، گفت: متاسفانه در اطلاعیه‌ای که نایب‌رئیس مجلس در این باره صادر کردند به دروغ گفتند که لغو برگزاری این نشست با هماهنگی علما و امام جمعه صورت گرفته است و واژه «داعش‌گونه» را برای علمای شهر مشهد به کار بردند.

* علی مطهری بابت تهمتش به امام جمعه مشهد احضار شود

وی این عبارت را توهین به علمای مشهد خواند و با اشاره به اعتراض شدید علما به این توهین اظهار داشت: دستگاه قضا باید آقای مطهری را بابت تهمتی که به علمای شهر مشهد زده و آنان را مسبب لغو نشست روز اربعین خوانده است، احضار کند و از ایشان مطالبه سند شود.

* پرونده «پدیده شاندیز»؛ چند سال/ تشکیل کمیته دروغ علی مطهری؛ سه ساعت

پژمانفر با ابراز شگفتی از وزارت کشور که در قبال یک بهتان و دروغ در عرض کمتر از سه ساعت بیانیه صادر کرده و دستور پیگیری از طریق تشکیل کمیته می‌دهد، گفت: این در حالی است که موضوعات بسیار مهم‌تری همچون «پدیده شاندیز» ماه‌ها و سال‌هاست معطل مانده و اهتمامی به حل آن وجود ندارد.

وی ضمن تقدیر از رفتار عاقلانه دستگاه قضا، جهت برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و حرکت‌های وحدت‌شکنانه و خارج از قانون در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو بیان داشت: در این ماجرا یک سوءاستفاده سیاسی نیز صورت گرفت؛ در حالی که از قبل عنوان شده بود که فرماندار مشهد فردا (سه‌شنبه) جابه‌جا خواهد شد ناگهان امروز شایعه درست می‌کنند که وی به واسطه لغو نشست سیاسی روز اربعین مشهد برکنار شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی صرفاً سیاسی‌کاری کرده و به مسائل امنیتی و اجتماعی استان توجهی ندارد و در حالی که در آستانه سال ۲۰۱۷ میلادی که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، هیچ اقدامی در حوزه مسئولیت خود در این زمینه نکرده است؛ به‌عنوان نمونه نمایشگاه کتابی که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود با بی‌کفایتی صورت گرفته این نمایشگاه به تعطیلی کشیده شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزارت کشور می‌خواهیم که به معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی یادآوری کند که معاون سیاسی احزاب اصلاح‌‌طلب نیست، و می‌بایست وقتی را برای پیگیری مباحث فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان نیز بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      همش مغلطه!هنوزجلسه برگزارنشده،اين بابا احتمال ميده كه ممكنه حرفي برخلاف ميلشون زده بشه!قضاوت پيش ازجنايت!فقط ميشه گفت،متاسفيم براي كشورمون بااين افرادتنگ نظر وخودراي!

    • بدون نام

      اول باید مشخص بشه دستور لغو سخنرانی از سوی چه کسی بوده

    • محمد حسین

      گریه داره که به راحتی اب خوردن و با بازی با کلمات مطهری را از جایگاه شاکی به جایگاه متهم میبرن.
      تازه اونم کسی که نایب رئیس مجلسه پس ما باید دیگه حساب کار خودمون را بکنیم که هیچ کاره ایم

    • بدون نام

      مطهری نان پدرش را میخورد وگرنه خودش که کاره ایی نیست تا دیروز اصولگرا بود اما امروز. .........

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        اصلا تو من بگو اصولگرا یعنی چه
        تو که تویی بزرگتر از تو هم دیگه نمیدونن اصولگرایی یعنی چه چون در موضوع مهمی مثل انتخابات ریاست جمهوری هم نمیتونن سر 1 نفر به توافق برسن چون اصولگرایی دیگه یک معنی نداره هر کسی از یه طرف میکشه
        مردم هم مطهری را به خاطر موضع گیری های خودش دوست دارن و البته پدرش هم عالم بزرگی بود

      • سعید

        اصولګرایی؟!! اګه منظور جناب بدون نام حمایت از اختلاسګران دولت قبله جای بحث نداره . ولی اګه اصولګرای واقعیه که من جناب مطهری رو نمونه کامل می دونم . چون براش فرق نمی کنه متخلف چه کسیه به همه متخلفان انتقاد داره . درود بر امثال ایشان

    • غضنفعر

      حاج اقا بحث الکی عوض نکن داری به بیراهه میری

    • بدون نام

      حاج آقا، لطفا به شعور مردم توهین نکنید. هرچی که بوده مجوز صادر شده بود، در ضمن وقتی با مجوز جلوگیری میشه، حتما آگه مجوز نداشتن مثل شیرازیا قصد جون را میکردند،،، واقعا جای تاسف داره که نماینده مشهد به این شکل صحبت میکنه

    • بدون نام

      امثال آقای پژمانفر عادت به فرافکنی دارند، اما بدانند مردم خادمان واقعی انقلاب رو خوب میشناسند .

    • بدون نام

      رحمت خدا بر شیری که خوردی مطهری عزیز
      مطهری رسواگر دشمنان مردم

    • بدون نام

      مطهری تنها کسیه که مردانه ایستاده
      ما باید ازش حمایت کنیم وگرنه دیگه باید بریم بمیریم

    • بدون نام

      پاپیش می گذاره پس نخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دست پیش را میگیره که پس نیوفته

    • بدون نام

      یه چیزهم طلبکارشده اندسیاست راببین واقعا که

    • بدون نام

      افراطی ها وتندروها ودلواپسها درمیان مردم جایگاه ندارند

    • بدون نام

      زمان تندروی گذشت

    • حجی

      واقعا بایدگریست به حال این ها .

    • بدون نام

      اختلاف انداز وتفرقه گری وچالش درجامعه ازتوبعید است

    • بدون نام

      کارها بر عکس شده یک نماینده که به اصطلاح رئیس کمیسیون فرهنگی مجلسه برای نائب رئیس مجلس خط و نشان میکشه پاها بزرگ شده یا گلیم ها کوچیک

    • بدون نام

      وای وای چه فاجه ای سخنرانی یه نفر لغو شده.تو شمال شهرداری تو گوش زن دست فروش زده,مردم کمرشون از بیکاری و گرونی شکسته ........ انقدر سر و صدا نشده که برای این سخنرانی شد

    • بدون نام

      من بعنوان مردم وقشر بسیار عادی از مطهری دفاع میکنم و متاسفم از اسمون ریسمونهاییکه این اقایان مثل همین نماینده مجلس مشهد میبافه
      بابا اگه ما مردمیم این موضوعات برامون مهمه و از شماها راضی نیستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما

    • داود

      نماینده مشهد؟؟؟؟فقط افسوس برای همشهریام بااین به اصطلاح نماینده جرم وجنایت دراین شهر فراموشش شده میگه این میتینگ خطرناک بوده

    • سید

      مردم عاقلند و فهیم جای مردم تصمیم نگیرید باید نماینده ملت ازادانه حرف بزند بعد از سخنرانی مردم خود قضاوت میکنند اگر مطهری بد بود در این چند دوره رای نماورد

    • بدون نام

      چرافقط برای مطهری مشگل ایجادمی شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون جرات حرف زدن داره

    • بدون نام

      مگه شما نماینده مشهد نیستی چرا برای پدیده شاندیز و موسسه میزان هیچ موقع هشدار ندادی که اینقدر از رسانه ملی تبلیغات میکردن

    • مشهدی

      مملکت هزاران مشکل اساسی و حل نشده دارد و مردم گرفتار و وامانده اند هیچ کس جوابگو نیست ولی برای یک موضوع بی اساس که هیچ دردی را از مردم دوا نمی کند چگونه رفتار می کنند!!!!!!! چرا با اینکه چندین ماه از موضوع اختلاس ها ، حقوقی های نجومی ، پدیده شاندیز ، موسسات مالی مثل ثامن الحجج و... ، به یغما بردن پس اندازهای فرهنگیان در صندوق ذخیره و هزاران موارد از این قرار، این همه دادو فریاد راه نمی اندازند و هیاهو به پا نمی کنند و راحت از کنار آن می گذرند . عزیزان ایفای حق و حقوق قانونی مردم دستخوش جناح و جناح بازی شده و با این بازیهای سیاسی مردم را سرگرم می کنند. از جناب آقای مطهری و سایر نمایندگان مجلس انتظار می رود که مسایل و مشکلات اقتصادی کشور و مردم رادر سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند و از ایجاد تنش و اختلاف و مسایل حاشیه ای دوری نمایند .

    • درود بر روح و روان استاد مرتضی مطهری

      خیلی عجیبه !به آقای مطهری میگویند حرف سیاسی زدن ممنوع! وای به حال بقیه این مردم بیچاره!

    • صالحی

      صلاح مملکت خسروان دانند ما انقلاب را مفت به دست نیاوردیم

    • سین لام

      بابا تو دیگه کی هستی!!!!توهین به شعور مردم تا چه حد!!حالا باید بگیم بع،،،،له درست میگی

    • شاهد

      آقای پژمانفر گویا مدعی‌ست مطهری خطاکار است چون تلاش داشته جلسه سیاسی در روز اربعین برگزار کند. بر فرض که حدس ایشان در خصوص نیت مطهری صحت داشته باشد، تصور ایشان با آموزه‌های امام راحل که می‌فرمودند دین از سیاست جدا نیست متناقض است. هر شهروند ایرانی حق دارد در جلسات عزاداری گفتمان سیاسی مطرح کند، مطهری باشد یا هر کس دیگر. برای اجتماع نیاز به مجوز بوده که گرفته شده. پس اعتراض پژمانفر وارد نیست.

    • بدون نام

      اصلا مطهری هرجا ميره حاشیه درست ميشه

      پاسخ ها

      • سعید

        چون عده ای از روشنګری میترسند و منافعشون که از بیت المال و جیب مردم بیچاره است به خطر می افته.

    • بدون نام

      خداوکیلی با هر آی کیوی میشه رفت تو مجلس؟ اگر جواب منفیه پس این نماینده ها با لابی رفتن؟ چون ظاهرا با سطح فهمی که اینجور نماینده ها دارن و مردم رو مو گیر اوردن غیر از این نمیتونه باشه

    • علی

      نمیدونم مطهری چی از مشهد میخاد با اون توهینی که در باره کنسرتها به امام رضا کرد.

    • علي

      دست دولت ووزير بي کفايت کشور دردنکندشماکه اينقدرپيگير وحساس هستي مگه ندانستيدچندنفرگذرنامه داديدباهمه پول که گرفتي مردم دراربعين امسال چه کشيدندودرکناراين موضرع که کار دولت بوده مسئله اربعين وبعدازچندسال پديده شانديز هم پيگيري کنيدلطفا

    • بدون نام

      تو که راست می گی جون خودت
      ممنون از سخنگوی غیب

    • بدون نام

      آقای پژمانفر واقعا نماینده مردم مشهد هستی ؟از امزوز جلو ورود به با نکها را بگیرید چون هر فرد ممکن است یک سارق مسلح باشد و دزدی کند آقای پژمانفر از خانه بیرون نیا دیروز جند نر از خانه بیرون آمدند و تصادف کردند نکند شما هم تصادف کنی ؟...

    • عاشورایی

      نشست سیاسی، چرا روز اربعین ؟
      چون سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما
      مگر قیام امام حسین علیه سلام غیر سیاسی بود؟

    • بی نام

      اگه یک نفرپیداشده وداره حقومیگه وحرف دل مردمومیزنه وحتی مجوزگرفته چراکارشکنی میکنید،عادت داریدبه این کارمردم بااتوبوس وباتهدیدنمیان توصحبتای مطهری خودشون بادل میان پس کارشکنی مثل همیشه نکنیداتفاق شیراز،روفراموش نکنید

    • حسن قنبری

      عالی

    • رضا

      مطهری خاری در چشم کوتاه بینان و کوتاه نظران.... کاش مجلس پر بود از این مردان مرد. جای توکلی هم در مجلس خالیست... بعضی ها هم فقط عنوان نمایندگی را یدک می کشند. که باید یدک کش می شدند....

    • peyman mokaber

      اقداماتی از این دست چون لغو سخنرانی ها و...به ویژه لغو کنسرت های موسیقی مجوز دار در بعض شهرها چون مشهد بواسطه نفوذ صاحبان ....

    • reza

      همه دوستانی که این مطلبو نقد کردند نگفتن دقیقا کجای مطلب ایراد داشته! مثل مطهری فرار رو به جلو میکنید.
      اگر ایمان ندارید لا اقل ازاده باشید.
      مطهری هرکی هست باشه، نماینده هست باشه؛ چرا 72 سخنرانی منتقدان دولت رو رسانه ای نمیکنید؟ و دستور پیگیری و ... نمیدهید؟ پس یه جای کار میلنگه.
      امان از تبلیغات...

    • حسین

      مطهری اصلا درد مردم رو نمی دونه فقط فقط دوست داره همیشه جنجال راه بیندازه بابا برو دوتا طرح خوب بذار برو مناطق محروم رو ببین برو مشکلات مردم رو ببین برو صحیفه ی امام رو بخون برو کتابهای بابات رو بخون برو وضع فرهنگیمون رو درس کن وقتی نماینده تو باشی وضع فرهنگیمون بهتر از این نمیشه
      مشکلات ما با چهار تا سخرانی که حل نمیشه

    • نا شناس

      من اگر جای دادستان مشهد بودم از مطهری تعهد می گرفتم اگر حوداثی رخ داد جواب گو باشد وانظامات جلسه هم به عهده خودش می گذاشتم نیروی انتظامی بیچاره چکار کند اینها کارشان این است

    • بدون نام

      بنظر من اصولگرایان خیلی بدبخت و مفلوک هستند نمیخواهند واقعیت ها بپزیند چرا که ملت از آنها روی برگرداند و قبول شان ندارند

    • بدون نام

      پسر نوح با بدان بنشست * خاندان نبوتش گم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج