۴۲۸۳۷۶
۲۱ نظر
۵۰۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سخنگوی وزارت امور خارجه: دلواپسان فقط دروغ می‌گویند و نق می‌زنند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کسانی با ادعای دلواپسی غیرمنصفانه فقط می‌نشینند، نِق می‌زنند و با دروغگویی شب را روز و روز را شب توصیف می‌کنند. اینها هر چه در کشور کمتر باشند بهتر است.

خبرآنلاین: سخنگوی وزارت خارجه گفت: کسانی با ادعای دلواپسی غیرمنصفانه فقط می‌نشینند، نِق می‌زنند و با دروغگویی شب را روز و روز را شب توصیف می‌کنند. اینها هر چه در کشور کمتر باشند بهتر است.

بهرام قاسمی درباره ضرورت پیشرو یا دنباله‌رو بودن دیپلماسی پارلمانی نسبت به دیلپماسی دستگاه وزارت خارجه گفت: این موضوع، قاعده‌مندی خاصی ندارد چون دیپلماسی پارلمانی در جای خودش تعریف می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت و تأثیرگذاری دیپلماسی پارلمانی و ضرورت فعال‌بودن آن افزود: روزی شاید نتوان درباره موضوعی از موضع دولت با دولت یک کشور سخن گفت ولی از طریق دیپلماسی پارلمانی بتوان این کار را انجام داد یعنی هیأتی از مجلس شورای اسلامی براساس هدفی تعریف‌شده به آنجا برود و گرهی را باز کند. چنین حالتی مصداق پیشتازی دیپلماسی پارلمانی است. در برخی مواقع نیز شاید لازم باشد ابتدا وزارت خارجه ورود کند و سپس هیأت پارلمانی پیگیر قضیه شود.

سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: وزارت خارجه از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی خوب دارد استفاده می‌کند، البته نمی‌توان این بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی را حداکثری خواند ولی به طور نسبی تحرک آقای لاریجانی و هیأت‌های پارلمانی در حوزه سیاست خارجی خوب توصیف می‌شود.

وی درباره تأثیر دیپلماسی پارلمانی در برقراری دوباره روابط دیپلماتیک میان تهران و لندن و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور نیز اظهار کرد: ارزیابی من آن است که دیپلماسی پارلمانی در این موضوع تأثیر نداشت چون مسائل مربوط به انگلیس فرق می‌کند.

قاسمی در پاسخ به این سوال که دیپلماسی پارلمانی مجلس نهم با وزارت خارجه همسوتر و هماهنگ تر بود یا مجلس دهم؟ تصریح کرد: قضاوت درباره این مسئله هنوز زود است ولی در مجموع می‌توان گفت معدل مجلس دهم در درک و فهم سیاست خارجی بالاتر است.

وی با مثبت ارزیابی کردن حضور یک دیپلمات در رأس مدیریت قوه مقننه افزود: آقای لاریجانی فرد توانمندی در حوزه دیپلماسی است و در مجلس گذشته نیز فعال بود. موضعگیری‌های او در حوزه سیاست خارجی بسیار دقیق است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره کاهش تعداد دلواپسان در مجلس دهم نسبت به دوره نهم گفت: همه دلواپس ایران هستیم اما کسانی با ادعای دلواپسی نیز غیرمنصفانه فقط می‌نشینند، نِق می‌زنند و با دروغگویی شب را روز و روز را شب توصیف می‌کنند و کارهایی را که انجام شده است قبول ندارند و مسائل را سیاه‌نمایی می‌کنند. چنین کسانی دلواپس واقعی کشور نیستند و هر چه در کشور کمتر باشند بهتر است چون نقش منتقد را بازی نمی‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه هر چه تعداد منتقد آگاه در کشور بیشتر باشد خوب است، افزود: معتقدم در مجلس دهم وزن منتقدان واقعی و منصف نسبت به مجلس گذشته بیشتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گفتن نمی خواهد که
      مگر نمیبینی یک تحریم را لغو کردن بجاش چند تاگذاشتن!

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        برجام قرار بود فقط حربه هسته ای را از آمریکا بگیره و واقعا هم این حربه را از اونها گرفت چون دیگه بر اساس موضوع هسته ای نمیتونن تحریم کنن.
        ظریف و دولت هم تعهد ندادند که آمریکا در موضوعات دیگر تحریم نکنه
        بنابر این توافق هسته ای به خوبی تنظیم شده و ایران را به هدفش رسوند.
        شما به جای فریب خوردن و همچنین فریب دادن دیگران واقعیت را ببینید
        این قرارداد اولین قرارداد ایران با همه اون کشور هایی بود که در طول تاریخ با ایران قرارداد بستن و سر ایران کلاه گذاشتن
        این اولین قرارداد ایران هست که غربی ها و روس ها نتونستن زیرش بزنن و نمیتونن اجرا نکنن
        این قرار داد مایه افتخار نسل های بعدی خواهد بود و وجه تمایض تاریخ ایران با گذشته است.

      • بدون نام

        یعنی این حرفای مخمد حسین رو میشنوم دلم میخاد خودمو خفه کنم.یعنی چی نمیتونن برطبق موضوع هسته ای تحریم کنن.؟قرارداد به چه درد من کارگر خورده؟داداش چی زدی؟تحریم تحریمه .حالا تو اسمشسو میخای هرچی بزار.وقتی نه پول بدی نه هواپیما نههیچ چیزی .چه فرقی میکنه.الان هیچکس نمیتونه چیزی بخره و فقط به همین خاطر تورم کمتره.که تازه همونم جای بحث داره.خودتم میدونی چی میگم.برجام قرار بود اوضاع رو بهتر کنه اونم تا آخر پارسال.ولی تا الان هیچ نشده.

      • مهدی

        تمایض نه تمایز

      • محمد حسین

        ببین اگه تو کارگری منم بیکارم پس اتفاقا تا اینجا وضع تو از من بهتره.یعنی چه تحریم تحریمه؟ یعنی شما توقع داری با همین یه قرارداد کل مشکلات ایران و امریکا حل بشه؟ توقع شما غیر منطقیه ایرادی به این قرارداد نیس. اونا زورشون زیاده ما هم خواستیم بایستیم جلوشون ، سفارتشون را بگیریم قایقشون را بگیریم پرچمشون را اتیش بزنیم بگیم مرگ بر امریکا و امثال این کارا اونا هم زورشون بیشتر ماست بدتر تلافی میکنن وگر نه حتی تحریم حقوق بشر و این چیزا هم بهانه اس چون عربستان بدتره اما هیچ کاریش ندارن یعنی کاملا مشخصه تحریم ها برای چیه این چیزا هم به اراده دولت بستگی نداره پس در نتیجه این که دلواپسان تحریم های غیر هسته ای را به برجام ربط میدن کار اشتباهیه خودشونم میدونن که این تحریم ها اتفاقا مربوط به عقاید و رفتار های خود اوناست نه برجام
        =-=-=-=
        بله ببخشد تمایز درسته

    • بدون نام

      واقعا حقیقت را گفتی خیلی زیاد

    • بدون نام

      برجامتون مارو بیچاره کرد چی بود اخه این

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره دیگه یه جنسی که 100 دست میچرخید تا به دست ما برسه راحت از مرز میاد داخل نون شماها اجر شد با این برجام

    • محمود

      سلام سطح فکرها باید. رو به جلو باشه الکی با هم درگیر نشید. ما از شما عزیزان كار و رونق میخایم. آلان. زندگی کردن سخت هست بس. من از دولت امید میخام. سنجیده. رو به جلو نگاه کنه و با تمام کشورها. ارتباط بر قرار کنه بخاطره کشورمون. اگه با همه بزنیم میشم کره شمالی

    • محمد

      شک نکنید که دلواپسان تنها دلواپس منافع خودشون هستند و بس

    • بدون نام

      نقد منصفانه و دلسوزی منصفانه

    • بدون نام

      دلواپسان در واقع دلواپس جیب خودشون هستن همونایی ک در طول تحریم ها یه شبه میلیاردها تومن ب جیب می زدند واردات شیر خشک فاسد ، واردات برنج تاریخ گذشته ، واردات کالاهای دست پنجم چینی ، حرکت افعی وار قیمت های خودرو ک شبی یک میلیون افزایش قیمت داشتن ، وارد کنندگان پالم اینها دلواپسان واقعی هستن

    • امیرخانی

      بعضی ها حتی الفبای برجام را هم نمیدون فقط بلد از اونایی که چوب لاچرخ دولت میزارن تقلید کنن ساز مخالف بزنن اونایی که مخالف تمام بندهای برجامند طرفدار همون اقایی هستن که با سیاست های نابه جا وغلتش مملکت را ۲۰ سال عقب انداخت هر چند کسی که خودشو به خواب زده باشه محاله بیدارش کرد

    • بدون نام

      دلواپسان، دلواپس خودشان هستند نه مردم

    • بدون نام

      دولت تدبیر و امید ..... وضعیت اقتصادی بهتر نخواهد شد از وقتیکه روحانی سر کار آمده همه چیز بر علیه کم درآمدها بوده مردم رو .......بدبخت کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کم ارزش شدن پول اول از همه قشر ضعیف را تحت فشار میذاره اونم دولت احمدی نژاد بود که با استقراض مکرر از بانک مرکزی و چاپ بی پشتوانه پول برای طرح هایی مثل مسکن مهر و طرح های مهرماندگار ارزش پول ایران را با پشکل برابر کرد

    • بدون نام

      بری همین دلواپسان را ببینی کلی دارایی دارند

    • بدون نام

      دلواپسان دلسوزان کشورند....

    • بدون نام

      دلواپس و تندرو، اینها القابی هستند که میتونیم باهاشون دشمنان اصلی این اب و خاک رو بشناسیم. دشمن ما نه امریکاست و نه اسرائیل، دشمن ما طرز تفکر این افراد هست....

    • بدون نام

      اره درست میگه شماها راست میگین وبرجام اثر خودش رو سر سفره های ملت نشان داد گوشت ارزان مرغ ارزان اب برق وگاز ارزانتر ودلار هیچ!!!!

    • بی نام

      الحق که درست گفتی ، اینها نگران منافع خودشان هستن....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج