اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۸۸۷۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نقشه مخفیانه دموکرات‌ها علیه ترامپ

وبسایت پولیتیکو از تحرکات مخفیانه دموکرات‌ها برای کاستن از آرای الکترال ترامپ خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: وبسایت پولیتیکو گزارش داد تعدادی از اعضای دموکرات کالج انتخاباتی آمریکا در مخالفت با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب این کشور، قصد دارند فرآیند انتخاب رسمی او در نشست آتی کالج انتخاباتی را با چالش مواجه کنند.

بر اساس این گزارش، برخی از اعضای دموکرات کالج انتخاباتی آمریکا در حال رایزنی با همتایان مستقل و جمهوری ‌خواه خود هستند تا در نشست رسمی این کالج که قرار است در تاریخ ۱۹ دسامبر برگزار شود، به گزینه ‌ای غیر از ترامپ رای دهند تا او نتواند ۲۷۰ رای الکترال لازم را برای نهایی کردن پیروزی خود کسب کند.

به گفته منابع آگاه، آنها از اعضای جمهوری ‌خواه کالج انتخاباتی نخواسته ‌اند به هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده دموکرات‌ها رای دهند؛ بلکه به آنها توصیه کرده‌اند با توجه به آرای مردمی بیشتر کلینتون، نارضایتی عمومی از پیروزی ترامپ در انتخابات و مواضع جنجالی او در ایام رقابت‌های انتخاباتی، در روز رای ‌گیری به گزینه جمهوری ‌خواه دیگری مانند «میت رامنی» نامزد ریاست جمهوری جمهوری ‌خواهان در انتخابات ۲۰۱۲ یا «جان کیسیک» فرماندار اوهایو و رقیب سابق ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌ خواه رای دهند تا او نتواند حد نصاب لازم را در آرای الکترال کسب کند.

طبق قانون انتخاباتی آمریکا، هر نامزد برای پیروزی نهایی در انتخابات باید دستکم ۲۷۰ رای از مجموع ۵۳۸ رای کالج انتخاباتی آمریکا را از آن خود کند.

اعضای دموکرات کالج انتخاباتی امیدوارند حتی اگر با توجه به اینکه ترامپ با پیروزی در ایالت‌های تعیین‌ کننده دستکم روی کاغذ ۲۹۰ رای الکترال را به خود اختصاص داده است، نتوانند از ریاست جمهوری او جلوگیری کنند، دستکم بتوانند با تغییر نظر برخی از اعضای کالج انتخاباتی، مشروعیت نظام انتخاباتی دولایه ‌ای آمریکا را زیر سوال برده و زمینه را برای اصلاح آن و حذف کامل سیستم الکترال فراهم کنند.

کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۸ نوامبر (۱۸ آبان) با وجود آنکه حدود ۱.۷ میلیون رای بیشتر از ترامپ به دست آورد، در آرای الکترالِ ایالت‌ها مغلوب رقیب جمهوری‌ خواه خود شد.

اعضای کالج انتخاباتی آمریکا در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) برای انداختن رای خود به صندوق به صورت جداگانه در ایالت خود تشکیل جلسه می ‌دهند. آنها در ۲۸ ایالت طبق قانون ملزم هستند به نفع نامزدی رای دهند که در آن ایالت‌ها بیشترین آرای مردمی را به دست آورده است. اما در مابقی ایالت‌ها چنین الزامی وجود ندارد؛ هرچند آنها معمولاً برای به خطر نیفتادن آینده سیاسی ‌شان به آرای مردمی ایالت خود خیانت نمی‌ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج