۴۳۰۴۵۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اصغر فرهادی: فیلم‌هایم دیالوگی میان ایران و آمریکا است

اصغر فرهادی در مصاحبه با روزنامه «چاینا مورنینگ پست» گفت: فیلمنامه‌هایم را با قلبم و نه برای مخاطب خارجی می‌نویسم.

خبرگزاری فارس: اصغر فرهادی در مصاحبه با روزنامه «چاینا مورنینگ پست» گفت: فیلمنامه‌هایم را با قلبم و نه برای مخاطب خارجی می‌نویسم.
اصغر فرهادی: فیلم‌هایم دیالوگی میان ایران و آمریکا است

اصغر فرهادی در مصاحبه اخیر خود با روزنامه انگلیسی‌زبان «چاینا مورنینگ پست» درباره سفرش به آمریکا برای حضور در مراسم اسکار گفت: این درست زمانی بود که سیاستمداران آمریکایی و ایرانی به گزینه جنگ می‌اندیشیدند،ولی اکنون خوشحالم که فرهنگ مورد بحث است.

روزنامه «چاینا مورنینگ» در ادامه این مصاحبه می‌نویسد: این فیلمساز (فرهادی» یکبار دیگر و اینبار با فیلم «فروشنده»، خود را در جایگاه یک رابط فرهنگی یافته است که به عنوان نماینده ایران در هالیوود، مراسم اسکار، حضور یافته است.

این روزنامه هنگ‌کنگی در ادامه به نقل از فرهادی نوشت، فرهادی احساس نمی‌کند که در فیلم‌هایش اجباری برای شفاف سازی سوءتفاهم‌هایی که آمریکایی‌ها درباره جامعه ایران دارند، داشته باشد ولی او معتقد است که اصولا فیلم‌هایش همچون ابزاری برای برقراری دیالوگ میان مردم سرزمینش و آمریکایی‌ها عمل می‌کنند.

فرهادی در این‌باره می‌گوید: زمانی‌که شروع به نوشتن یک فیلمنامه می‌کنم، به خودم نمی‌گویم که باید فیلمی بسازم که توسط مخاطب خارجی دیده شود و یا اینکه چون قرار است این فیلم توسط مخاطب خارجی دیده شود، باید کار بیشتر انجام دهم.

وی افزود: همیشه با این ذهنیت که مخاطب می‌تواند هرکسی در هرجایی از این کره خاکی باشد به سراغ سوژه‌هایم می‌روم ، یعنی در واقع آنچه که دلم می‌گوید را بر صفحه کاغذ می‌آورم.

«چاینا مورنینگ» در پایان این مطلب می‌نویسد: آثار فرهادی به خاطر به تصویر کشیدن زندگی در پیچ و خم مسائل اخلاقی مورد توجه است.این فیلمساز شخصیت‌هایش را مورد قضاوت قرار نمی‌دهد بلکه کاری می‌کند که مخاطبان آنگونه که می‌خواهند داستان فیلم را تمام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامبيز

      اصغر آقا خيلي مراقب باش ها ...... اينقدر دشمن بي منطق و مغرض داري كه منتظرن يه كلمه حرف ازت بشنون تا هزار تفسير و معني و ..... از توش دربيارن و كاري كنن كه آواره غربت بشي براي هميشه..... به نظر من در مورد كارهات هرچي بيشتر سكوت كني بيشتر به دل مردم ميشيني و گزك هم دست جماعت كله خشك نميدي......آثارت خودشون يه دنيا حرفن.....پس خواهشا چيزي نگو..... ايشالله هميشه سربلند و پيروز باشي و نام ما ايراني هارو در دنيا پرآوازه كني.....دمت گرم آقاي فرهادي عزيز

    • بدون نام

      بله خودش قضاوت نمیکند ولی کاری میکند بیننده طبق خواست مورد رضایت کارگردان قضاوت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج