اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۰۷۲۷
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

مدیرعامل مستعفی راه آهن توضیح داد

۲ خطای بزرگ دلیل سانحه ریلی سمنان

مدیرعامل راه‌آهن امشب با ارائه جزئیات وقوع سانحه برخورد ۲ قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان، خبر استعفای خود را به دلیل وقوع این حادثه اعلام کرد و افزود: این استعفا از سوی وزیر راه و شهرسازی پذیرفته شده‌است.

خبرگزاری فارس: محسن پورسید آقایی در اخبار سراسری شبکه یک صداوسیما ضمن تسلیت به مردم تبریز به خاطر وقوع حادثه برخورد دو قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان در محل راه‌آهن شمال شرق کشور، اظهار داشت: سیستم ATC به عنوان سیستم کنترل اتوماتیک قطار بسیار پیشرفته است و همین سیستم روز وقوع حادثه یک بار از بروز سانحه جلوگیری کرده است.

وی افزود: قطار مسیر تبریز - مشهد ابتدا به دلیل یخ‌زدگی در سیستم ترمز حدود ۶ کیلومتر پس از ایستگاه هفت‌خوان در راه‌آهن شمال شرق در ساعت ۶:۲۲ دقیقه صبح متوقف می‌شود و پس از آن یک ساعت بعد قطار سمنان - مشهد وارد ایستگاه می‌شود که چراغ قرمز سیستم در واقع سرعت قطار مذکور را می‌گیرد.

وی گفت: پس از توقف قطار سمنان - مشهد لکوموتیوران با مسئول CTC تماس می‌گیرد که چراغ عبور قرمز است اما این مسئول که به تازگی شیفت وی عوض شده بود با نگاهی به سیستم به لکوموتیوران قطار سمنان - مشهد اعلام می‌کند که مسیر مقابل وی باز است و حرکت کند.

مدیرعامل مستعفی راه‌آهن ادامه داد: مسئول CTC به لکوموتیوران قطار سمنان - مشهد اعلام می‌کند که سیستم ATC را قطع کند و قطار را به صورت دستی هدایت کند و بدین ترتیب قطار سمنان - مشهد چون در مسیر هم شیب وجود داشته است ۴ دقیقه بعد به قطار تبریز - مشهد می‌رسد و ۶ ثانیه هم زودتر ترمز اضطراری می‌کند اما متأسفانه حادثه رخ می‌دهد.

پورسید آقایی افزود: همه مکالمات لکوموتیوران با مسئول CTC ضبط شده است. کنترلر در مرکز کنترل تصورش آن بوده است که با لکوموتیوران تبریز - مشهد صحبت می‌کند در حالی که با لکوموتیوران قطار سمنان - مشهد صحبت کرده است و بدین ترتیب به وی اعلام کرد که مسیر مقابل آن قطار باز است و حرکت کند.

وی گفت: اشتباه دوم در این حادثه آن بود که لکوموتیوران اجازه ندارد با مسئول سامانه صحبت کرده و سیستم هوشمند را خاموش کند در حالی که این اتفاق رخ داده است.

پورسید آقایی با بیان اینکه دخالت عامل انسانی موجب بروز این حادثه شده است،اضافه کرد: کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در حال بررسی این موضوع است تا مقصران حادثه مشخص شوند.

وی همچنین بیان کرد: به هر حال این خطاها از سوی پرسنل تحت مدیریت اینجانب رخ داده است و بنده به عنوان مسئول ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های جان‌ باختگان و عذرخواهی از آنها از سمت خود استعفا می‌دهم.

مدیرعامل مستعفی راه‌آهن گفت: بنده این استعفا را به وزیر راه و شهرسازی ارائه دادم و وی با این استعفا موافقت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم خیلی مردی

    • بدون نام

      مملکت ما که برای استخدام همه جاش شده پارتی بازی! قبل از استخدام اگه گزینش های جسمانی درست و حسابی برگزار کنند، خطای انسانی به این تابلویی پیش نمیاد.. فکرا همه درگیر مسایل اقتصادی هست و تنها چیزی که نیست فقط تمرکز روی کار هست.

    • علی حیدری

      به پرسنل راه اهن بیشتر اموزش داده شود که بعد از این حوادثی از قبیل این حادثه جلوگیری شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج