adexo3
۴۳۱۶۸۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

چند صدایی در چند قدمی اردوگاه اصولگرایان

به نظر می‌رسد جریان اصولگرا حال و روز خوبی ندارد و خطر انشقاق و چند کاندیداتوری در این جریان هر روز بیشتر می‌شود. از یک سو طیف پایداری سر سازش با گروه‌های دیگر اصولگرا ندارد و در سوی دیگر گروه‌هایی هستند که قائل به معرفی کاندیدایی مستقل از میان خود برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ می‌شوند.

روزنامه آرمان: به نظر می‌رسد جریان اصولگرا حال و روز خوبی ندارد و خطر انشقاق و چند کاندیداتوری در این جریان هر روز بیشتر می‌شود. از یک سو طیف پایداری سر سازش با گروه‌های دیگر اصولگرا ندارد و در سوی دیگر گروه‌هایی هستند که قائل به معرفی کاندیدایی مستقل از میان خود برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ می‌شوند.
این وضعیت بی‌تردید آینده خوبی برای جریان اصولگرایی رقم نخواهد زد. دیروز نمونه‌ای از این استقلال انتخاباتی مشاهده شد، به نحوی که عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری از نهایی شدن لیست انتخاباتی این تشکل سیاسی برای انتخابات سال آینده در اواسط آذرماه خبر داد. حسن غفوری‌فرد با اشاره به روند وحدت در بین اصولگرایان، گفت: تلاش خوبی برای «وحدت» در حال انجام است، اما کار مشکل است. وی افزود: یکی از مشکلاتی که داریم و کشورهای دیگر ندارند این است که مردم ما بسیار زیاد احساس وظیفه شرعی می‌کنند! هیچ‌کس احساس وظیفه شرعی نمی‌کند که دست یک پیرمرد را بگیرد و به آن طرف خیابان ببرد، ولی برای نماینده شدن و رئیس‌جمهور شدن بسیاری احساس وظیفه شرعی می‌کنند و اگر یک نفر واقعا احساس وظیفه شرعی کند دیگر نمی‌توان با حرف و نصیحت کاری از پیش برد. عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در امور سیاسی دنیا یک توافق صورت می‌گیرد و وقتی جمعی به توافق برسند همه آن را می‌پذیرند، گفت: در تلاشیم اصولگرایان با محوریت روحانیت در انتخابات آتی به وحدت برسند و در این زمینه تلاش خوبی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.
غفوری‌فرد در عین حال با اشاره به سال ۹۲ یادآورشد: رسیدن به اجماع و وحدت کار ساده‌ای نیست. در دوره قبل برخی کاندیداها معتقد بودند تنها فردی هستند که برنامه دارند و وقتی شخصی به این نتیجه برسد خواهش از او برای کنار رفتن بسیار مشکل است، البته امیدواریم مسیر وحدت در سال ۹۶ به گونه دیگری باشد. دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های تشکل متبوعش برای ورود به عرصه انتخابات سال ۹۶، گفت: جامعه اسلامی ورزشکاران زیرمجموعه جبهه پیروان خط امام و رهبری است، ما لیست خودمان را به آنها می‌دهیم ولی در نهایت هرچه جبهه پیروان تصمیم بگیرند ما هم تبعیت می‌کنیم. وی افزود: اکنون لیست‌های احزاب عضو جبهه پیروان آماده شده و تا اواسط این ماه به لیست ابتدایی جبهه می‌رسیم.
نباید به وحدت‌شکنان امتیاز دهیم
غفوری فرد در ادامه می‌گوید:‌پس از آن جبهه هم باید با سایر اصولگرایان به توافق برسد. در این کارزار پایداری خود تبدیل به رقیبی برای جریان اصولگرایی شده است چنانکه قرار بر این است که اصولگرایان در هیچ شرایطی به پایداری امتیاز ندهند. قطعا اگر به سمت امتیاز دهی بروند، عملا جریان اصولگرایی را به سمت انحلال و نابودی می‌برند. هر گروهی که در اصولگرایان این کار را بکند، از سوی جریان کلی اصولگرایی طرد می‌شود و در عین حال هیچ سهمی هم نخواهد داشت. ما نباید به کسانی که وحدت شکن هستند، امتیاز دهیم. این‌بار با دفعه‌های قبل فرق دارد. اگر جریان اصولگرایی در پی این باشد که برای رسیدن به وحدت باج دهی کند، این روند، محکوم به شکست است. جریانات مختلف هم در می‌یابند که برای رسیدن به سهم بیشتر باید وحدت شکنی و طغیان کنند. بنابراین اصولگرایان نباید اجازه چنین کاری دهند که به عنوان یک روند در جریان اصولگرایی باب شود. باید اصولگرایان به گونه‌ای حرکت کنند که گروه‌های اصولگرایی متوجه شوند که اگر با نظم کلی اصولگرایان همراهی نکنند، سهمی نخواهند داشت.»
امیر محبیان تئوریسین جریا ن اصلاحات هم می‌گوید:«قرار بر این است که اصولگرایان در هیچ شرایطی به پایداری امتیاز ندهند. قطعا اگر به سمت امتیاز دهی بروند، عملا جریان اصولگرایی را به سمت انحلال و نابودی می‌برند. هر گروهی که در اصولگرایان این کار را بکند، از سوی جریان کلی اصولگرایی طرد می‌شود و در عین حال هیچ سهمی هم نخواهد داشت. ما نباید به کسانی که وحدت شکن هستند، امتیاز دهیم. این‌بار با دفعه‌های قبل فرق دارد.
اگر جریان اصولگرایی در پی این باشد که برای رسیدن به وحدت باج دهی کند، این روند، محکوم به شکست است. جریانات مختلف هم در می‌یابند که برای رسیدن به سهم بیشتر باید وحدت‌شکنی و طغیان کنند. بنابراین اصولگرایان نباید، اجازه چنین کاری دهند که به عنوان یک روند در جریان اصولگرایی باب شود. باید اصولگرایان به گونه‌ای حرکت کنند که گروه‌های اصولگرایی متوجه شوند که اگر با نظم کلی اصولگرایان همراهی نکنند، سهمی نخواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم از ذات ضدمردمی و ضدایرانی اصولگرایان دلواپس منافع شخصی, خبر دارند و در انتخابات با مشت آهنین از آنها استقبال خواهند کرد.
      حسرت آوردن رای بر دل سیاه همه دلواپسان خواهد ماند

    • چکش

      چه فایده ای داره کسانیکه امتحانشون پس دادن دوباره میخوان بیان این مردم دیگه حواسشون هست پس زحمت نکش بازنشسته بشن سنگین ترن

    • عبدالله

      چه خبرنگران کننده ای همه امیدما به اصول گرایان چیز...است حالاچکارکنیم چره ای نیست خ.دکشی می کنیم

    • بدون نام

      اصولگراهاکاندیدامعرفی نمیکنن تااصلاح طلبا بسوزن وببیننداین آقاکه هست این دوره چقدر رای داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج