۴۳۳۶۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

آمار بیکاری در اصفهان نگران کننده است

قائم مقام سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: در اصفهان آمار بیکاری نسبت به نورم کشوری بالاتر است و این امر بسیار نگران کننده است.

خبرگزاری تسنیم: رحمت‌الله رحمتی شامگاه امشب در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تخصصی سفال و سرامیک شهرضا در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه عده زیادی از افراد با امکانات آموزش‌های مهارتی آشنایی نداشته و یا اینکه نقش آنها را جدی نمی‌گیرند، اظهارداشت: حدود ۸ هزار استاندارد آموزشی وجود دارد که از این تعداد ۳۰۰۰ عدد در حدود ۷۰۰ مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای دولتی و ۸ هزار کارگاه آموزشی زیر پوشش این سازمان آموزش داده می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت بالا رفتن تعداد افرادی که در کشور آموزش‌های فنی وحرفه‌ای را دریافت می‌کنند، بیان کرد: آمارها نشان از این دارد که ۴۰ درصد نیروی کار کشور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده که نیاز به بالا رفتن این میزان نیاز است.

قائم مقام سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به نامگذاری امسال‌ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: بدون تردید دروازه ورود به اشتغال، پایداری اشتغال و افزایش بهره‌وری در صنعت و کشاورزی، ارتقا و آموزش مهارت است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای است، افزود: جوانان برای رسیدن به اشتغال باید از مسیر مهارت آموزی عبور کنند زیرا اقتصاد مقاومتی مبتنی بر افزایش بهره‌وری بوده که این امر جز از راه آموزش و ارتقاء مهارت میسر نیست.

رحمتی با بیان اینکه مهارت و تخصص نیروی کار سرمایه مهمی برای کشور است، اظهارداشت: در بخش‌هایی همچون صنعت این مهارت آموزی، اهمیت و ضرورت دو چندانی پیدا می کند.

وی بیان کرد: ۷۰۰ مرکز در کشور داریم و سالیانه حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت آموزش، ۸۰۰ هزار در بخش دولتی و ۷۰۰ هزار در آموزشگاه‌های آزاد فعالیت می‌کنند.

قائم مقام سازمان فنی‌وحرفه‌ای با تأکید بر اینکه از اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی‌ها و صنعت دعوت می‌کنیم آموزش‌های فنی‌وحرفه ای را فراگیرند، گفت: نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۵ تا ۱۳ درصد است، متأسفانه نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ۱۹ درصد می‌رسد بنابراین باید فرهنگ اشتغال و کارجویی را عوض کنیم.

وی گفت: ۲هزاو۶۴۰ دانشگاه در سطح کشور داریم، زمانی دانشگاه آزاد و پیام‌نور برای ارتقای منابع فرهنگ علوم انسانی خلق شدند، اما متأسفانه امروز خصلت دانشگاه‌های ما به تئوری و مدرک گرایی تبدیل شدند.

رحمتی بیان کرد: کشور چین با یک میلیارد و۲۰۰ میلیون جمعیت ۲هزارو۴۸۰ دانشگاه دارد و در جهان در بخش اقتصاد بسیار موفق بوده چرا که نگاه چین در فرهنگ اشتغال تغییر کرده است.

وی با اشاره به ایجاد یک بازارچه برای فروش دستاوردهای مشاغل خانگی، اظهار داشت: فنی‌وحرفه‌ای شهرضا باید ایجاد مشاغل کوچک خانگی در رشته‌های متعدد را برای زنان سرپرست خانوار و حتی آقایان و توانمندسازی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در دستورکار داشته باشد.

قائم مقام سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور تصریح کرد: فنی‌وحرفه‌ای مهارت می‌آموزد و به دنبال آن با کمک موسسات مالی و پولی کشور و به‌ویژه صندوق کارآفرینی امید برای مشاغل کوچک تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در اصفهان آمار بیکاری نسبت به نورم کشوری بالاتر و این امر بسیار نگران کننده است، گفت: کارخانه‌‌ای که میلیاردها سرمایه می‌برد اشتغال اندکی را ایجاد می‌کند باید ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم تا به نتایج مثبت در اشتغال برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کدوم شهر رونق اقتصادی داره؟

    • بدون نام

      آقای رحمتی شعار ندهید در ایران بیکار زیاد هست نه در اصفهان

    • بدون نام

      در کجا نگران کننده نیست.دولت خودش اقرار کرده در فرصت شغلی موفق نبوده.افسوس.

    • بدون نام

      اماربیکاری تو همه شهر و استان و کشورمون نگران کننده است چون از بس اختلاس و نجومی گرفتن خوردنو بردن دیگه چیزی برا ملت نزاشتن ک

    • مرتضی

      علت اصلی بیکاری درکشورفقط فقط فقط...............ورودبی حدوحساب افغانی اگرمابودیم ایا افغانیها میگذاشتن بریم اونجاکارکنیم به یک نفرزنده به ایران نمیامد

    • جانیاز

      یک کارگربایک حقوق معین وسه فرزندبیکاربدون ماشین پای پیاده ویک عالم بدهی برای جهیزیه دخترم خداشاهد امشب که این مطلب رامینویسم دخترودامادم امدندخانه حتی نان خالی ندارم چه برسدبه شام گریه درگلویم بغض کرده خدالعنت کندمسولین راکه بیگانه پرورشده اندو سرمایه ی مابرای جنگ اعراب خرج میشودکاردست افغانها وبقیه اختلاس ننگ ونفرین بردست اندرکاران

    • مهدی

      اصفهان نفت داره ؟
      گاز داره ؟
      هشتاد درصد بودجه ی کشور رو تامین می کنه ؟
      خوزستانی که همه ی اونها رو داره آمار بیکاریش بیشتر از اصفهانه...
      با نگرانی هم نمیشه برای مملکت کاری کرد.

    • بدون نام

      اصفهان یک زمانی قطب صنعتی کشور بود . وقتی وضع اصفهان این باشه وای به حال بقیه شهرها

    • رها

      تشریف بیارید تهران همه یه پراید بگیریم مسافرکشی پول ریخته تو خیابونای تهرا ن یه سر به خیابونای تهرا بزن پلاکای شهرای دیگه دارن مسافرکشی میکنند

    • الهام

      چون افغانی و افغانی هست که اصفهان را برداشته همه کارخونه دار همه شرکت دار و مغازه دار معلومه برای ایرانی جانیس کار نیس بخاطر همین ازدواجی هم نیس

    • سعید از اصفهان

      واقعا اصفهان وضعیت کار بسیار خرابه اصفهان شهر بسیار بزرگ و صنعتی هست ویکی از اقتصاد بزرگ کشور ولی متاسفانه همه بیکارند و اصلا کار نیست من خودم الان دوسال بیکارم.

    • علی

      حالا دل خوشی از افغانی ها نداریم ولی خدایی بخوایین حساب کنید مشکل الان بیکاری در اصفهان و کل ایران افغانی هست !!!! ولله مشکل ما افغانی ها نیستن مشکل ما اقتصاد هست که نمیتونیم با 10 یا 50 میلیون یه کار راه بندازیم (تولید = برشکستگی ...یا همه کلاهبردار شدن یا برده میخوان برا کارخونه و مغازشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج