۴۳۵۰۸۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خاکسپاری کاسترو در سانتیاگو انجام شد

کاروان حامل خاکستر «فیدل کاسترو» رئیس جمهوری پیشین کوبا به سوی قبرستان شهر سانتیاگو کوبا عصر یکشنبه در حالی که مردم آن را بدرقه می کردند ،حرکت کرد و سرانجام بقایای وی در آرامگاه این شهر درکنار قبر خوسه مارتی قهرمان استقلال کوبا دفن شد.

خبرگزاری ایرنا: کاروان حامل خاکستر «فیدل کاسترو» رئیس جمهوری پیشین کوبا به سوی قبرستان شهر سانتیاگو کوبا عصر یکشنبه در حالی که مردم آن را بدرقه می کردند ،حرکت کرد و سرانجام بقایای وی در آرامگاه این شهر درکنار قبر خوسه مارتی قهرمان استقلال کوبا دفن شد.

خاکستر کاسترو در ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه صبح یکشنبه به وقت محلی کوبا (۱۴ و ۱۰ دقیقه تهران )، از پارک انقلاب شهر سانتیاگو کوبا به سوی قبرستان 'سانتا ایفیخنیا' حرکت نمود تا بقایای رهبر انقلاب کوبا در مراسم خصوصی تدفین شود.

بقایای کاسترو که توسط سربازان با اونیفرم سفید رنگ و بازوبندهای مشکی‌ به نشانه عزاداری حمل می‌ شد در حالی‌ در میان خیابان های شهر حرکت می‌ کرد که هزاران نفر از مردم در پیاده روهای خیابان ها صف کشیده و شعار «من فیدل هستم» را سر داده بودند . آنها همچنین سکوت صبحگاه را شکسته و شروع به سرودن سرود ملی‌ کوبا کردند .

خاکستر کاسترو در کنار قبر «خوسه مارتی» قهرمان استقلال کوبا دفن شد . این مراسم ، به طور خصوصی برگزار شد و فقط مختص به خانواده کاسترو بود و ورود رسانه ها به این مراسم ممنوع بود.

خاکستر کاسترو ، شنبه شب به وقت محلی و پس از سه روز سفر و طی‌ تقریبا یکهزار کیلومتری که بین شهر هاوانا و سانتیاگو وجود دارد ، به مقصد پایانی خود در شهر سانتیاگو وارد شد .

فیدل کاسترو در روز ۴ آذرماه در سن ۹۰ سالگی در گذشت .از این پس کوبا صفحه جدیدی از تاریخ خود را بدون فیدل کاسترو باز می‌ کند .

رائول کاسترو ، برادر فیدل که از سال 2006 و به دلیل بیماری فیدل ، قدرت را در کوبا به دست گرفت تا ماه فوریه (بهمن /اسفند )، سال 2018 در قدرت خواهد بود هرچند که پس از آن نیز ریاست حزب کمونیست را همچنان بر عهده خواهد داشت .

وی شنبه شب در مراسم وداع عمومی‌ که شخصیت های مختلف سیاسی بین المللی در آن حضور داشتند ، سوگند خورد که از انقلاب سوسیالسیتی دفاع خواهد کرد .

رائول کاسترو گفت :فیدل نشان داد که توانستیم ، می‌ توانیم و خواهیم توانست هر گونه مانع ، تهدید یا نوسان را در عزم راسخ مان در ساخت سوسیالیسم در کوبا و یا تضمین استقلال و حاکمیت وطن پشت سر گذاریم .

وی در سخنرانی خود ، صداقت ، نظم و انضباط و پختگی کوبایی ها با شرکت در مراسم یادبودی که در ۹ روز اخیر برگزار شدند را برجسته ساخت .

رئیس جمهوری کوبا همچنین اشاره نمود که برادرش درخواست کرده که پس از مرگش هیچ خیابان ، میدان یا ساختمانی با اسم او نامگذاری نشود و هیچ مجسمه ای نیز به نام او ساخته نشود .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج