اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۷۳۸۹
۳ نظر
۵۰۲۳
۳ نظر
۵۰۲۳
پ

هشدار: فروش پودر زعفران تقلبی در مترو

کارشناس اداره کل فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، نسبت به خرید پودرهای مشابه زعفران در مترو هشدار داد.

خبرگزاری میزان: کارشناس اداره کل فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، نسبت به خرید پودرهای مشابه زعفران در مترو هشدار داد.
مینو حاجیان گفت: زعفران در معرض تقلب های زیادی قرار می گیرد. این محصول از پرچم گل های گیاه زعفران تهیه می شود.

وی اظهار داشت: برای تقلب در زعفران از پرچم گیاه گل رنگ و گیاهان مشابه استفاده می کنند و آن را با زعفران مخلوط می نمایند و عده ای دیگر از ریشک های اطراف ذرت استفاده کرده و آن را با رنگ های مصنوعی به رنگ زعفران در می آوردند.ریشک ذرت مستقیم ولی پرچم زعفران انحنا دارد. سرشاخه های کلاله زعفران سه شاخه و قسمت بالای آن شیپوری بوده که هر چه پایین تر می آید باریکتر می شود.همچنین زعفران دارای مقداری طعم تند است.

کارشناس اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: چنانچه زعفران پورد شده باشد اصالت آن تنها با دستگاه های آزمایشگاهی قابل تشخیص است. زعفران به ویژه بعد از آسیاب شدن باید دور از نور و رطوبت و در جام شیشه ای نگهداری شد، زیرا با توجه به اسانس (مواد معطر) زعفران قابل تبخیر شدن است در صورت نگهداری نامناسب به مرور زمان اسانس آن تبخیر شده و از اثرات دارویی و طعم و مزه آن کاسته می شود و مرغوبیت آن از دست می رود.

حاجیان خاطر نشان کرد: مصرف کنندگان زعفران در زمان خرید زعفران باید به نوع بسته بندی و مشخصات درج شده بر روی بسته ها، از جمله داشتن شماره پروانه ساخت و پروانه بهره برداری ازسازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضاء و آدرس کارخانه تولید کننده توجه کنند.

وی تصریح کرد: پودرهای مشابه زعفران که در اماکن مختلف از جمله به صورت دستفروشی در مترو با قیمت های بسیار پایین به فروش می رسند و برخی از مردم اقدام به خریداری از آنها می کنند و فاقد پروانه ساخت و مشخصات برچسب گذاری هستند به هیچ عنوان مورد تأیید نیستند، این پودرها کاملا تقلبی و از رنگ های شیمیایی تهیه شده اند.

کارشناس اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: مصرف کنندگان برای اطمینان از سلامت زعفران، باید آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنند و به مشخصات برچسب که شامل تاریخ تولید، انقضاء، پروانه ساخت، آدرس واحد تولیدی همراه با شماره تماس و آرم سازمان غذا و دارو است، دقت کنند. بسته بندی محصولات تقلبی فاقد مشخصات کامل و صحیح تولید کننده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه كي تو مترو ميره زعفرن بخره

    • شقایق

      اخه توکه میگی نخرید از شیکم مردم بدبخت خبر داری؟اونا عینه شماها نیستن کیلوکیلو بخرن.اینا در همین حد دارن.پس جمع کنید خودتونو .خجالم خوب چیزیه.

    • شقایق

      اره زعفرون ماله ابرانه،ماله این مردمه،ولی شماها کاری کردید که بعضا ارزوی یه سر سوزنشو دارت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج