۴۴۲۴۸۳
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

حل مشکل دارو برای همیشه در کشور

با توافق وزرای ارتباطات و بهداشت مشکل دارو برای همیشه در کشور از طریق ایجاد زیرساخت و فعال کردن سیستم نرم‌افزاری متمرکز در سراسر کشور برای همیشه حل می‌شود.

خبرگزاری فارس: در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، وزیر بهداشت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه زیرساخت به ویژه در موضوع گسترش شبکه بهداشت درمانی امضا کردند.

محمود واعظی درباره موضوع همکاری دو وزارتخانه توضیح داد: وزارت بهداشت در تمامی بخش‌ها به ویژه خدمت‌رسانی در روستاها اقدامات بسیاری را انجام داده که با این توافق، بسیاری از مشکلات روستایی‌ها و مردم شهرستان‌ها برای تردد در آینده حل خواهد شد و همچنین موضوع بانک اطلاعاتی دارو نیز حل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت روحانی، رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار و کاهش شکاف دیجیتالی است، گفت: از جمله نتایج اصلی این توافقنامه، خدمت‌رسانی در حوزه سلامت به روستاها، مناطق مرزی و مناطق دورافتاده است.

وی گفت: طبق توافق قبلی وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت مقرر شده بود به روستاهایی که در اولویت اصلی و اولویت بالاتر وزارت بهداشت برای ارائه خدمات سلامت هستند، سریع‌تر اینترنت برده شود.

به گفته وی، برای این منظور کمیته مشترکی تشکیل شد و طبق توافق امروز نیز مقرر شده روستاهایی که در اولویت وزارت بهداشت هستند، سریع‌تر به شبکه اینترنت متصل شوند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی درباره این توافق توضیح داد: موضوع این توافقنامه، توسعه زیرساخت به ویژه برای گسترش شبکه بهداشت درمانی، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای همه ایرانی‌ها و حل موضوع دارو در کشور است.

وزیر بهداشت توضیح داد: در حال حاضر مشکل دارو در کشور وجود دارد، موضوعاتی از جمله نظارت بر مصرف دارو، اصالت دارو، تاریخ تولید، مدت‌زمان امکان مصرف، قیمت و مسیر ورود تا مصرف‌کننده از جمله موضوعات اصلی مرتبط با دارو در کشور است.

به گفته وی، برای حل این موضوع، زیرساخت لازم در وزارت بهداشت وجود داشت، اما فعال نبود و نرم‌افزاری نیز برای این منظور وجود نداشت.

وی گفت: تا پایان امسال نرم‌افزارهایی ساخته می‌شوند که تصویری از روند دارو در کل کشور به وزارت بهداشت ارائه می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: برای مثال؛ در یک نقطه مرزی، پزشکی بیماری را ویزیت می‌کند و اینکه این بیمار می‌تواند بدون داشتن نسخه، داروی خود را دریافت کند و تمامی کنترل‌ها روی دارو قابل انجام است.

به گفته وی، با این زیرساخت و نرم‌افزار مربوطه، پزشک، درمانگاه، بیمارستان و بیمار به اطلاعات دسترسی خواهند داشت.

وی با ذکر مثالی توضیح داد: با این سیستم می‌توانیم مصرف دارو را کنترل کنیم، برای مثال؛ متوجه می‌شویم در یک منطقه جغرافیایی داروی اعصاب و روان بیشتر استفاده می‌شود و می‌توانیم برای آن از دارو استفاده کنیم.

وی گفت: بحث قاچاق دارو که موضوع جدی است نیز قابل حل می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط شعار. یرو تو بیمارستانها ببین چه خبره البته بعنوان وزیر نرو که همه چیز گل و بلبل بشه ناشناس برو تا از زندگیت سیر بشی. اره داداش

    • بدون نام

      کدوم دارو؟؟ داروهای بی خاصیت............

    • شاهین

      آموکسی سیلین پونصد تا تک تومنی الان چنده؟!
      سه هزار تومن
      بعد میگن مشکل دارو را حل می کنیم!
      بعد میگن تورم زیر ده درصده
      داداش اگه زیر ده درصد بود الان آموکسی سیلین پونصد و پنجاه تومن بود نه سه هزار تومن

    • بدون نام

      بارها شنیدیم .ولی کو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج