۴۴۲۶۰۲
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

چرا انگلیس سفیر ایران را احضار کرد؟

بوریس جانسون نیز متعاقب این دیدارها گفت: من سفیران ایران و روسیه را به وزارت خارجه احضار کردم تا شخصا نگرانی دولت انگلیس را در خصوص اوضاع حلب اعلام کنم.

خبرگزاری ایرنا: حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران عصر روز پنجشنبه و متعاقب دیدارش با بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در ارتباط با حلب سوریه، گفت: تضمین حفاظت از افراد غیرنظامی در بحران سوریه و قطع حمایتهای مالی و نظامی از تروریستها سیاست همیشگی ایران بوده است.
حمید بعیدی نژاد عصر روز پنجشنبه در پاسخ به خبرنگار درخصوص واکنش وی نسبت به اظهارات بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در رسانه ها در مورد تحولات حلب، توضیح داد: 'بله، اینجانب امروز به دعوت آقای جانسون ساعت چهار بعد از ظهر در وزارت امور خارجه انگلیس حضور یافتم که طی آن ایشان بر نگرانی دولت انگلیس در خصوص بحران انسانی در شهر حلب و ضرورت حفاظت از غیر نظامیان تاکید کرد.

اینجانب نیز در این دیدار ضمن تشریح وضعیت اخیر سوریه توضیح دادم که بحران این کشور در این چند روز اخیر آغاز نشده و متاسفانه پنج سال است که گروه های مسلح با حمایت های خارجی وارد اقدامات مسلحانه غیر قانونی علیه مردم سوریه شده اند که قربانی شدن بیشمار مردم بیگناه سوریه و آواره شدن مردم حاصل این سیاست های غیر مسؤلانه بوده است.

امیدواریم تحولات اخیر سوریه به همه ثابت کرده باشد که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و ضرورت دارد که همه برای موفقیت فرآیند سیاسی توسط مردم خود سوریه تلاش نمایند.
آقای دکتر ظریف در همین مدت کوتاه برای برقراری و تضمین آتش بس و درخواست قطع کمک های مالی و نظامی از تروریست ها در حلب و سوریه گفت وگوهای بسیاری با همتایان خودشان از کشورهای مختلف داشته اند و تضمین حفاظت افراد غیر نظامی در درگیری های سوریه سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران است. '

بعیدی نژاد تصریح کرد: 'به آقای جانسون تاکید کردیم که آنچه باعث عمیق تر و طولانی شدن بحران انسانی سوریه شده حمایت هایی است که با امکانات مالی و نظامی طرف های خارجی از تروریستها صورت گرفته است که باید سریعا پایان یابد. اما جمهوری اسلامی ایران حتی زمانی که هیچکس در سال های قبل و در دوره های پیشین این درگیری ها، توجهی به مشکلات افراد غیر نظامی در سوریه نداشت، ابتکارات مهمی با برخی از کشورها برای تضمین ارسال کمک های انسانی به مردم سوریه را به مورد اجرا می گذاشت.'

براساس گزارش وزارت خارجه انگلیس، بوریس جانسون در جریان دیدار جداگانه با سفیران ایران و روسیه که عصر روز پنجشنبه صورت گرفت، تصریح کرده که دولت انگلیس نگران اقدامات تهران و مسکو در ارتباط با سوریه است.

بوریس جانسون نیز متعاقب این دیدارها گفت: من سفیران ایران و روسیه را به وزارت خارجه احضار کردم تا شخصا نگرانی دولت انگلیس را در خصوص اوضاع حلب اعلام کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج